Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni?

Paraméterek

Sorozat Pedagógus Könyvek
Szerző Fisher, Robert
Cím Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni?
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2008
Terjedelem 276 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 16 2530 1
Ár:
1.690 Ft
1.352 Ft
Kedvezmény: 20%

A szerző azt mutatja be, hogyan tanítható a gondolkodás, hogyan alkalmazható a gondolkodás tanítása az iskolában.

Leírás

A szerző azt mutatja be, hogyan tanítható a gondolkodás, hogyan alkalmazható a gondolkodás tanítása az iskolában. A könyv nem egy új módszert ismertet, hanem azokat a szemléletformáló eljárásokat elemzi, amelyek alkalmasak arra, hogy ne passzív befogadó, hanem önállóan gondolkodó felnőtt váljon minden gyerekből. A tanárokat az információfeldolgozás megtanításában segíti a kiadvány; a kritikai gondolkodást előtérbe helyező, problémamegoldó, érvelő, a kreatív gondolkodáson és az ezzel összefüggő tanulási módszertani megközelítés elsajátításával.
 
Írta: Robert Fisher
Fordította: Nagy Ildikó

Tartalom

Bevezetés
Mi a gondolkodás?
Ismereteink a gondolkodásról
A gondolkodás és az intelligencia
Az intelligencia formái
Kreatív gondolkodás
Téveszmék a kreativitással kapcsolatban
A kreatív légkör
A kreatív gondolkodás folyamata
Kreativitás a gyakorlatban
Kritikai gondolkodás
A kritikai gondolkodás alapelvei
Problémamegoldás
Mit tekintünk problémának?
Sikeres problémamegoldás
Metakogníció – arról, hogyan kell megtanulni tanulni
A tapasztalat – a problémamegoldás kiindulópontja
Gyarapodó eszköztár
Miért vall kudarcot a gyermek?
A közvetítés szerepe
Hogyan segítsünk a gyermeknek?
Eszközök
Gyermekfilozófia
Dialógus
Vitavezetés
A vita kiindulópontjai
A gondolkodás tanítása: nyelv és matematika
Nyelv
Matematika
Tanítsunk gondolkodni – minden tanórán
Tudomány
Tervezés és technológia
Jegyzetek