Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Felsőoktatási tankönyvek

Rendezés:
Nézet:

Kanizsai Dezső, a Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Logopédiai Tanszékének egykori vezetője, az e munkaterületen szerzett, négy évtizedet meghaladó tapasztalatait foglalta össze e könyvben, melyet a gyakorlati beszédnevelés, beszédművelés tankönyvének szánt.

4.725 Ft 4.488 Ft

A dyslexiás gyermek némely tulajdonságban más, mint a többi, mégis normális, nem tekintendő fogyatékosnak. Az olvasás-írás az emberiségnek csak igen késői vívmánya (több ezer éves), és mindenkire nézve csak a múlt század óta kötelező ismeret. A jelenlegi oktatási rendszer roppant beszédcentrikus s ezzel olvasáscentrikus is.

1.490 Ft

Reményeink szerint a könyv célközönségének, vagyis a gyermekekkel foglalkozó segítő szakmák bármelyikében dolgozó szakembereknek útmutatást és átfogó ismereteket nyújthat, és olyanok érdeklődését is a gyermekrehabilitáció felé fordíthatja, akik ezt a területet korábban kevésbé ismerték.

9.200 Ft
A könyv korszerű ismeretek alapján foglalja össze a hadarás témájának leglényegesebb tudnivalóit. Ez a beszédzavar a szakemberek által kissé elhanyagolt terület.
1.720 Ft 1.634 Ft

A kötet célja, hogy a hallássérült gyermekek integrált oktatás-nevelése területén megvalósuló hazai gyakorlatról általánosítható tapasztalatokat tegyen közzé, és ezek elemzésével hozzájáruljon a meglévő gyakorlat megváltoztatásához, a hallássérült gyermekek integrált nevelésének szélesebb körűvé válásához.

1.980 Ft 1.881 Ft

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar jegyzete.

5.500 Ft 5.225 Ft

A szerző a korai kétnyelvű fejlesztést támogató pedagóguskompetenciákkal és pedagógusképzéssel foglalkozik. Munkájában – nemzetközi és hazai kutatásokra támaszkodva – evidenciának tekinti a kora gyermekkorban kezdett idegennyelv-tanulás hatékonyságát, a pedagógusok meghatározó szerepét a tanulási-tanítási folyamat sikerében. Ugyanakkor a kétnyelvű programokban részt vevő pedagógusok és pedagógusjelöltek kompetenciái, nézetei, motivációik, szükségleteik és feladataik a kevéssé kutatott területek közé tartoznak, lényegében feltáratlanok.

2.200 Ft

Ez a könyv a látássérült gyermekek matematikatanulásának, -tanításának kérdéseit taglalja. Bemutatja a matematikai kompetenciák fejlődésének sajátosságait a „nemlátás” és a „másképpen látás” feltételei között.

3.560 Ft 3.382 Ft

A könyvet kifejezetten ajánljuk média és gyógypedagógia szakos hallgatóknak, szakembereknek,  valamint a médiatartalmakat létrehozóknak és befogadóknak.

1.700 Ft

Ez az egyetemi tankönyv az 1998-ban megjelent és a hallgatók generációi által használt, azonos című tankönyv teljes körű átdolgozásával jött létre. A tankönyv az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karának szakmai irányításával készült mindazon hallgatók számára, akik a Gyógypedagógia szak keretében a Tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon folytatják tanulmányaikat a hazai egyetemeken. A tankönyv ennek a szakiránynak a legkorszerűbb alapismereteit tartalmazza.

ELFOGYOTT

8.750 Ft

A nyelési és foganomáliával társult interdentális ejtés témája a pöszeség anyagának szerves része. Ezt a torzítást szakmai gyakorlatunk korábban igen enyhe, könnyen korrigálható zavarnak könyvelte el, az utóbbi években viszont ezzel ellentétes – néha már pesszimista – nézet terjedt el...

2.730 Ft 2.593 Ft
Ajánljuk ezt a könyvet mindenkinek, aki meg akarja ismerni, hogy a rábízott, fejlesztésre szoruló gyerekeknek mik a valódi szükségletei, és aki ehhez igazodó segítséget kíván nyújtani nekik.
2.620 Ft 2.489 Ft

A könyv egy eddig egyedülálló módszernek a rituálinnovatív terápiának dadogó gyerekek, dadogók és hadaró fiatalok kezelésére adaptált változatát és hatékonyságának vizsgálatát mutatja be.

