Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Gyógyító pedagógia

Paraméterek

Szerző Gordosné Szabó Anna
Cím Gyógyító pedagógia
Alcím Nevelés és terápia
Kiadó Medicina Könyvkiadó
Kiadás éve 2012
Terjedelem 588 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 978 963 242 757 7
Ár:
5.200 Ft

A mű a magyar gyógyító pedagógia modern folyamatmodelljét bemutató kézikönyv. Gyógypedagógusoknak, gyógypedagógus-jelölteknek és a speciális nevelési szükségletű személyekkel professzionális kapcsolatba kerülő szakembereknek ajánljuk.

Leírás

A mű a magyar gyógyító pedagógia modern folyamatmodelljét bemutató kézikönyv. A komplex fázisokról adott reprezentatív kép segítségével az olvasónak módja nyílik az ismeretek gyakorlati alkalmazására. A szerzők az általános bevezető után ismertetik a gyógypedagógiai folyamat elemeit a diagnosztikától a speciális problémák terápiájáig. A könyvet gyógypedagógusoknak, gyógypedagógus-jelölteknek és a speciális nevelési szükségletű személyekkel professzionális kapcsolatba kerülő szakembereknek ajánljuk.
 
Szerkesztette: Gordosné Szabó Anna

Tartalom

Bevezetés. A hagyományait megőrizve megújult magyar gyógypedagógiai tevékenység (Gordosné Szabó Anna)
A gyógypedagógiai folyamatról (Mesterházi Zsuzsa)
A gyógypedagógia antropológiai kérdésfeltevései (Zászkaliczky Péter)
Tudomány és gyakorlat a gyógypedagógiában (Illyés Sándor)
Gyógypedagógia és terápia (Lányiné Engelmayer Ágnes)
Diagnosztika és gyógypedagógia (Gereben Ferencné)
A konzultáció (counseling) és a gyógypedagógia (Fonyó Ilona)
Gyógypedagógiai terápiák és szupervízió (Jászberényi Márta)
Az érzékszervi tanulás organizációja iskolai tanulási folyamatokban vakoknál (Csocsán Emmy)
Tudományos elméletek és gyakorlati dilemmák a látásnevelésben (Gadó Márta)
Súlyos fokban hallássérült gyermekek hallásának és nyelvének fejlődése, fejlesztése (Csányi Yvonne)
Technikai eszközök a hallássérültek fejlesztésében (Keresztessy Éva)
Mozgáskorlátozottság miatt módosult tanítás-tanulásszervezés speciális színtereken (Benczúr Miklósné)
A képességfejlesztés és az életmód összefüggései tanulásban akadályozottaknál (Szabó Ákosné)
Egy kibontakozó új iskolamodell a gyógypedagógiai intézményrendszerben (Tölgyszéky Papp Gyuláné)
A szakértői játék mint pedagógiai megközelítésmód (Szauder Erik)
Különleges élethelyzetű, súlyosan-halmozottan sérült emberek pedagógiai kísérése (Márkus Eszter)
Siketvaksággal élő gyermekek fejlesztő diagnosztikája és pedagógiai kísérése (Prónay Beáta)
Értelmi akadályozottsággal élő felnőttek pedagógiai kísérése (Hatos Gyula)
Bűnelkövető fiatalok reszocializációs gondozása (Volentics Anna)
Az integrált iskoláztatás hatása a gyermek személyiségfejlődésére (Torda Ágnes)
Integráció a logopédiában, különös tekintettel a diszlexiásokra (Vassné Kovács Emőke)
A hallássérült gyermekek nyelvi fejlesztése a hallók iskolájában (Perlusz Andrea)
A tanítási-tanulási folyamat szervezése integráltan tanuló vak gyermekeknél (Földiné Angyalossy Zsuzsa)
Pszichopedagógiai foglalkoztatás az egészségügyben (Rózsáné Czigány Enikő)
A gyógyító pedagógia legifjabb ága: augmentatív és alternatív kommunikáció (Kálmán Zsófia)
Kognitív fejlesztő terápia a modern gyógyító pedagógiában (Zsoldos Márta)
A szenzoros integrációs terápiák és a gyógypedagógiai fejlesztés (Szvatkó Anna)
Személyiségfejlesztés művészettel (gyógyító pedagógiai művészeti terápia) (Sándor Éva)
Kommunikációs képességek fejlesztése autista gyermekeknél a zeneterápia eszközeivel (Urbánné Varga Katalin)
Fejlesztő diagnosztika a logopédiában (Fehérné Kovács Zsuzsanna)
A rituálinnovatív terápia (RIT) alkalmazása gyermek dadogók kezelésében (Lajos Péter)
Terápiás játék dadogó gyermekekkel (Klaniczay Sára)