Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Képességfejlesztés – képességmérés az óvodában

Képességfejlesztés – képességmérés az óvodában Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Szerző Papp János
Cím Képességfejlesztés – képességmérés az óvodában
Alcím Mellékletekkel
Kiadó Didakt Kiadó
Kiadás éve 2010
Terjedelem 333 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 963 86653 2 7
Ár:
2.300 Ft
2.185 Ft
Kedvezmény: 5%

Ahhoz, hogy megtudjuk egzakt módon, hogy milyen szinten állnak az adott képességek, milyen fejlődés szükséges, méréseket kell végeznünk. A mérés, tehát eszköztár a fejlesztéshez. Kötetünket azzal a szándékkal készítettük, hogy a gazdag irodalmi munkák ismertetésével a gyakorlati tapasztalataink közreadásával átfogjuk az óvodai tevékenységrendszer egészét.

Leírás

Az embernevelés egyik legfontosabb részterülete a különböző képességek fejlesztése. A képességek csak akkor fejlődnek, ha azokat adekvát módon gyakorolhatjuk. Sportnyelven szólva, aki egy kilós súlyt karjával emelget, annak fejlődik a karizma, aki pedig nézi annak nem. Ahhoz, hogy megtudjuk egzakt módon, hogy milyen szinten állnak az adott képességek, milyen fejlődés szükséges, méréseket kell végeznünk. A mérés, tehát eszköztár a fejlesztéshez. Kötetünket azzal a szándékkal készítettük, hogy a gazdag irodalmi munkák ismertetésével a gyakorlati tapasztalataink közreadásával átfogjuk az óvodai tevékenységrendszer egészét. Ezért az anamnézis és a személyiségjellemzők után a fontosabb képességfejlesztés céljait, feladatait, fejlesztési lehetőségeit és mérési metodikáját vesszük sorra a neves szerzők munkájára hivatkozva.
Abban a reményben ajánljuk kötetünket az óvodapedagógusoknak és az első osztályos tanítóknak, hogy megkönnyíti munkájukat, és hasznosan tudják alkalmazni.
 
Lektor: Barta Anett, Kovácsné Tóth Beáta

Tartalom

Az anamnézis
Az anamnézis fogalma, tartalma
Az anamnézis követelményei
Az anamnézis típusai
Kiegészítő orvosi pszichológiai vizsgálatok
Általános megfigyelési szempontok a vizsgálati helyzetben
Melléklet
Felhasznált irodalom
Személyiségjellemzők
Az érzelmi és szocializációs nevelés céljai, feladatai
A személyiségfejődés folyamata
A kisgyermekkori szocializáció
Személyiségfejlődés az óvodáskorban
A nevelői attitűdök összefüggése a személyiség fejlődésével
A játék és a szociális tanulás fejlődésének kapcsolata
Az érzelmi-akarati élet és a szocializációs folyamatok szintjeinek felmérése
A fejlesztés részterületei
Az érzelmi, akarati élet, szocializáció mérése
Személyiségjellemzők mérése
Melléklet
Felhasznált irodalom
Testi érettség, motoros képességek fejlesztése, mérése
A mozgásfejlesztés célja, feladata
A fejlesztés eredménye óvodáskor végére
Az 5-7 éves gyermek motoros fejlődése a természetes mozgásokban
Az aktuális fejlettségi szint megállapítását segítő módszerek, eszközök
Motoros képességek fejlesztése
A testnevelési játékok szerepe a koordinációs képességek fejlesztésében
A testi nevelés fejlesztésének részterületei
Testkép, testtudat fejlesztése
A tér megismerése, téri tájékozódás
Finommotorika
Emberábrázolás
Az ember és a családrajz értékelése
Testi érettség, motoros képességek mérése
Melléklet
Felhasznált irodalom
Értelmi képességek fejlesztése, mérése
Az értelmi képességek fejlesztésének célja, feladatai
A fejlesztés eredménye óvodáskor végére
A képességfejlesztés néhány elméleti és gyakorlati pedagógiai vonatkozása
A fejlettségi szint megállapítását segítő módszerek, eszközök
Fejlesztési terv
Az eredményesség megítélésének módszerei
A megismerő funkciók fejlesztése és részterületei
Értelmi képességek mérése
Mellékletek
Felhasznált irodalom
Anyanyelvi-kommunikációs képességek fejlesztése, mérése
Az anyanyelvi-kommunikációs nevelés célja
Az anyanyelvi-kommunikációs nevelés feladata
A fejlesztés eredménye az óvodáskor végére
Beszédfejlődés- és állapot 0-3 éves korig
Beszédállapot 3-6 éves korban
A fejlettségi szint megállapítását segítő módszerek, eszközök
A fejlesztés részterületei
Játékgyűjtemény az anyanyelvi és kommunikációs képességek fejlesztéséhez
Anyanyelvi és kommunikációs képességek mérése
Felhasznált irodalom
Mérés az óvodában
A fejlődés mérésének módja a magyar pedagógiai gyakorlatban
Mérjünk vagy ne mérjünk az óvodában?
Felhasznált irodalom