Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

„Hogy értsük egymást”

Paraméterek

Szerző Radványi Katalin
Cím „Hogy értsük egymást”
Alcím Tanulmánykötet gyógypedagógus hallgatók és gyakorló szakemberek számára
Kiadó ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Kiadás éve 2020
Terjedelem 190 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 7155 76 50
Ár:
3.790 Ft

Ez a kötet olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyek segítséget nyújthatnak az intellektuális képességzavarral élő személyek kommunikációfejlesztése során.

Leírás

Ez a kötet olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyek segítséget nyújthatnak az intellektuális képességzavarral élő személyek kommunikációfejlesztése során.

A kötet első részében szereplő tanulmányokat a gyakorlatban dolgozó kollégákon kívül BA képzésben részt vevő, értelmileg akadályozottak pedagógiája és logopédia szakos hallgatók figyelmébe ajánljuk. Az írások foglalkoznak az augmentatív és alternatív kommunikációval, a korai és iskoláskori fejlődés-fejlesztés szempontjaival, az iskolai fejlesztésre vonatkozó fejezet pedig nemcsak konkrét módszerekkel és feladatokkal, hanem az egyes szintek (helyi tanterv, tematikus terv) konkrét példáinak bemutatásával is segíti az eligazodást. A kötet második részében szereplő tanulmányok neurokognitív és pszicholingvisztikai szempontok oldaláról közelítve tárgyalják a nyelvi zavarok és genetikai szindrómák kutatását, melyek az MA képzésben tanulók számára is hasznos és új információkat tartalmaznak.

ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, 2020.

Szerkesztette: Radványi Katalin

Írta: Csépe Valéria, Földesiné Czövek Klára, Juhász Ágnes, Kálmán Zsófia, Pál-Horváth Rita, Pléh Csaba, Radványi Katalin

Szakmai lektor: Lányiné dr. Engelmayer Ágnes, Lőrik József

 

Tartalom

Előszó (Radványi Katalin)

A KOMMUNIKÁCIÓ SAJÁTOSSÁGAI, A FEJLŐDÉS ÉS FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGEI INTELLEKTUÁLIS KÉPESSÉGZAVAR ESETÉN

Kálmán Zsófia, Juhász Ágnes: Augmentatív és alternatív kommunikációs módszerek alkalmazásának sajátosságai intellektuális képességzavar (értelmi akadályozottság) esetén

Földesiné Czövek Klára: Súlyos és igen súlyos értelmi fogyatékos személyek kommunikációjának fejlesztése

Radványi Katalin: A nyelv elsajátításának néhány, a gyógypedagógiai fejlesztés szempontjából fontos jellemzője mérsékelt és súlyos intellektuális képességzavar (értelmi akadályozottság) esetén

Pál-Horváth Rita: A kommunikáció fejlesztése a mérsékelt intellektuális képességzavarral élő tanulók általános iskolájában

NEUROKOGNITÍV ÉS PSZICHOLINGVISZTIKAI SZEMPONTOK A NYELVI ZAVAROK ÉS A GENETIKAI SZINDRÓMÁK KUTATÁSÁBAN

Pléh Csaba: A téri kogníció és a téri nyelv eltérései Down-szindróma és Williams-szindróma esetén

Csépe Valéria: A nyelvi fejlődés zavarainak neurokognitív megközelítése