Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Miért válnak zsarnokká a gyerekeink?

Paraméterek

Szerző Winterhoff, Michael
Cím Miért válnak zsarnokká a gyerekeink?
Alcím Avagy: a gyermekkor elrablása
Kiadó Dialóg Campus Kiadó
Kiadás éve 2012
Terjedelem 191 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 9950 27 6
Ár:
2.780 Ft
2.641 Ft
Kedvezmény: 5%

Ez a könyv azoknak szól, akik a szerzővel együtt meg kívánják akadályozni azt, hogy társadalmunk egyszer csak gyűlölni kezdje saját, félrenevelt gyermekeit és szembeforduljon velük.

Leírás

Hisztiző, zsarnok kisgyerekek, a szülők és tanárok iránti tiszteletet nem ismerő tizenévesek, munkába állni képtelen, erőszakos fiatalok ... A társadalmi fejlődés sok tekintetben rossz irányba fordult, a szülők saját problémáikkal küzdenek. A felnőttek már nem tudnak gyerekeikkel szemben határokat szabó, tőlük a társadalmi szabályokat, közösségi rendet megkövetelő szülőkként, óvónőkként, tanárokként viselkedni. Meglepő és egyben megdöbbentő elemzésében a könyv pszichiáter szerzője rámutat arra, hogy a modern – különösen az úgynevezett 68-as, a tekintélyelvvel szembeforduló – nevelési elvek milyen érzelmi visszaélésekhez vezetnek gyermekeinkkel szemben, és ezt praxisából vett szemléletes példákkal, esetekkel illusztrálja. Szakvéleménye egyértelmű: gyerekeink csak akkor válhatnak érett felnőttekké, ha nem raboljuk el gyermekkorukat, azaz nem „kis felnőttként”, hanem ismét nevelendő gyermekként bánunk velük.
Ez a könyv azoknak szól, akik a szerzővel együtt meg kívánják akadályozni azt, hogy társadalmunk egyszer csak gyűlölni kezdje saját, félrenevelt gyermekeit és szembeforduljon velük.
 
Szerkesztette: Schenk János
Fordította: Draskóczy Piroska 
Szakmai közreműködő: Vargay Adrienn

Tartalom

1. fejezet
Nevelési szükségállapot szuperanyukákkal – avagy: amikor gyerekeinkből zsarnokok lesznek
Rögtön egy példa: Márk, avagy egy szokványos nap az alsó tagozatban
2. fejezet
Mi történt a gyerekeinkkel? Muffinokról és meg nem írt házi feladatokról
Adjuk át a hatalmat a gyerekeknek! Adjuk át a hatalmat a gyerekeknek?
Sára
A gyerekekkel való normális bánásmódról és a gyerekek normális fejlődéséről
Ahogy a gyerek látja a világot: világképek
Klaudia
Nem egyedi eset
A birodalom visszavág
Az egészségestől a kórosig – avagy: miért téves az éppen aktuális nevelési viták kiindulópontja?
Interjú egy érintettel – a tanárok ma ilyennek élik meg az iskolát
Fülöp
Néhány eset a praxisomból
3. fejezet
Miért játszik a psziché olyan fontos szerepet?
Egy egészséges lélek szilánkjai
Gyakorlat teszi a mestert – avagy: a lelki funkciók csak folyamatos gyakorlással alakulnak ki
Adrián
4. fejezet
A hanyatlás lépcsőfokai – az intuitív neveléstől a szimbiózisig
Az iskolák lépnek
Mit jelent ez a gyermek szülőről alkotott képe szemszögéből?
Klasszikus nevelés – az emberi intuíció értékéről
Példa: a tanárnő beszámolója egy átlagos napról
5. fejezet
Az első kapcsolati zavar: partneri viszony – avagy: a gyerekek kényszerű felszabadítása az alárendeltségből
A kínálat a gyerekek szükségleteihez igazodik – partnerségi koncepciók az óvodában
Nincs valami egyszerűbb? A partneri viszony koncepciói az iskolában
Példa: az alsó tagozatos tanár beszámolója Bencéről, aki nem akar hallani
6. fejezet
A második kapcsolati zavar: projekció – avagy: a szülők alárendelik magukat a gyereknek
A gyerek mint mérce (a szülők projekciója)
A gyerek azért van, hogy engem szeretni lehessen
Ugyan, hagyja már azt a gyereket!
A családon kívüli környezet nyomása
A nagyszülők azért vannak, hogy kényeztessék a gyereket – nyomás a családon belül
Példa: Márton és a kis laborkészlet
7. fejezet
A harmadik kapcsolati zavar: szimbiózis – avagy: amikor a szülő pszichéje egybeolvad a gyermekével
Az ember-idegsejt
Marci
Ahogy a szimbiózisban a gyerek a felnőtt testrészévé válik
A gyerek impulzusainak saját ingerekként való feldolgozása
A gyerek semmit nem csinál „direkt”
A felnőtt reflexszerűen reagál a gyerek kapcsolatfelvételére – ahogy a szimbiózis a gyerekkel szembeni erőszakká alakulhat
A gyerek lelki fejlődésére gyakorolt hatások
Útban egy olyan világ felé, ahol gyűlölni fogják a gyerekeket
Tanár a virtuális pellengéren – terrorizálás a cybertérben
Kitérő: kitekintés a jövőbe – a japán hikikomorik példája
Példák
8. fejezet
A megzavart társadalom
9. fejezet
Ahová el kell jutnunk: helyre kell állítanunk a kapcsolatteremtési képességet – avagy: újra gyereknek kell tekintenünk a gyereket
Óvoda és alsó tagozat: ahol sürgős változtatások kellenek
A nagyszülők új feladatai
A fordulat feltétele: a megoldást meg kell előznie a felismerésnek