Műsoros könyvek
A könyv célja, hogy bemutassa a sokféle színes-ízes diákszokást, diáknótát. A Kecskés András szerkesztésében közzétett régi és új diákdalok gitárkíséretes feldolgozása nemes szórakozást ígér a zenélni, énekelni vágyók örömére.
Tizenöt, fordulatokban gazdag, könnyen előadható, kipróbált bibliai jelenet – ezt kínálja ez a kötet iskolai, templomi vagy tábori előadásokhoz.
Az egyaránt nagy hagyományú gyermek- illetve diákszínjátszás néhány kipróbált művét fogja egybe ez a kötet. A művek bizonyos értelemben mind „másodlagosak”, vagyis egy más műfajból átemelt dramatizálások, akár népmesefeldolgozásról, akár verses vagy epikus művek színpadi adaptációjáról van szó.
Harminc drámaórát tartalmaz a könyv. Az óvoda-iskola átmenet nehézségeit élő gyerekektől a fiatal felnőttekig terjed az az életkori tartomány, aminek szólhatnak a majdan megvalósuló drámamunkák (ezen belül az egyes vázlatok természetesen csak meghatározott, szűk életkori sávnak).
Montágh Imre az 1970-es években ebben a művében gyermekek számára gyűjtötte össze, módosította és rendszerezte a beszédtechnikai és kommunikációs gyakorlatokat, amelyeket most ismét megjelentettünk.
Hiánypótló kiadványunk pedagógusoknak, rendezvényszervezőknek kíván segítséget nyújtani az iskolai ünnepekre, emléknapokra való felkészülésben. A könyvben bemutatott, kipróbált forgatókönyvek gyakorlatias tanácsokat adnak ahhoz, hogy az ünnepek, iskolai rendezvények évről évre élvezetesek lehessenek az iskola tanulói és tanárai számára egyaránt.
A kötetben tíz klasszikus mese – óvodai műsorokhoz, előadásokhoz készült – dramatizált változata olvasható. Minden forgatókönyvhöz részletes díszlet- és jelmeztervet adunk, szöveges és rajzos formában.
Babos Eszter könyve közös játékra és alkotásra hívja az olvasót. Közös alkotásra buzdítja a szülőket, pedagógusokat úgy, hogy segítséget, vezetőt ad a kezükbe. Kiváló ötletek tárháza a mesék választásához, a bábok elkészítéséhez.
A kötet meséket, mondákat, elbeszélő költeményeket és regényrészleteket jelenít meg azokból a témakörökből, amelyekkel a gyerekek az irodalomórákon is találkoznak. A legsikerültebb előadások szövegkönyveiből válogatott egy kötetre valót a szerző, hogy ezzel is szolgálja a sokak által oly fontosnak tartott színi nevelés ügyét.
A Mátyás király és a cinkotai kántor című zenés színpadi játék a Holdvilág Kamaraszínház felkérésére íródott. A Csillaglépő csodaszarvas bábszínpadra szánt verses mű a magyar és belsőázsiai hagyományokból egyaránt merít.
Kész, néhány esetben már kipróbált szövegkönyveket olvashat a könyvben, amelyek megszabadítják a dramatizálás terhétől, s így minden erejével a gyerekcsoportjára s a meglelt darab próbáira koncentrálhat.
Az iskolai megemlékezések érzelmekre, iskolai identitástudatra gyakorolt hatása semmi mással össze nem hasonlítható. Az ünnepi műsorok összeállításához nyújt segítséget a könyv.
A könyv tizenegy emléknapunk, a karácsony és iskolai ünnepségeink tárgyköréhez gyűjtött csokorba verseket (versrészleteket, drámarészleteket) és két emléknapunkhoz kötődő két-két forgatókönyvet foglal magába.
Az összeállítások hagyományosnak mondhatók, törekedtünk arra, hogy viszonylag kis eszköz- és technikai felszereléssel is megvalósíthatóak legyenek.
Az irodalmi és történelmi tényeken alapuló, elsősorban jelenetekre épülő, de narrátori közbetéteket is alkalmazó forgatókönyvek sajátosan ötvözik a szerkesztett pódiumműsor és a színdarab legjobb elemeit.