„Hogy értsük egymást”
Paraméterek
Szerző | Radványi Katalin |
Cím | „Hogy értsük egymást” |
Alcím | Tanulmánykötet gyógypedagógus hallgatók és gyakorló szakemberek számára |
Kiadó | ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar |
Kiadás éve | 2020 |
Terjedelem | 190 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 7155 76 50 |
Ez a kötet olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyek segítséget nyújthatnak az intellektuális képességzavarral élő személyek kommunikációfejlesztése során. |
|
|
Leírás
Ez a kötet olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyek segítséget nyújthatnak az intellektuális képességzavarral élő személyek kommunikációfejlesztése során.
A kötet első részében szereplő tanulmányokat a gyakorlatban dolgozó kollégákon kívül BA képzésben részt vevő, értelmileg akadályozottak pedagógiája és logopédia szakos hallgatók figyelmébe ajánljuk. Az írások foglalkoznak az augmentatív és alternatív kommunikációval, a korai és iskoláskori fejlődés-fejlesztés szempontjaival, az iskolai fejlesztésre vonatkozó fejezet pedig nemcsak konkrét módszerekkel és feladatokkal, hanem az egyes szintek (helyi tanterv, tematikus terv) konkrét példáinak bemutatásával is segíti az eligazodást. A kötet második részében szereplő tanulmányok neurokognitív és pszicholingvisztikai szempontok oldaláról közelítve tárgyalják a nyelvi zavarok és genetikai szindrómák kutatását, melyek az MA képzésben tanulók számára is hasznos és új információkat tartalmaznak.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, 2020.
Szerkesztette: Radványi Katalin
Írta: Csépe Valéria, Földesiné Czövek Klára, Juhász Ágnes, Kálmán Zsófia, Pál-Horváth Rita, Pléh Csaba, Radványi Katalin
Szakmai lektor: Lányiné dr. Engelmayer Ágnes, Lőrik József
Tartalom
Előszó (Radványi Katalin)
A KOMMUNIKÁCIÓ SAJÁTOSSÁGAI, A FEJLŐDÉS ÉS FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGEI INTELLEKTUÁLIS KÉPESSÉGZAVAR ESETÉN
Kálmán Zsófia, Juhász Ágnes: Augmentatív és alternatív kommunikációs módszerek alkalmazásának sajátosságai intellektuális képességzavar (értelmi akadályozottság) esetén
Földesiné Czövek Klára: Súlyos és igen súlyos értelmi fogyatékos személyek kommunikációjának fejlesztése
Radványi Katalin: A nyelv elsajátításának néhány, a gyógypedagógiai fejlesztés szempontjából fontos jellemzője mérsékelt és súlyos intellektuális képességzavar (értelmi akadályozottság) esetén
Pál-Horváth Rita: A kommunikáció fejlesztése a mérsékelt intellektuális képességzavarral élő tanulók általános iskolájában
NEUROKOGNITÍV ÉS PSZICHOLINGVISZTIKAI SZEMPONTOK A NYELVI ZAVAROK ÉS A GENETIKAI SZINDRÓMÁK KUTATÁSÁBAN
Pléh Csaba: A téri kogníció és a téri nyelv eltérései Down-szindróma és Williams-szindróma esetén
Csépe Valéria: A nyelvi fejlődés zavarainak neurokognitív megközelítése