Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Kommunikáció az üzleti világban

Paraméterek

Szerző Borgulya Ágnes – Somogyvári Márta
Cím Kommunikáció az üzleti világban
Kiadó Akadémiai Kiadó
Kiadás éve 2010
Terjedelem 306 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 05 8534 7
Ár:
4.550 Ft
4.322 Ft
Kedvezmény: 5%
A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni.  A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak, és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Leírás

A kommunikáció témakörét összefoglalóan áttekintő mű két részből áll, az első az elméletet ismerteti, a második a gyakorlatot. Az első rész a kommunikációelméletek bemutatásától, funkcióitól, a személyiségnek a kommunikációban játszott szerepén keresztül a szervezeti kommunikáció ismertetésén át a kommunikáció hatékonyságának, illetve zavarainak bemutatásáig terjed, kitekintéssel az interkulturális kommunikáció kérdéseire. A második részben a szóbeli és írásbeli kommunikáció eredményességéhez szükséges technikákat – a felkészüléshez elemi szintű könyvtárhasználati ismereteket is –, tárgyalási stratégiákat, iratmintákat, az elektronikus kommunikáció lehetőségeit ismertetik. Az utolsó két fejezet az üzleti etikettel, protokollal és az etikával foglalkozik. A kötet erénye, hogy minden fejezet elején rövid kivonatot, a végén összefoglalást, a fejezet kulcsfogalmainak listáját, feladatokat és bőséges irodalomjegyzéket közöl. A függelék ajánlott irodalom-jegyzéket, fogalomtárat, a rövidítések és az ábrák, iratminták jegyzékét tartalmazza.
A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni.  A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak, és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.
 
Írta: Borgulya Ágnes – Somogyvári Márta
Lektor: Klein Sándor 

Tartalom

A szerzők
Előszó
1. RÉSZ. A VÁLLALATI ÉS AZ ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ
1. A kommunikáció elméletei (Somogyvári Márta)
2. A kommunikáció kódrendszerei, funkciói és célkonfliktusai (Somogyvári Márta)
3. A kommunikáció pszichológiai vetülete (Borgulya Ágnes)
4. A vállalati és az üzleti kommunikáció (Borgulya Ágnes)
5. A kommunikáció hatékonysága és zavarai (Borgulya Ágnes)
6. A kultúra és a kultúraközi kommunikáció (Borgulya Ágnes)
2. RÉSZ. AZ ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ GYAKORLATA
7. Felkészülés a kommunikációra (Somogyvári Márta)
8. Üzleti kommunikáció élőszóban (Borgulya Ágnes)
9. Az írásbeli üzleti kommunikáció (Dobrai Katalin)
10. Az elektronikus kommunikáció az üzleti életben (Borgulya Ágnes)
11. Etikett és protokoll az üzleti életben (Dévényi Márta)
12. Az üzleti kommunikáció etikája (Somogyvári Márta)
Függelék
Ajánlott irodalom
A könyvben használt rövidítések
Fogalomtár
Az ábrák jegyzéke
A szövegminták jegyzéke