Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Gyógypedagógia szöveggyűjtemény

Paraméterek

Szerző Hoffmann Judit
Cím Gyógypedagógia szöveggyűjtemény
Alcím Szemelvények
Kiadó Comenius
Kiadás éve 2006
Terjedelem 400 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN COM08
Ár:
3.580 Ft
3.401 Ft
Kedvezmény: 5%

A kötet elsősorban a felsőfokú gyógypedagógiai-asszisztens-képzés számára készült. Szöveggyűjtemény, mely a tankönyv(ek) kiegészítőjeként alkalmazható. Másrészt bibliográfiai ajánló a továbbtanulni szándékozó, illetve érdeklődő hallgatók számára.

Leírás

A kötet elsősorban a felsőfokú gyógypedagógiai-asszisztens-képzés számára készült. Szöveggyűjtemény, mely a tankönyv(ek) kiegészítőjeként alkalmazható. Másrészt bibliográfiai ajánló a továbbtanulni szándékozó, illetve érdeklődő hallgatók számára.

Szerkesztette: Hoffmann Judit

Lektor: Mezeiné dr. Isépy Mária

Tartalom

Bevezetés
I. A társadalmi szükségleteknek megfelelően átalakuló intézményrendszer
Úttörő gyógypedagógiai intézmények
II. Napjainkban zajló folyamatok. Nevelhetőség és korlátozott nevelhetőség. Individuális nevelés. Speciális nevelési szükséglet
Nagy József: Egyéniségfejlesztés
Illyés Sándor: A nevelhetőség és a korlátozott nevelhetőség
Pálhegyi Ferenc: Hogyan történik a nevelés?
Illyés Sándor: Fogyatékosság, speciális nevelési szükséglet, differenciális pedagógia
Dr. Kálmán Zsófia: Van-e szükségük pozitív diszkriminációra Magyarországon a sérültséggel/fogyatékossággal élő embereknek?
III. A gyógypedagógusok képzése
Dr. Mesterházi Zsuzsa: A tudományfejlődés szakaszai
Dr. Mesterházi Zsuzsa: A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola szakmai értékei és intézményi érdekei
Dr. Mesterházi Zsuzsa: Kompetenciahatárok
Erhard Dill: Az új világkép hatása a gyógypedagógiai tevékenységre
IV. Fogyatékosság. Attitűd. Elfogadás
Könczei György: Van-e mégis háló?
Illyés Sándor: A fogyatékosság jelentésváltozatai
Fogyatékosság a WHO értelmezésben
Fonyódi Ilona: Az 1998. évi XXXVI. törvény fogalmi meghatározásai
Bánfalvy Csaba: A fogyatékosok iránti attitűd
Bánfalvy Csaba: A fogyatékos-szerep néhány jellemzője. Fogyatékosság és életmód
Könczei György: Szociális mozgalmak
V. Rehabilitáció
Könczei György: A gazdaság
Könczei György: Mit tanulhatunk a fejlett országoktól?
Könczei György: Halaszthatatlan teendők
VI. Törvények
Nagy Gyöngyi Mária: A fogyatékos gyermekek, tanulók ellátására vonatkozó jogi szabályozás
Nagy Gyöngyi Mária: A gyógypedagógiai iskoláztatás jelenlegi helyzete
Dr. Chikán Csaba: Speciális állampolgári és jogi ismeretek
VII. Az integráció (inklúzió) elméleti megközelítése és megvalósuló gyakorlata. Utazó tanári szolgálat
Szabó Ildikó: Az együttnevelés alapgondolatai. A befogadó iskola fogalma
Csányi Yvonne: Az integráció előnyei és hátrányai
Csányi Yvonne: Fogyatékosok integrált nevelésének kutatása és helyzete Magyarországon
Dr. Papp Gabriella: Öt hazai integrált nevelési modell, tanulásban akadályozott gyermekek számára
Metzger Balázs – Dr. Papp Gabriella: Kéttanáros integrációs modell Budapesten a XIII. kerületben
Csányi Yvonne: Integráció a közép- és felsőoktatásban
VIII. Az életpálya, életút szemlélet térhódítása. A mindennapi tevékenységre nevelés
Ladislav Pozar: A fogyatékos „ELIT” felelősségérzetének és motivációjának értelme
Végh Katalin – Pordán Ákos: Oktatási rendszeren túl… A családon kívüli élet új terei
Rácz Sándor: Fogyatékos fiatalok szakképzése a nemzeti Gyermek- és Ifjúsági Közalapítvány Szakképző, Speciális Szakképző Iskolájában és Kollégiumában
Farkas Péter: A leszakadó rétegek oktatása
Fehérvári Anikó: A speciális szakiskola tanu1ók esélyei
Dr. Horváth Szabolcs: Munkaterápia
Gerd Gilder Corneliussen – Marit Lund – Elsbet Nilsen: Felkészítés a felnőtt életre
Márkus Eszter: Pályaválasztás, továbbtanulás
IX. A súlyos, halmozottan fogyatékosok fejlesztése, lehetőségek
Lányiné Dr. Engelmayer Ágnes: A súlyosan és halmozottan sérült gyermekek gyógypedagógiai ellátásának haza előzményei
Molnárné Lányi Ágnes: Az Országos Szakértői Bizottság a halmozottan sérült gyermekről Márkus Eszter: Képzési kötelezettség vagy tankötelezettség?
Márkus Eszter: Az értelmi akadályozottság és a súlyos – halmozott fogyatékosság – fogalom meghatározásának problémái
Nikolaus Hartmann – Beate Passon: A legsúlyosabban fogyatékosok pedagógiája
Walter Speiss: A testterápiák oktatása: kompetencia-bővítés vagy sarlatánság?
Winfried Mall: EIsődleges kommunikáció
Csongorné Rézsó Eszter: A szocializációs szakasz, mint alternatív lehetőség