Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Felsőoktatási tankönyvek

Rendezés:
Nézet:

Kanizsai Dezső, a Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Logopédiai Tanszékének egykori vezetője, az e munkaterületen szerzett, négy évtizedet meghaladó tapasztalatait foglalta össze e könyvben, melyet a gyakorlati beszédnevelés, beszédművelés tankönyvének szánt.

4.960 Ft 4.712 Ft

A dyslexiás gyermek némely tulajdonságban más, mint a többi, mégis normális, nem tekintendő fogyatékosnak. Az olvasás-írás az emberiségnek csak igen késői vívmánya (több ezer éves), és mindenkire nézve csak a múlt század óta kötelező ismeret. A jelenlegi oktatási rendszer roppant beszédcentrikus s ezzel olvasáscentrikus is.

1.490 Ft

Reményeink szerint a könyv célközönségének, vagyis a gyermekekkel foglalkozó segítő szakmák bármelyikében dolgozó szakembereknek útmutatást és átfogó ismereteket nyújthat, és olyanok érdeklődését is a gyermekrehabilitáció felé fordíthatja, akik ezt a területet korábban kevésbé ismerték.

9.200 Ft
A könyv korszerű ismeretek alapján foglalja össze a hadarás témájának leglényegesebb tudnivalóit. Ez a beszédzavar a szakemberek által kissé elhanyagolt terület.
1.890 Ft 1.795 Ft

A kötet célja, hogy a hallássérült gyermekek integrált oktatás-nevelése területén megvalósuló hazai gyakorlatról általánosítható tapasztalatokat tegyen közzé, és ezek elemzésével hozzájáruljon a meglévő gyakorlat megváltoztatásához, a hallássérült gyermekek integrált nevelésének szélesebb körűvé válásához.

1.980 Ft 1.881 Ft

A Pető-módszer, a konduktív nevelés, a konduktív pedagógia fogalmak történeti fejlődést is mutathatnak, de egymás szinonimájaként is használják ezeket. A konduktív nevelést a neveléstudomány egyik ágaként gyakorlatközeli, praxisában élő humán tudományként definiáljuk. A petői megközelítés legkarakteresebb sajátossága a holisztikus látásmód, mely elvűséget, egészlegességet, komplex látásmódot jelent világról, emberről, gyakorlatról.

5.800 Ft

A szerző a korai kétnyelvű fejlesztést támogató pedagóguskompetenciákkal és pedagógusképzéssel foglalkozik. Munkájában – nemzetközi és hazai kutatásokra támaszkodva – evidenciának tekinti a kora gyermekkorban kezdett idegennyelv-tanulás hatékonyságát, a pedagógusok meghatározó szerepét a tanulási-tanítási folyamat sikerében. Ugyanakkor a kétnyelvű programokban részt vevő pedagógusok és pedagógusjelöltek kompetenciái, nézetei, motivációik, szükségleteik és feladataik a kevéssé kutatott területek közé tartoznak, lényegében feltáratlanok.

2.200 Ft

Ez a könyv a látássérült gyermekek matematikatanulásának, -tanításának kérdéseit taglalja. Bemutatja a matematikai kompetenciák fejlődésének sajátosságait a „nemlátás” és a „másképpen látás” feltételei között.

3.560 Ft 3.382 Ft

A könyvet kifejezetten ajánljuk média és gyógypedagógia szakos hallgatóknak, szakembereknek,  valamint a médiatartalmakat létrehozóknak és befogadóknak.

1.700 Ft

Ez az egyetemi tankönyv az 1998-ban megjelent és a hallgatók generációi által használt, azonos című tankönyv teljes körű átdolgozásával jött létre. A tankönyv az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karának szakmai irányításával készült mindazon hallgatók számára, akik a Gyógypedagógia szak keretében a Tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon folytatják tanulmányaikat a hazai egyetemeken. A tankönyv ennek a szakiránynak a legkorszerűbb alapismereteit tartalmazza.

9.200 Ft

A nyelési és foganomáliával társult interdentális ejtés témája a pöszeség anyagának szerves része. Ezt a torzítást szakmai gyakorlatunk korábban igen enyhe, könnyen korrigálható zavarnak könyvelte el, az utóbbi években viszont ezzel ellentétes – néha már pesszimista – nézet terjedt el...

3.005 Ft 2.855 Ft
Ajánljuk ezt a könyvet mindenkinek, aki meg akarja ismerni, hogy a rábízott, fejlesztésre szoruló gyerekeknek mik a valódi szükségletei, és aki ehhez igazodó segítséget kíván nyújtani nekik.
2.650 Ft

A gyakorlati ismereteket tartalmazó kötetben a rehabilitációs medicina diagnosztikai és terápiás eljárásainak széles arzenálja jelenik meg. A könyv az első és utolsó fejezetcsoportjaiban keretet ad a szakterület jelenlegi szakmai, szakmapolitikai és jogi környezetéről. Felsorakoztat olyan eljárásokat és területeket is, amelyek a könyv készítésének időszakában váltak aktuálissá.

