Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Gyermekeink játékai

Gyermekeink játékai Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Sorozat Paidagogos
Szerző Payne, Kim John
Cím Gyermekeink játékai
Alcím A játékok és a sport hatása a gyerekek fejlődésére
Kiadó Kláris Kiadó
Kiadás éve 2009
Terjedelem 330 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 86658 8 1
Ár:
3.300 Ft

A szerző szakavatottan követi nyomon a gyermeki személyiség fejlődését 3-18 éves kor között. Elemzi, hogyan járulhatnak hozzá a különböző játékok a gyermekek lelki fejlődéséhez. Segítségükkel megérthetjük, hogy mi a szerepe az egyes életkorokban a játékoknak.

Leírás

Teljességében kell megélnünk a világot, mivel a gyermeki lét jellemzője a teljes jelenlét. Milyen azonban az a világ, amelybe a mai gyermek belép? S miért kell ma az egykor spontán megtanult dolgok nagyrészét tudatosan kifejleszteni: mi több, tanítani a gyerekeknek? Lelkiismeretesen és tudatosan csak akkor állíthatjuk össze az iskolai tantervet, ha minden egyes évfolyamnál felmérjük, mi az, amit a gyerekek nem hoztak magukkal. Ha igazán odafigyelünk arra, hogy milyen területeken van szükségük irányításunkra, a gyerekektől megtudhatjuk, mire kell megtanítanunk őket. Ma ezeket a területeket az olyan könyvek segítségével térképezhetjük fel legpontosabban, amilyen például a Gyermekeink játékai című könyv is. Ma már ugyan is látjuk, hogy a gyerekeknek meg kell tanítani, milyen kapcsolatban áll testük a világgal, s ami a legfontosabb: a többi emberrel. Az olyan világban például, ahol a nézés nem feltétlenül jelenti a látást, a látni tudást tanítani kell, de legalábbis fejleszteni, hogy a tanuló eljusson az igazi látásig, ami a látó és a látott dolog közt kreatív kölcsönhatást feltételez. Ennek kialakulására nem ad lehetőséget a tévén vagy a számítógép képernyőjén megjelenő képek látszatvilága.
A szerző szakavatottan követi nyomon a gyermeki személyiség fejlődését 3-18 éves kor között. Elemzi, hogyan járulhatnak hozzá a különböző játékok a gyermekek lelki fejlődéséhez. Segítségükkel megérthetjük, hogy mi a szerepe az egyes életkorokban a játékoknak. Értékes segítséget nyújthat minden tanárnak, szülőnek, mozgásszakértőnek, mozgással foglalkozónak. És persze a játszani szeretőknek kifogyhatatlan kincsestára.
 
Fordította: Szentgyörgyi József 

Tartalom

Előszó – A játék mélyebb értelme
A játéktól a (tévé)nézésig
A mozgásérzék
Az egyensúlyérzék
Bevezetés
Miért kell játszani a gyerekekkel?
Mitől más ez a könyv, mint a többi játékoskönyv?
Az utazás
REJTETT KINCSEK – Javaslatok és ötletek a játékok tanításához
A játékok bemutatása
Általános kérdések
Eredeti megoldások
A játszótér nyelve
Erőszakoskodás
Csapatok formálása
Kiesés
A játék elmagyarázása
A játék befejezése
A SZABÁLYOK MEGSZEGÉSE – Játékrontás és viszály
Oka és kezelése
Magatartási zavar és vérmérséklet
A felnőttek reakciói
ESZKÖZÖK
Az eszközök használata
A hordozható tornaterem
A vízi játékok eszközei
MIKOR, MENNYIT?
1. rész
A VARÁZSKERT TITKAI – Tevékenységek és játékok 3-7 éveseknek
2. rész
A HÁZ FÖLFEDEZÉSE – Játékok 7-12 éveseknek
3. rész
A SZABADBAN – Mozgásprogram tizenéveseknek
Betűrendes játékmutató