Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Írni, olvasni jó(l)!

Írni, olvasni jó(l)! Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Szerző Kengyelné Tusor Magdolna
Cím Írni, olvasni jó(l)!
Alcím Tanári-tanulói segédanyag a részképesség-gyengeségben szenvedő gyermekek terápiájához
Kiadó Krasznár és Társa Könyvkereskedelmi Bt.
Kiadás éve 2013
Terjedelem 88 oldal
Formátum A/4, irkafűzött
ISBN 978 963 89885 1 5
Ár:
1.590 Ft

Az egyes tanulási zavarok hátterében a kognitív képességek – Affolter elmélete szerint a részképességek – gyengesége áll. Ez a könyv a már előzőleg megjelent Beszélni jó(l)! című tematikus gyakorlófüzet szóanyagára és hangcsoportjaira épül.

Leírás

Az egyes tanulási zavarok hátterében a kognitív képességek – Affolter elmélete szerint a részképességek – gyengesége áll. A tanulási zavart okozó részképesség-gyengeségek felismerése és terápiája Dr. Brigitte Sindelar osztrák pszichológusnő nevéhez fűződik, mely vizsgálóeljárást és tréningprogramot már sok pedagógus megismerhetett az ehhez kapcsolódó tanfolyamokon. A részképességek helyes megléte és stabil egymásra épülése ezért igen fontos feltétele az értő olvasás és a helyesírás elsajátításának is, ezáltal a tanulási kudarcok megelőzésének. Sokan, sokféleképpen próbálnak a részképesség-gyengeségben szenvedő tanulókon segíteni, s ez a könyv is egy ilyen jellegű segédanyag. A feladatok előtt feltüntettem, hogy mely részképesség fejlesztését célozza meg. Így bárki, kiemelten is foglalkozhat egy-egy részterülettel.
Ez a könyv a már előzőleg megjelent Beszélni jó(l)! című tematikus gyakorlófüzet szóanyagára és hangcsoportjaira épül, de természetesen ezeken kívül is használ új szavakat és kifejezéseket. Életkori megkötés nincs, tulajdonképpen a már írni, olvasni tudó kisdiáktól elkezdve a magasabb korosztályig mindenki találhat megfelelő feladatokat magának. De hasznos segítséget kaphat az is, aki a beszédészlelés és beszédértés fejlesztését szeretné megvalósítani tanítványainál, vagy saját gyermekénél. Végül, de nem utolsósorban bízom abban, hogy ezzel a könyvvel a diszlexiásoknak nevezett tanulókon is tudunk segíteni, vagy legalábbis a tüneteken enyhíteni! Hiszen tudjuk, hogy a diszlexia nem ok, hanem tünet, amely tünet kialakulásának hátterében a részképességek gyengesége is állhat.
A könyv ezeket a részképességeket – és egyéb képességeket is – segít korrigálni, illetve fejleszteni:
— vizuális és verbális-akusztikus figyelem és emlékezet,
— akusztikus differenciálás és diszkrimináció,
— vizuális alak-háttér tagolás,
— szemkoordináció,
— intermodalitás (két, vagy több észlelési terület összekapcsolása),
— szerialitás (sorrendiség),
— analízis-szintézis gyakorlatai,
— mentális lexikonban való rendszerezés, tájékozódás és aktivizálás,
— asszociációk, fogalmi gondolkodás,
— téri orientáció,
— vizuomotoros koordináció, finommotorika,
— szókincsfejlesztés,
— beszédmotorika (Ami ugyan nem részképesség, de igen fontos területe a beszédnek, s így közvetve a gondolkodásnak.)
 
Lektor: Vinczéné Bíró Etelka

Tartalom

Ajánlás
Általános tudnivalók
Ö — Ü hangcsoport
F—V hangcsoport
P — B — D hangcsoport
Ty — Gy — Ny hangcsoport
K—G hangcsoport
J — L — R hangcsoport
Sziszegők — susogók hangcsoport
Megfejtések