Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Irodalom, tanítás

Paraméterek

Szerző Fűzfa Balázs
Cím Irodalom, tanítás
Alcím Esszék, tanulmányok
Kiadó Savaria University Press
Kiadás éve 2021
Terjedelem 340 oldal
Formátum A/5, keménytáblás
ISBN 978 615 5753 76 3
Ár:
2.980 Ft
2.682 Ft
Kedvezmény: 10%

Kötetünket elsősorban azok számára írtuk és állítottuk össze, akik a magyar nyelv és irodalom tantárgy elhivatott tolmácsolói – vagy szeretnének a közeljövőben azok lenni. A kötet alkotói az ELTE szombathelyi, Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Központjának oktatói, illetve volt hallgatói.

Leírás

Kötetünket elsősorban azok számára írtuk és állítottuk össze, akik a magyar nyelv és irodalom tantárgy elhivatott tolmácsolói – vagy szeretnének a közeljövőben azok lenni. A kötet alkotói az ELTE szombathelyi, Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Központjának oktatói, illetve volt hallgatói. Előbbiek évtizedek óta fáradoznak azon, hogy a nálunk végző pedagógusok hasznosítható tudással lépjenek be a szakmába. Volt diákjaink pedig azzal a szándékkal alkotnak ezen a pályán – vagy annak közelében – még ma is, mert szintén hisznek a betű és a szó lélekemelő szépségében és gyógyító erejében. E tanszék alapításának 50. évfordulóját ünnepli ez a könyv. Azzal a hittel és bizalommal készült, hogy szerkesztője, aki lassan átadni készül a stafétabotot utódainak, olyan elgondolások mentén lehetett részese az itt folyó munkának közel négy évtizeden keresztül, amely a nyugat-dunántúli régió magyartanárainak gondolkodását immár felismerhetővé teszi. Mert mi, akik itt dolgoz(t)unk, mindig hittünk abban, hogy egyszer majd lesz „szombathelyi iskola”.

Szerkesztette: Fűzfa Balázs

 

Tartalom

Előszó

FŰZFA BALÁZS: Kánonok (h)arca. Irodalomta(la)nítás Magyarországon 1978–2020 között

BARTÁK BALÁZS: A mélység démona, avagy a referencialitás Kerberosza

GODA IMRE: Rendhagyó „etűd” a modern vallomáslíra indulásából. Csokonai Vitéz Mihály: A reményhez

FŰZFA BALÁZS: A populáris regiszter remekműve? Petőfi Sándor: Szeptember végén

GODA IMRE: A Toldi struktúrájáról. Műhelytanulmány

SCHILLER ERZSÉBET: Anton Csehov: Cseresznyéskert – Meggyeskert. Elemző közelítések tanárok számára

CZETTER IBOLYA: A „megkötöttség” vagy a távozás verse? Ambivalenciák és paradoxonok Ady Endre Sípja régi babonának című versében

STURM LÁSZLÓ: Krúdy Gyula: Tél

STURM LÁSZLÓ: A vég előtti idő szépsége. Móricz Zsigmond: A kis vereshajú

BARTÁK BALÁZS: Árvák analízisben. József Attila és Gregory Corso

LÁNG GUSZTÁV: Szerep és identitás Radnóti Miklós költészetében, avagy útban az eclogákhoz

LÁNG GUSZTÁV: Radnóti Miklós eclogái

SCHILLER ERZSÉBET: A „költőfeleség” és néhány Radnóti-vers. Radnóti Miklósné Gyarmati Fanni: Napló 1935–1946

SÁRKÖZI BALÁZS: Pilinszky, a NAT és a késő modernség

CZETTER IBOLYA: A nyelvváltozatok stilisztikai szerepe Székely Csaba Vitéz Mihály című komikus történelmi tragédiájában

SÁGHY MIKLÓS: „Békésebb, boldogabb képet festeni se lehet.” Örkény István Tóték című regényének megfilmesítéséről

NAGY ANNA: Multimedialitás a kortárs művészetben

ROZMÁN KRISTÓF: Versmondás az irodalomórán

TÖRÖK László Dafti: Theodore Roethke: Apám valcere – versfeldogozás a dráma eszközeivel

VARGA RICHÁRD: Versmegzenésítés az irodalomórán

BECK ZOLTÁN: Képzelt beszélgetés a kortárs irodalom és popzene között