Mesepszichológia a gyakorlatban
Paraméterek
Szerző | Kádár Annamária – Kerekes Valéria |
Cím | Mesepszichológia a gyakorlatban |
Alcím | Az önbecsülés és a küzdőképesség megalapozása gyermekkorban |
Kiadó | Kulcslyuk Kiadó |
Kiadás éve | 2017 |
Terjedelem | 272 oldal |
Formátum | A/5, keménytáblás |
ISBN | 978 615 5281 44 0 |
Eredeti ár:
4.280 Ft
3.852 Ft
Online kedvezmény:
10%
A kötet megmutatja, hogy a saját és családtörténetünk megalkotása hogyan járul hozzá az önbecsülésünk növeléséhez, és hogy a rítusok, szokások kialakítása által miként lehet a külső-belső világunkban rendet teremteni. |
|
|
Leírás
A mesékben a hős számos nehéz próbatételen keresztül jut el a céljáig. Gyermekünknek felnövekedése során ugyancsak meg kell küzdenie a külső és belső sárkányokkal, vagyis a külvilág kihívásai mellett saját félelmeivel, szorongásaival, kishitűségével, ellentmondásos érzéseivel, indulataival, vágyaival is – de a próbák alatt érik, fejlődik, válik egyre gazdagabbá a személyisége.
Az önbecsülés és a küzdőképesség megalapozása nem azt jelenti, hogy „kipárnázzuk” a világot gyermekünk körül, és mindent megteszünk, hogy elkerülje a negatív érzelmeket, hanem hogy segítünk ezeknek a megértésében, megélésében és a nehéz helyzetekkel való sikeres megküzdésben. Szülőként, pedagógusként nem járhatjuk végig helyette az útját, de hamuban sült pogácsaként rengeteg erőforrást tehetünk a tarisznyájába.
Szerzőtársammal, Kerekes Valériával egy olyan, a gyakorlatban jól használható könyvet szeretnénk az olvasóink – szülők, nagyszülők, pedagógusok – kezébe adni, amely megmutatja, hogy a saját és családtörténetünk megalkotása hogyan járul hozzá az önbecsülésünk növeléséhez, és hogy a rítusok, szokások kialakítása által miként lehet a külső-belső világunkban rendet teremteni. A kommunikációs és érzelmi tipológia, valamint a hozzá tartozó „használati útmutató” segít jobban megérteni gyermekünket, és rávilágít arra, hogy ugyanazt a küzdelmet többféleképpen is meg lehet vívni.
Konkrét foglalkozásvázlatokat is összeállítottunk a népmesék érzelmi fókuszból kiinduló feldolgozásához és a Lilla és Tündérbogyó című kötetben megjelent érzelmi intelligencia fejlesztő mesék játékos megközelítéséhez. A közel kétszáz módszertani és játékötlet a szülő-gyermek és a szülő-pedagógus kapcsolat mélyítését is segíti. Kívánjuk, hogy ezek a mesék és játékok keljenek életre a családokban, óvodákban és iskolákban!
A mesében a fiú addig nem indul szerencsét próbálni, amíg áldást nem kap a tervére. Hadd kedveskedjünk hát ezzel a régi erdélyi áldással minden szülőnek és pedagógusnak, aki a gyermek kísérőjéül szegődik ezen a kalandos, veszedelmekkel, kihívásokkal, ugyanakkor nagyon sok örömmel teli úton.
„Legyen előtted mindig út, fújjon hátad mögül a szél, melegen süsse arcodat a nap, az eső puhán essen földjeidre, s míg újra találkozunk, hordozzon tenyerén az Isten.”
Kádár Annamária
Kulcslyuk Kiadó, 2017.
Írta: Kádár Annamária, Kerekes Valéria
Szerkesztette: Gutman Bea
Kapcsolódó témakör:
Tartalom
Bevezetés
Az én mesém
Az élettörténet és a családtörténet szerepe az önbecsülés és a rugalmas alkalmazkodó képesség kialakulásában
Ez a nap más, mint a többi
A családi szokások, szertartások szerepe az önbecsülés megalapozásában
Hogyan meséljünk másként?
A népmesék feldolgozása az érzelmi fókuszból kiindulva
Játsszunk!
A Lilla és Tündérbogyó című könyv érzelmiintelligencia-fejlesztő meséire épülő játékötlettár szülőknek és pedagógusoknak
Kommunikáljunk hatékonyabban!
A szociális stílus, mint küzdőképességet és önbecsülést befolyásoló tényező
Jegyzetek