Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Kézikönyv a testnevelés tanításához (5-8. osztály részére)

Paraméterek

Szerző Rétsági Erzsébet
Cím Kézikönyv a testnevelés tanításához (5-8. osztály részére)
Alcím A szaktantervek áttekintésétől a tantervi tartalmak feldolgozását segítő gyakorlatgyűjteményekig
Kiadó Dialóg Campus Kiadó
Kiadás éve 2016
Terjedelem 317 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5376 75 7
Eredeti ár:
4.980 Ft
4.731 Ft
Online kedvezmény: 5%

Kézikönyvünk a 2001-es első kiadás jelentősen módosított harmadik változata. Korrigáltuk a tapasztalt terminológiai hibákat, és a torna tananyagot teljességgel megújítottuk, de tartalmi kiegészítést kaptak a játék fejezetek is. Újdonság az adaptív sportok alkalmazásának lehetőségei az iskolai testnevelésben címmel jelentkező tartalmi egységünk.

Leírás

Kézikönyvünk a 2001-es első kiadás jelentősen módosított harmadik változata. Az első részt alkotó tan­tervi fejezet a rendszerváltást követő szaktantervek rövid, tömör leírását tartalmazza. A sport és a testgyakorlati ágakat képviselő gyakorlatgyűjtemények, nemcsak a NAT 2012 feldolgozásához, hanem minden bizonnyal a jövőben megjelenő tantervi tartalmak esetében is jól használhatók lesznek. A gyakorlatgyűjtemények megőrzik eredeti alapeszménket, mely szerint a technikai elemek, ill. a játékelemek feldolgozásában kiemelt szerepet kell kapniuk a játékoknak, ill. a játékos módszernek. Kézikönyvünkbe néhány régi és jól kidolgozott sportág mellett új tartalmakat is beemeltünk. A NAT 2012 egyik igen fontos újdonsága az alternatív környezetben űzhető sportok témakör. Ennek jegyében, mint látni fogják, mi is megújultunk. Újdonság az adaptív sportok alkalmazásának lehetőségei az iskolai testnevelésben címmel jelentkező tartalmi egységünk. Kiváló eszközök nemcsak a fogyatékosságból eredő hátrányos helyzetű tanulók sportolásának biztosítására, hanem az épek érzékenyítésére, a nem épek iránti elfogadó, befogadó magatartás formálására. A régről ismert tartalmi egységek sem maradtak változatlan formában. Néhány bevezető szöveget aktualizáltunk, korrigáltuk a tapasztalt terminológiai hibákat, és a torna tananyagot teljességgel megújítottuk, de tartalmi kiegészítést kaptak a játék fejezetek is. Igényes, eredményes és motiváló testnevelés. Ez volt és marad is szerzőgárdánk kulcsmondata. Mindannyiunk nevében remélem, hogy átdolgozott és megújított kézikönyvünk elnyeri testnevelő kollégáink tetszését, és segítséget nyújt szép és kivételes hivatásunk gyakorlásában. 
 
Szerkesztette: Rétsági Erzsébet

Tartalom

Előszó
I. fejezet: áttekintés a testnevelés és sport műveltségi terület szaktanterveiről, 1978-tól napjainkig – különös tekintettel a NAT 2012-re
Előszó
1. Az általános iskolai és középiskolai nevelés és oktatás tervei. Testnevelés, 1978/1979
2. Nemzeti alaptanterv 1995. Testnevelés és sport műveltségi terület 1–10. évfolyam
3. Nemzeti alaptanterv 2003. Testnevelés és sport műveltségi terület
4. Nemzeti alaptanterv 2007. Testnevelés és sport műveltségi terület
5. Nemzeti alaptanterv 2012. Testnevelés és sport műveltségi terület
II. fejezet: gyakorlatgyűjtemény és módszertani segédanyag a tantervi tartalmak feldolgozásához
1. Előkészítés, alapozás, prevenció
1.1. Előkészítés, alapozás
1.2. Prevenció – megelőzés
2. Torna
3. Ritmikus gimnasztika – a legnőiesebb sportág
4. Sportjátékok
4.1. Röplabdázás
4.2. Kosárlabdázás
4.3. Kézilabdázás
4.4. Labdarúgás
5. Testnevelési játékok
6. Önvédelem, küzdősportok
7. Frizbi
8. Várméta – iskolai játék
9. Adaptív sportok alkalmazásának lehetőségei az iskolai testnevelésben