Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Irodalmi feladatok megoldásokkal 12. évfolyam (KN 0043)

Paraméterek

Szerző Vasy Géza
Cím Irodalmi feladatok megoldásokkal 12. évfolyam (KN 0043)
Alcím A középiskolák 12. évfolyama számára
Kiadó Krónika Nova Kiadó
Kiadás éve 2004
Terjedelem 200 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 963 9128 36 8
Ár:
580 Ft

A feladatsorok az iskolai munkában, az egyéni tanulásban, az érettségi és a felvételi vizsgák alkalmával történő ismétlésben egyaránt jól használhatók. Azok számára, akiknek magyar nyelvből és irodalomból kell felvételi vizsgát tenniük, különösen hasznos lehet a négy évfolyam feladatsorainak megoldása.

Leírás

A középiskolai irodalomtanításban az idő szűkösségéből adódó gondok az utolsó tanévre mind feszítőbbé válhatnak. Az új anyag megismertetésekor, gyakorlásakor, számonkérésekor egyaránt sietésre kényszerülünk. E gond hatékony segítői lehetnek a feladatsorok, amelyek az iskolai munkában, az egyéni tanulásban, az érettségi és a felvételi vizsgák alkalmával történő ismétlésben jól használhatók. Azok számára, akiknek magyar nyelvből és irodalomból kell felvételi vizsgát tenniük, különösen hasznos lehet a négy évfolyam feladatsorainak megoldása.
E kötet egy négyrészes sorozat záró darabja. Mohácsy Károly és Vasy Géza irodalomtankönyve és szöveggyűjteménye alapján készült, de figyelembe vette a többi használatos középiskolai tankönyvet is, így szándékunk szerint bármely osztály és tanuló eredményesen dolgozhat belőle. Arra nem volt mód, hogy minden, a tankönyvben szereplő alkotóval foglalkozzunk, a negyedik év anyagában a tágan értett jelenkori irodalommal kapcsolatos választhatóság ezt nem is teszi szükségessé. Hasonló a helyzet a tankönyvben tárgyalt művek sorával: itt is válogatásra kényszerültünk. A feladatok zöme megoldható a tankönyv és a vonatkozó szépirodalmi szövegek ismerete alapján, de olykor szükséges lexikonok, kézikönyvek, szótárak és újabb szépirodalmi alkotások forgatása-olvasása is. Természetesen a legkiválóbb osztályban sem várható el minden feladat megoldása, tanár és diák egyaránt válogathat közülük. A kérdések egyéni igények szerint ugyanakkor ki is egészíthetők: mintát és ötletet is szeretnénk adni a feladatsorral. A megoldások sem mindig az egyetlen lehetséges választ adják meg; az adatoktól, tényektől eltekintve ez nem is lenne indokolt. Ugyanakkor számos megoldás lényegesen több, mint a középiskolában elvárható: ezzel a tájékozódást szeretnénk segíteni, az esetleges érdeklődést kielégíteni, bizonyos mértékig a tanári segédkönyv szerepét is betölteni. Több esetben nyomatékosan utaltunk arra, hogy egyéni megoldásokat várunk, ez azonban nem jelenti azt, hogy a tankönyv szellemével ellentétes vagy attól független feleletet kellene adni.