Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Megfeneklett tehetségek

Paraméterek

Szerző Thomas E. Brown
Cím Megfeneklett tehetségek
Alcím ADHD serdülő- és fiatal felnőttkorban
Kiadó Animula Kiadó
Kiadás éve 2021
Terjedelem 212 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 557 438 2
Eredeti ár:
4.400 Ft
4.180 Ft
Online kedvezmény: 5%

Az ADHD nemzetközileg elismert szaktekintélyének számító Dr. Thomas E. Brown kiemeli az érzelmek gyakran fel nem ismert szerepét ebben a komplex rendellenességben. Elmagyarázza, hogy miért ragadnak meg még igazán tehetséges emberek is, ha ADHD-val élnek, mert habár jól tudnak koncentrálni néhány, őket érdeklő feladatra, de gyakran nem tudnak megfelelően összpontosítani más fontos tevékenységekre és kapcsolatokra.

Leírás

A könyv 15 valós és érdekes történetet mutat be intelligens, jó képességű tinédzserekről és felnőttekről, akik az iskolában, a munkahelyükön vagy társas kapcsolataikban megrekedtek az ADHD (figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar) miatt. Az ADHD nemzetközileg elismert szaktekintélyének számító Dr. Thomas E. Brown kiemeli az érzelmek gyakran fel nem ismert szerepét ebben a komplex rendellenességben. Elmagyarázza, hogy miért ragadnak meg még igazán tehetséges emberek is, ha ADHD-val élnek, mert habár jól tudnak koncentrálni néhány, őket érdeklő feladatra, de gyakran nem tudnak megfelelően összpontosítani más fontos tevékenységekre és kapcsolatokra.

Az első olyan könyv, mely elmagyarázza az érzelmek meghatározó szerepét az ADHD-vel élők mindennapi működésében. Erőssége az elméleti, áttekintő fejezet is, amely röviden és érthetően mutatja be a figyelemhiánnyal élők nehézségeit. A szerző a legutóbbi kutatási eredményeket is vázolva betekintést nyújt az általa alkalmazott kezelési módszerekbe, amelyekkel a hozzá fordulók „kiszabadulnak” az ADHD okozta nehézségeik fogságából és életüket kielégítőbb és sikeresebb irányban folytathatják. A leírt esetek egyediek, a felvetett problémák azonban gyakoriak – az érintett olvasók könnyen magukra fognak ismerni. Az alkalmazott stratégiák pedig átültethetőek a mindennapi gyakorlatba, ilyen értelemben ez az írás tekinthető önsegítő könyvnek is.

 

Animula Kiadó, 2021.

Írta: Thomas E. Brown

Fordította: Mikecz Róza

Lektor: Bíró Fruzsina 

Thomas E. Brown klinikai szakpszichológus ADHD-val (figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarral) élő gyermekek, serdülők és felnőttek vizsgálatára és kezelésére szakosodott. Számos tanulmány és könyv szerzője, rendszeresen tart előadásokat és tréningeket kórházakban, iskolákban, egyetemeken világszerte. Több mint harminc éven át a Yale Egyetem Figyelemzavar klinikáján dolgozott, majd 2017-ben létrehozta ADD-re (figyelemzavar) és ADHD-ra specializálódott klinikáját Dél-Kaliforniában. A figyelemzavarra és a képességekre vonatkozó diagnosztikai felmérés után gyógyszeres, viselkedésterápiás és pszichoterápiás kezelést biztosítanak.

www.brownadhdclinic.com

További könyveink ebben a témakörben: ADHD

Tartalom

Bevezetés

I. fejezet ADHD és az érzelemteli agy

II. fejezet Erik története

„Nagyon jó egyetemre járok, ahol szeretnék jól tanulni, de egyszerűen képtelen vagyok rávenni magam a tanulásra. A főiskolán nem voltak gondjaim, most viszont gyengék a jegyeim. Túl sok időt töltök a barátnőmmel és drogozással. Próbálkoztam ADHD gyógyszerekkel is, de nem éreztem jól magam tőlük.” – 20 éves egyetemista

III. fejezet Karen története

„A szüleim mindig arra tanítottak, hogy kötelességem úgy viselkedni és teljesíteni, amivel nem hozok szégyent a családomra. Amikor megbuktam, segítettek, hogy felkészüljek és megpróbáljam újra. Nagyon szerettem volna, ha sikerül a vizsga, de azon a kritikus napon, amikor el kellett volna kezdenem a felkészítő tanfolyamot, egyszerűen nem mertem bemenni az ajtón.” – 22 éves egyetemista