17.200 Ft

A könyv egy eddig egyedülálló módszernek a rituálinnovatív terápiának dadogó gyerekek, dadogók és hadaró fiatalok kezelésére adaptált változatát és hatékonyságának vizsgálatát mutatja be.

990 Ft 940 Ft

Az eltérő idegrendszeri fejlődés, az „elakadás” tünetei rendkívül változatosak, és igencsak meg tudják keseríteni a gyermek, majd a felnőtt életét. Ugyanis a szenzomotoros, azaz az érzékeléssel és mozgással kapcsolatos fejlődésben zavar keletkezik. Dr. Stephens-Sarlós Erzsébet gyógytestnevelő, szenzomotoros terapeuta huszonkét éve foglalkozik fejlesztéssel, közel háromezer gyermek fejlesztése során szerzett tapasztalataira és doktori kutatásának eredményeire építve írta meg ezt a könyvet.

4.790 Ft 4.311 Ft

A munka- és feladatfüzet az Integrált anyanyelvi nevelés című módszertani jegyzet szerves tartozéka. Az óvodai nevelésre épülő, a tanítói, tanári anyanyelvi nevelést segítő szakmai anyag. Sokoldalúsága révén a szakok közti átjárhatóságot is segíti. Fő erénye a praktikusság, olyan feladatokat, tervezési technikákat, gyakorlatokat tartalmaz, amelyek segítenek a tanítási rutin megszerzésében.

2.950 Ft

Életünk döntő részét töltjük személyes kapcsolatokban, vagy a tömegkommunikációs eszközök előtt ülve. Jegyzetünk azok számára készült, akik az információszerzés élményének megszerzésén túl aziránt is érdeklődnek, milyen kölcsönhatások alapján működik a társadalom kommunikációs rendszere. Könyvünk megismertet ennek a folyamatnak a különböző értelmezési lehetőségeivel, a tömegkommunikáció társadalmi szerveződés által meghatározott szintjei közötti elhelyezésével.

2.480 Ft 1.984 Ft

Kutatásunk fő célja általános iskolás felső tagozatos tehetséges gyerekek fejlődésének összehasonlítása „normál”, illetve „válogatott” osztályokban. Ennek során a véletlenszerű, heterogén csoportok eredményeit összevetjük a „válogatott” osztályok (relatíve homogén csoport) pszichológiai hatásvizsgálati kimeneteleivel.

3.480 Ft 3.306 Ft

Hans Aspergert, az autizmus és a róla elnevezett Asperger-szindróma kutatásának úttörőjét évtizedeken keresztül mint a fogyatékos gyermekek elszánt védelmezőjét ünnepelték világszerte. Edith Sheffer, a díjnyertes történész-író megrázó új kötetében azonban más oldaláról ismerhetjük meg a világhírű orvost, aki nem elszenvedője volt Hitler Harmadik Birodalmának és fajgyűlölő politikájának, hanem mélyen egyetértett a nemzetiszocialista ideológiával, és aktív bűnrészességet vállalt vele azáltal, hogy rá bízott gyermekek százait ítélte az életre méltatlannak. 

4.599 Ft 4.139 Ft

A kötet tárgya két fontos tendencia találkozásánál helyezkedik el. Egyik a társadalom digitális társadalommá válása, a másik pedig szembesülésünk a kérdésekkel, amelyeket az emberi képességek változatossága, s különösen a tipikustól eltérő adottságok és képességek vetnek fel. Az oktatás világában is látjuk ezeket a folyamatokat. Egyre több, a tipikustól eltérő képességmintázatú tanuló van a többségi oktatásban, miközben az oktatás egyre inkább használja a digitális technológiákat, s maga is formálódik általuk.

3.650 Ft
A nevelés-oktatás hatásrendszerében a testnevelés és az egészséges életmódra nevelés integráltan jelenik meg. A testkultúrára nevelést a  fogyatékosság és az egészségkárosodás tartalmában, módszereiben, eszközeiben is módosíthatja, és a fogyatékosságtól függő adaptációt  tehet indokolttá. A könyv fejezetei fogyatékosságspecifikus feldolgozásban mutatják be a  fogyatékos gyermekek és tanulók testkulturális nevelésének jellemzőit, fizikai aktivitásra nevelését, valamint a fogyatékos személyek szabadidő- és versenysportjának alapismereteit, sportszervezési-versenyrendezési és tartalmi sajátosságait. 
4.780 Ft 4.541 Ft