Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Médiaandragógia

Paraméterek

Sorozat Mesterek mesterei
Szerző Nagy Andor József
Cím Médiaandragógia
Alcím A médiumok vélt és valós szerepe, lehetőségei a felnőtt személyiség alakulásában
Kiadó Urbis Könyvkiadó
Kiadás éve 2005
Terjedelem 168 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 963 9291 92 7
Ár:
3.000 Ft
2.400 Ft
Kedvezmény: 20%

Az Apáczai Csere János-díjas szerző, Dr. Nagy Andor József arra vállalkozott, hogy e kötetben a médiaandragógia néhány aktuálisnak tűnő problémáját tárja fel.

Leírás

Az Apáczai Csere János-díjas szerző, Dr. Nagy Andor József arra vállalkozott, hogy e kötetben a médiaandragógia néhány aktuálisnak tűnő problémáját tárja fel. A médiaandragógia összefüggése a médiapedagógiával egyértelmű. A gyermek- és a felnőttkor éppen úgy kapcsolódik a médiához, mint az időskor, hiszen a média elkíséri az embert a bölcsőtől a sírig, a vele való kapcsolat élethosszig tart. A gyermek viszont a legfogékonyabb a médiahatásokra. A felnőtt már érett, válogat, disztingvál – ha érett felnőtt. A szerző törekvése, hogy a felnőttek tudatosan alakítsák akár saját példájukra is alapozva a gyermek és a média kapcsolatát, hogy a felnőttek számára is egyértelmű legyen a média értékteremtő, értékközvetítő szerepe, de ugyanakkor kétarcúsága is.
 
Lektor: Zrinszky László

Tartalom

AJÁNLÁS
ELŐSZÓ
A médiapedagógiától a médiaandragógiáig
KORUNK A MÉDIA SZÁZADA
A MÉDIA – ANDRAGÓGIA * MÉDIAANDRAGÓGIA
A fogalom értelmezése
A SZEMÉLYISÉGALAKULÁS, -ALAKÍTÁS PERMANENCIÁJA
A FELNŐTTEK ÉLETKORI SAJÁTOSSÁGAIRÓL, JELLEMZŐ VONÁSAIRÓL
A FELNŐTTEK ÉS A MÉDIA
AZ ÉRTÉKTEREMTÉSRŐL, AZ ÉRTÉKKÖZVETÍTÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A LEGFONTOSABBNAK VÉLT ÉRTÉKEK A MÉDIA ÉS A FELNŐTT SZEMÉLYISÉGEK ALAKULÁSÁBAN, ALAKÍTÁSÁBAN
A legfőbb érték és a média
A média értelemfejlesztő, műveltségnövelő funkciója
A média és az erkölcsösség
A tolerancia és a média
Az esztétikum és a média
A JANUS-ARCÚ MÉDIA, MINT A VÉLT ÉS VALÓS PROBLÉMÁK FORRÁSA
A család sajátos megjelenítése a médiában
Az internetről mint a problémák forrásáról
A kábítószerezés és a média
Reklámvilág
Az erőszak és a média kapcsolatáról