Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Mesepszichológia

Paraméterek

Szerző Kádár Annamária
Cím Mesepszichológia
Alcím Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban
Kiadó Kulcslyuk Kiadó
Kiadás éve 2012
Terjedelem 376 oldal
Formátum A/5, keménytáblás
ISBN 978 963 89419 6 1
Ár:
3.150 Ft
2.835 Ft
Kedvezmény: 10%

A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben.

Leírás

Kutatások igazolják, hogy az életben való beválásunk nem csak értelmi képességeinken múlik. Az igazi sikereket és – ami még fontosabb! – a belső harmóniát, az önmagunkkal való elégedettséget csak akkor érhetjük el, ha képesek vagyunk felismerni a magunk és mások érzelmeit, kapcsolatokat teremteni, konfliktusokat kezelni, együttműködni, segítséget kérni, vágyainkat késleltetni, kitartani, vagyis, ha fejlett az érzelmi intelligenciánk. A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben. Egyrészt a mesélés sajátos szituációja, bensőséges hangulata adja meg az érzelmi biztonságot, azt a nyugodt, csendes és szeretetteljes légkört, amelyben meg lehet pihenni, el lehet lazulni, a rítust, amivel le lehet zárni egy mozgalmas és eseménydús napot. Ám a kisgyerek a mesehallgatás során nemcsak a szülőre, hanem befelé is figyel, saját vágyainak megfelelő fantáziaképet alkot, ami segíti őt a nap folyamán felgyűlt belső feszültségei, negatív érzései, félelmei feldolgozásában. Adjuk hát meg neki a lehetőséget arra, hogy az égig érő fa csúcsára kis kanászként felkapaszkodhasson! Annak a gyermeknek, aki mesét hallgatva nő fel, varázspálcája a saját elméje lesz, és képzelete, érzelmi intelligenciája segíti majd a megpróbáltatások közepette. Hogy miként támogathatjuk őt ebben? Erről írtam ezt a könyvet, mely tíz mesét is tartalmaz egy Lilla nevű kislányról, akinek képzeletbeli barátja, Tündérbogyó segít érzelmi konfliktusainak megoldásában. A mesék 4-9 éves gyerekeknek szólnak, és segítenek a frusztrációk, csalódások elviselésében, a pozitív és negatív érzelmek tudatosításában, a félelmek megszelídítésében, a testvérféltékenység kezelésében, a veszteségek elfogadásában és az önfeledt játékban.
 
Írta: Kádár Annamária

Tartalom

Előszó
A varázsló birodalmában. Az óvodáskorú gyermek világlátásának, gondolkodásának sajátosságai
Nézz bele a varázsszemüvegbe! A mese, mint a gyermekszemmel látott világ
Teremtő képzelet. A belső képalkotás, mint fejlődési lehetőség
Tündérbogyó, a nevető tigris és társai: képzeletbeli barátok a gyermek életében
A mintha világa: a mesei kettős tudat
Paprikajancsitól Robinsonig: gyermekkori mesekorszakok
Mesélj lassan! A mese, mint minőségi idő
Egyszer volt, hol nem volt... Hogyan meséljünk?
A „helikopter szülő” és az „elég jó” meseolvasás
Egy-két marék varázslat. Fantázia és realitás találkozása a 10-11 éves gyerekek által szabadon írt mesékben
Metamorfózis: a mesehősökkel való azonosulás és ellenazonosulás kisiskoláskorban
Mesélj magadról! A személyes élettörténet, mint mese
A reziliencia, vagyis a rugalmas alkalmazkodó képesség mint hétköznapi mágia
Az érzelmi intelligencia, mint a szív látása
Értelem kontra érzelem: az érzelmek kifejezésével kapcsolatos nehézségek
Ami lényeges, az a szemnek láthatatlan... Az érzelmi intelligencia fejlesztésének szükségessége gyermekkorban
Érzelmi fejlődés a pszichoszociális fejlődéselmélet tükrében
A kötődés szerepe az EQ megalapozásában
Érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban
Gyakorlatok az érzelmi intelligencia fejlesztésére
Az érzelmi intelligencia fejlesztése mesékkel
Utószó helyett
EQ-fejlesztő mesék
Megérkezik Tündérbogyó
Cinci és a homokvár
Játsszunk anyukásdit!
A hétköves és a pincebogár és a várakozás története
Olyan rossz nekem egyedül!
Kinek kellett ez a testvér?
Bátor vagyok, vagy inkább vakmerő?
Kakukkóra, porcelánfigurák és sátrazás
Mese a gonosz Szombati bácsiról
Tündérbogyó elbúcsúzik
Jegyzetek