IV. fejezet Martin története

„Mensa tag vagyok, de az első két előkészítő évem alatt egy kreditet sem sikerült szereznem. Nem tudtam rávenni magam arra, hogy bejárjak az órákra. Most már elég jól megy néhány tantárgy, ahol jó fejek az előadók, de most is nehezen szánom rá magam a dolgozatok megírására vagy arra, hogy bejárjak órákra… Siralmas tanulmányi eredményemmel egyáltalán van-e értelme próbálkozni a diplomaszerzéssel?” – 23 éves egyetemista

V. fejezet Sarah története

„Huszonöt éve vagyok férjnél és három csodálatos gyermekem van. Eddig elég jól megvoltam újságíróként, de éppen most mondtak fel, mert nem tudtam rangsorolni és tartani a határidőket. A menopauza óta képtelen vagyok odafigyelni dolgokra, elvégezni a teendőimet, és bár ezek korábban is nehézséget jelentettek, az utóbbi időben súlyosbodtak a gondok.” – 50 éves háziasszony és édesanya

VI. fejezet Mike története

„Édesapám mindig mondta, hogy értelmes vagyok, csak lusta; lehet, hogy igaza van. Felfüggesztettek az egyetemen, lehet, hogy kimaradok. Állandóan kihagy az agyam, és nehezen tudom rávenni magam bármire is, amíg a dolog a körmömre nem ég. Kipróbáltam egy barátom ADHD gyógyszerét és az sokat segített, de az apám nem akarja, hogy kivizsgáltassam magam az ADHD-ra, mert szerinte a gyógyszerek olyanok, mint a szteroidok.” – 21 éves egyetemi hallgató

VII. fejezet Lisa története

„A többi gyerek nem nagyon érti a vicceimet és nem is igen érdeklem őket. Megpróbálok barátkozni, de senki sem hív vissza, amikor felhívom. Megpróbálok erről beszélgetni a szüleimmel, de az apukám nem ért a gyerekekhez, anyukám pedig mindig kiabál velem. Az ADHD gyógyszerek segítségével elvégzem az iskolai feladataimat, de nem segítenek a társas dolgokban.” – 15 éves gimnazista

VIII. fejezet Steve

„A feleségem három hónappal ezelőtt elvált tőlem, két hónapja kirúgtak a munkahelyemről – mindkettő az ADHD miatt történt. A gyógyszerek ugyan segítenek, de nem eleget. Vannak dolgok, amikbe beleragadok, és nem jut időm másra, ami tényleg fontos lenne. Halogatok és minden túl sok ideig tart. Jó vagyok a számítógépes programozásban, de abban nem, hogy önmagamat programozzam.” – 32 éves programozó

IX. fejezet Sue

„Egészen a középiskoláig mindig jó jegyeim voltak és soha nem keveredtem bajba. Most mindenki reménytelennek tart, mert rockernek öltözöm, és nem foglalkozom sokat a házi feladatokkal. A szüleim és a tanáraim lenéznek a barátaim miatt, akikkel az időmet töltöm. Nem is igazán ismernek sem engem, sem a barátaimat.” – 14 éves középiskolás

X. fejezet Matt

„A gimnáziumban voltak barátaim. Amikor a főiskolára kerültem, senkit nem ismertem és túlságosan szégyenlős voltam ahhoz, hogy barátkozzak. Maradtam magamnak és szinte ki sem léptem a szobából, kivéve, amikor órára vagy az ebédlőbe mentem. Elég depressziós lettem és egy idő után az alvással is gondjaim voltak. Elkezdtem elmaradozni néhány óráról.” – 18 éves főiskolás

XI. fejezet Lois

Sajátos nevelési igényű gyerekeket tanítok, ezért elég sok ADHD-val élő gyerekkel találkoztam, azonban soha eszembe nem jutott volna, hogy én is az lennék. Vannak gondjaim a rendrakással és azzal is, hogy határidőre elkészüljek a papírmunkával, és időnként feledékeny is vagyok. Sikerült főiskolát végeznem és már tíz éve tanítok, de az elmúlt évben mintha nehezebben mentek volna a dolgok és az ADHD-val kapcsolatos nehézségeim is súlyosbodtak. Különösen, mióta otthon is elkezdődtek a gondok.” – 37 éves iskolai tanár

XII. fejezet James

„Ha nem fejezek be négy dolgozatot a hónap végéig, felfüggesztenek az iskolában. De nem tudom elszánni magam arra, hogy megírjam a dolgozatokat. Már régen megvan ez a problémám, de most sokkal rosszabb. Utána olvastam a témáknak, de egyik dolgozatomban sem jutottam tovább az első bekezdésnél. Elakadtam!” – 20 éves főiskolás

XIII. fejezet Az elakadás megszüntetése

A feldolgozást segítő kérdések

Kapcsolódó kiadványok