Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Környezetmenedzsment

Paraméterek

Sorozat Baccalaureus Scientiae
Szerző Kósi Kálmán – Valkó László
Cím Környezetmenedzsment
Kiadó Typotex Kiadó
Kiadás éve 2008
Terjedelem 308 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 963 9664 07 3
Ár:
3.200 Ft
2.880 Ft
Kedvezmény: 10%

Az egyetemi oktatás támogatása mellett a könyv nem titkolt célja, hogy segítse a környezetvédelemmel foglalkozó mérnökök, műszaki menedzserek, közgazdászok munkáját.

Leírás

Az egyetemi oktatás támogatása mellett a könyv nem titkolt célja, hogy segítse a környezetvédelemmel foglalkozó mérnökök, műszaki menedzserek, közgazdászok munkáját. Függetlenül attól, hogy hol és milyen munkakörben dolgoznak, a könyvet olvasva megtalálják azokat a környezetmenedzsment-eszközöket és technikákat, amelyek felhasználóbarát módon segíthetik feladataik sikeres megoldását. Könyvünkben úgy kívántuk világos szerkezetben megjeleníteni a környezetmenedzsment ismeretanyagát, hogy az egyetemi hallgató és minden olvasó számára egyértelmű legyen: a környezetmenedzsment gyakorlatias tudomány. Az elméleti alapozó ismeretek megjelenítése mellett olyan empirikus ismeretek közvetítése volt a célunk, amelyek segítik az olvasót a valós gazdasági folyamatok környezetvédelemmel összefüggő kérdéseinek megértésében, elemzésében, következtetések levonásában.
 
Írta: Kósi Kálmán – Valkó László
Lektor: Tombácz Endre

Tartalom

Bevezetés
1. FEJEZET / KÖRNYEZETGAZDASÁGTAN ÉS -MENEDZSMENT (Kósi Kálmán)
1.1 Integrált menedzsment
1.2 A vállalati (szervezeti) környezetmenedzsment fő területei
1.3 Ellenőrző kérdések
2. FEJEZET / AZ ANYAGÁRAM-ELEMZÉS (Herczeg Márton – Kósi Kálmán)
2.1 Az anyagáram-elemzés tartalma, szintjei
2.2 Az ipari ökológia
2.3 Ellenőrző kérdések
3. FEJEZET / GAZDÁLKODÁS ÉS KÖRNYEZET: A KÖRNYEZETI TÉNYEZŐK AZONOSÍTÁSÁNAK JELENTŐSÉGE, SZEREPE A MENEDZSMENT TEVÉKENYSÉGÉBEN (Kósi Kálmán – Torma András)
3.1 A környezetvédelem integrálása a menedzsment tevékenységébe
3.2 A környezeti tényezők azonosítása
3.3 A környezeti tényezők azonosításának szempontrendszere
3.4 A környezeti tényezők és hatások a szervezeti döntésekben
3.5 Ellenőrző kérdések
4. FEJEZET / A KÖRNYEZETI AUDITÁLÁS (Kósi Kálmán – Torma András)
4.1 A környezeti auditálás kialakulása, fejlődéstörténete
4.2 Az eredményre irányuló auditálás módszerei
4.3 Ellenőrző kérdések
5. FEJEZET / A KÖRNYEZETI SZÁMVITEL HELYE, SZEREPE A GAZDÁLKODÁSBAN (Kósi Kálmán – Torma András)
5.1 A környezeti számvitel
5.2 A környezeti kontrolling
5.3 Környezeti költségek a gazdálkodó szervezeteknél
5.4 Ellenőrző kérdések
6. FEJEZET / AZ ÉLETCIKLUS-ÉRTÉKELÉS (Kósi Kálmán – Baranyi Rita)
6.1 Az életciklus-értékelés módszere
6.2 Az életciklus-értékelésnek a vállalati menedzsmentben betöltött szerepe
6.3 Az életciklus-értékelés felépítése, keretei
6.4 Ellenőrző kérdések
7. FEJEZET / A KÖRNYEZETMENEDZSMENT RENDSZEREK (Kósi Kálmán – Herczeg Márton)
7.1 A környezetmenedzsment rendszerek kialakulása fejlődése
7.2 A rendszerépítés feltételei
7.3 Az EMAS-rendszer
7.4 Piaci önszabályozás és szabványok
7.5 Ellenőrző kérdések
8. FEJEZET / A KÖRNYEZETI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSE (Kósi Kálmán – Herczeg Márton)
8.1 A környezeti teljesítményértékelés tervezése
8.2 Megfontolások a környezeti indikátorok kiválasztásában
8.3 A környezeti teljesítmény értékelésének folyamata
8.4 Példák környezeti indikátorokra
8.5 Ellenőrző kérdések
9. FEJEZET / A KÖRNYEZETI JELENTÉS MINT MENEDZSMENTESZKÖZ (Kósi Kálmán – Herczeg Márton)
9.1 Kinek készül a környezeti jelentés?
9.2 A környezeti jelentések lehetséges típusai
9.3 A környezeti jelentések elemei
9.4 A környezeti jelentésekből származó előnyök
9.5 Környezeti jelentések Magyarországon
10. FEJEZET / A KÖRNYEZETI PIAC – A KÖRNYEZETVÉDELEM TECHNIKAI HÁTTERÉNEK KÖZGAZDASÁGI KÉRDÉSEI (Valkó László)
10.1 A környezeti piac kialakulásának folyamata
10.2 A környezeti piac fogalma, szerkezete, vizsgálati módszere
10.3 A környezeti piac jellemzői
10.4 A környezeti piac dinamizáló tényezői
10.5 Környezeti szektor és foglalkoztatottság
10.6 Környezetvédelem és műszaki fejlesztés
10.7 Ellenőrző kérdések
11. FEJEZET / KÖRNYEZETI MARKETING (Valkó László – Baranyi Rita)
11.1 Marketing – környezeti marketing
11.2 A környezetorientáit marketingkoncepció kialakításának lépései
11.3 Környezeti marketingstratégia kialakítása (ökoportfólió)
11.4 Ellenőrző kérdések
12. FEJEZET / A FENNTARTHATÓ, KÖRNYEZETBARÁT FOGYASZTÁS (Valkó László)
12.1 A fenntartható fogyasztás értelmezése
12.2 Fenntartható fogyasztási stratégiák (alapelvek, célok, módszerek)
12.3 Nemzetközi kezdeményezések
12.4 A magyar „fogyasztók” környezetszemlélete
12.5 Ellenőrző kérdések
Forrásjegyzék
Név- és tárgymutató