Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Menedzsment és vállalkozás-gazdaságtan

Paraméterek

Sorozat Baccalaureus Scientiae
Szerző Kövesi János
Cím Menedzsment és vállalkozás-gazdaságtan
Alcím Üzleti tudományi ismeretek
Kiadó Typotex Kiadó
Kiadás éve 2015
Terjedelem 380 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 2798 27 1
Ár:
4.200 Ft
3.780 Ft
Kedvezmény: 10%

McCaffrey szállóigévé vált mondása szerint: „Egy vállalat menedzselésének mechanizmusa valójában nem túl bonyolult, ha képesek vagyunk megérteni a lényeget: termékeket, szolgáltatásokat kell előállítani és eladni valakinek, drágábban, mint amibe került. Ennyi az egész, kivéve még néhány millió részletkérdést.”

Leírás

McCaffrey szállóigévé vált mondása szerint: „Egy vállalat menedzselésének mechanizmusa valójában nem túl bonyolult, ha képesek vagyunk megérteni a lényeget: termékeket, szolgáltatásokat kell előállítani és eladni valakinek, drágábban, mint amibe került. Ennyi az egész, kivéve még néhány millió részletkérdést.” Ez az a néhány millió részletkérdés, amivel a menedzseri posztra kerülő szakembereknek boldogulniuk kell(ene). Ezek teljesen más természetűek, mint a szakmai (legyenek azok akár műszaki, gazdasági, oktatási, egészségügyi, kereskedelmi, szállítási stb.) problémák, és teljesen másfajta tudás birtokában oldhatók csak meg. Könyvünk e tudás megszerzéséhez kíván segítséget nyújtani.
 
Szerkesztette: Kövesi János

Tartalom

BEVEZETÉS / Miért van szükség menedzsmentismeretekre?
1. FEJEZET / AZ ÜZLETI GAZDASÁGTAN ALAPJAI (Andor György)
1.1. A vállalkozásgazdaságtan közgazdasági háttere
1.2. Részvényesi érték maximalizálása
1.3. A vállalkozásgazdaságtan elemzési alapjai I.
1.4. Tőkeköltség
1.5. A vállalkozásgazdaságtan elemzési alapjai II.
1.6. Irodalmi hivatkozások, utalások
2. FEJEZET / A MENEDZSMENT ALAPJAI
2.1. A vállalat és környezete (Pataki Béla)
2.2. Mi a menedzsment? (Gyökér Irén)
2.3. A menedzsmentirányzatok fejlődése (Finna Henrietta – Gyökér Irén)
2.4. Szervezeti alapok (Gyökér Irén)
2.5. Szervezeti struktúrák és kultúrák (Gyökér Irén)
2.6. A termék és kifejlesztése (Pataki Béla)
2.7. A vállalkozás üzleti terve (Tóth Judit)
2.8. Zárszó a menedzsment alapjai című fejezethez
2.9. Irodalomjegyzék
3. FEJEZET / A MINŐSÉGMENEDZSMENT ALAPJAI
3.1. Bevezetés (Tóth Zsuzsanna Eszter)
3.2. A minőségmenedzsment fejlődése (Topár József)
3.3. Minőségiskolák összehasonlítása (Kövesi János – Tóth Zsuzsanna Eszter)
3.4. A minőség fogalma (Topár József)
3.5. Minőségbiztosítási rendszerek és szabványok
3.6. Total Quality Management (Topár József)
3.7. Folyamatok folyamatos fejlesztése (Topár József)
3.8. A minőségfejlesztés módszerei (Tóth Zsuzsanna Eszter)
3.9. Irodalomjegyzék
4. FEJEZET / BEVEZETÉS A TERMELÉSGAZDASÁGTANBA
4.1. Bevezetés (Koltai Tamás)
4.2. Költségszámítási rendszerek kialakulását, fejlődését befolyásoló gazdasági változások (Sebestyén Zoltán)
4.3. Tradicionális önköltség-meghatározás (Erdei János)
4.4. Költség-volumen-eredmény-elemzés (Erdei János)
4.5. A standard költségszámítás alapjai (Koltai Tamás)
4.6. A tevékenység alapú termékkalkuláció alapjai (Koltai Tamás)
4.7. Készletezéssel kapcsolatos költségek vizsgálata (Koltai Tamás)
4.8. Összefoglalás (Koltai Tamás)
4.9. Irodalomjegyzék