990 Ft 940 Ft

A szerző munkájának célja az, hogy a központi idegrendszeri mozgássérült emberek megmutathassák művészeti, azon belül is a színművészetben kibontakozó tehetségüket, s ezáltal hozzájáruljon kulturális integrációjukhoz. Nem kevésbé célja olyan légkör kialakítása is, amelyben természetessé válik a fogyatékossággal élők együttműködése ép társaikkal különböző művészeti ágazatokban. Vizsgálta a színjátszás beillesztésének lehetőségeit a konduktív pedagógia strukturált, egymásra épülő rendszerébe; a színjátszó szakkör céljainak megvalósíthatóságát egy olyan iskolában, ahol halmozottan sérült és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek tanulnak; illetve hogy a mozgássérült gyermekek tevékenységük révén miként képesek művészeti (és erkölcsi) élményt nyújtani a társadalom ép tagjainak.

990 Ft

A munka- és feladatfüzet az Integrált anyanyelvi nevelés című módszertani jegyzet szerves tartozéka. Az óvodai nevelésre épülő, a tanítói, tanári anyanyelvi nevelést segítő szakmai anyag. Sokoldalúsága révén a szakok közti átjárhatóságot is segíti. Fő erénye a praktikusság, olyan feladatokat, tervezési technikákat, gyakorlatokat tartalmaz, amelyek segítenek a tanítási rutin megszerzésében.

2.950 Ft

Életünk döntő részét töltjük személyes kapcsolatokban, vagy a tömegkommunikációs eszközök előtt ülve. Jegyzetünk azok számára készült, akik az információszerzés élményének megszerzésén túl aziránt is érdeklődnek, milyen kölcsönhatások alapján működik a társadalom kommunikációs rendszere. Könyvünk megismertet ennek a folyamatnak a különböző értelmezési lehetőségeivel, a tömegkommunikáció társadalmi szerveződés által meghatározott szintjei közötti elhelyezésével.

2.480 Ft 1.984 Ft

Kutatásunk fő célja általános iskolás felső tagozatos tehetséges gyerekek fejlődésének összehasonlítása „normál”, illetve „válogatott” osztályokban. Ennek során a véletlenszerű, heterogén csoportok eredményeit összevetjük a „válogatott” osztályok (relatíve homogén csoport) pszichológiai hatásvizsgálati kimeneteleivel.

3.480 Ft 3.306 Ft

Hans Aspergert, az autizmus és a róla elnevezett Asperger-szindróma kutatásának úttörőjét évtizedeken keresztül mint a fogyatékos gyermekek elszánt védelmezőjét ünnepelték világszerte. Edith Sheffer, a díjnyertes történész-író megrázó új kötetében azonban más oldaláról ismerhetjük meg a világhírű orvost, aki nem elszenvedője volt Hitler Harmadik Birodalmának és fajgyűlölő politikájának, hanem mélyen egyetértett a nemzetiszocialista ideológiával, és aktív bűnrészességet vállalt vele azáltal, hogy rá bízott gyermekek százait ítélte az életre méltatlannak. 

4.599 Ft 4.139 Ft

A kötet tárgya két fontos tendencia találkozásánál helyezkedik el. Egyik a társadalom digitális társadalommá válása, a másik pedig szembesülésünk a kérdésekkel, amelyeket az emberi képességek változatossága, s különösen a tipikustól eltérő adottságok és képességek vetnek fel. Az oktatás világában is látjuk ezeket a folyamatokat. Egyre több, a tipikustól eltérő képességmintázatú tanuló van a többségi oktatásban, miközben az oktatás egyre inkább használja a digitális technológiákat, s maga is formálódik általuk.

3.650 Ft 3.467 Ft

A pedagógiában is kiemelt jelentősége van az új digitális technológiának, és a rohamos fejlődéssel minden tudományterületnek lépést kell tartania. S mivel az ún. digitális bennszülöttek igényei nemcsak az általános pedagógiai gyakorlatban, hanem annak egy speciális területén, a gyógypedagógiában is megjelennek, a kutatás és fejlesztés ezen a területen is elengedhetetlen.

990 Ft
A nevelés-oktatás hatásrendszerében a testnevelés és az egészséges életmódra nevelés integráltan jelenik meg. A testkultúrára nevelést a  fogyatékosság és az egészségkárosodás tartalmában, módszereiben, eszközeiben is módosíthatja, és a fogyatékosságtól függő adaptációt  tehet indokolttá. A könyv fejezetei fogyatékosságspecifikus feldolgozásban mutatják be a  fogyatékos gyermekek és tanulók testkulturális nevelésének jellemzőit, fizikai aktivitásra nevelését, valamint a fogyatékos személyek szabadidő- és versenysportjának alapismereteit, sportszervezési-versenyrendezési és tartalmi sajátosságait. 
4.780 Ft 4.541 Ft