Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Hogyan tanítsuk gyermekeinket tanulni?

Paraméterek

Sorozat Pedagógus Könyvek
Szerző Fisher, Robert
Cím Hogyan tanítsuk gyermekeinket tanulni?
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2007
Terjedelem 192 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 16 2531 8
Ár:
1.690 Ft
1.352 Ft
Kedvezmény: 20%

Ez a könyv nem a gyermekek tanulásmódszertani nevelése terén folyó kutatásokról kíván összképet adni, inkább azt célozza meg, hogy gyakorlati útmutatást adjon, amelynek segítségével eligazodhatunk bizonyos tanítási módszerek között, amelyekről már kiderült, hogy a tanulást hatékonyabbá teszik.

Leírás

Az utóbbi években világszerte megnőtt az érdeklődés a gondolkodás- és tanulásfejlesztő módszerek iránt. A kognitív képzés kutatása és fejlesztése sok országban viharos gyorsasággal halad. Ez a könyv nem a gyermekek tanulásmódszertani nevelése terén folyó kutatásokról kíván összképet adni, inkább azt célozza meg, hogy gyakorlati útmutatást adjon, amelynek segítségével eligazodhatunk bizonyos tanítási módszerek között, amelyekről már kiderült, hogy a tanulást hatékonyabbá teszik.
A sikeres tanulók nemcsak igen sok ismerettel rendelkeznek, hanem azt is tudják, hogy hogyan kell tanulni. A különböző országokban folyó kutatások azt igazolják, hogy bizonyos tanítási stratégiák jellemzőek azokban az osztályokban, ahol hatékony a tanulás. Így már meg tudunk határozni olyan tanítási módszereket, amelyek a leginkább segítik a gyerekeket a tanulásban.
Ez a könyv tíz egyszerű, de igen hatásos tanítási stratégiát mutat be, amelyeket a tanulás bármely területén alkalmazhatunk. Alkalmazásuk révén az önálló és hatékony tanulás céljai nagy valószínűséggel elérhetők. A könyv tíz fejezetében vázolt tíz tanítási stratégia mind azt célozza, hogy a gondolkodási és a tanulási módszerek minél nagyobb teret nyerjenek a tananyag egészében.
A több nyelvre lefordított, évek óta méltán sikeres kötet remek kézikönyve nemcsak a pedagógusoknak, hanem mindazoknak, akik a gyerekek szellemi fejlődését figyelemmel kísérik, és arra vállalkoznak, hogy azt tudatosan, módszeresen fejlesszék.
 
Robert Fisher a londoni tanulási és gondolkodási készségek fejlesztésére létesített intézet (Centre for Thinking Skills) igazgatója, a West London Institute, College of Brunel University tanára. Minden korosztályt tanított már Angliában, külföldön, és dolgozott iskolaigazgatóként is. Húsz könyve jelent meg, amelyek a gondolkodás és a tanulás elméletével és módszertanával foglalkoznak.
 
Fordította: Zsigovits Gabriella 

Tartalom

Bevezetés
Gondolkodási készségek a tanulásban
Speciális program…   …vagy a gondolkodási készségek fejlesztése minden tantárgy tanítása során?
Nyelvi vagy verbális intelligencia
Vizuális – térbeli intelligencia
Logikai – matematikai intelligencia
Mozgási vagy kinetikus intelligencia
Zenei intelligencia
Interperszonális intelligencia
Metakognitív intelligencia
Mi az, amit a tanulásról szóló kutatásból megtudhatunk?
Kérdezés
A terméketlen kérdések
A gondolkodás magasabb és alacsonyabb szintjei
Jó kérdések
A gondolkodásra szánt idő
A kérdezés készségei
Kérdéseket helyettesítő eszközök
A gyerekek bátorítása a kérdezésre
A kérdező osztály létrehozása
Tervezés
A problémamego1dás tervezése
A tervezés és a tudatos áttekintés: a metakognitív megközelítés
A tervezés tanítása
Vita
Beszéd és gondolkodás
Modellálás – a világ újrateremtése szavakban
Gondolkodás és pár beszéd
Mi a vita?
Tanítás a vita eszközeivel
Kognitív térkép készítése
A fogalom fejlődése
Kognitív térképalkotás
A kognitív térkép készítésének céljai
A térképalkotás formái
Egyéni gondolkodásmód
Kreativitás, intelligencia és teljesítmény
A kreatív gondolkodás mérése
A kreatív gondolkodás fejlesztése
Kihívás (provokáció)
Kooperatív tanulás
A tanulás kommunikatív keretei
Tanulás párban
Tanulás csoportban
Egyéni készségfejlesztés példaadással
Kognitív „inas évek”
Pozitív visszajelzés
Összegezés
Áttekintés
Önbecsülés
A képességek mozgósítása
Személyre szabott tanulás
Az eredmények áttekintése
Önértékelés
A tanulást segítő környezet megteremtése
Tanulóközösség megteremtése az osztályban
A tanulást segítő közösség megteremtése az iskolában
Bibliográfia