Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Minőségmenedzsment a könyvtárban

Paraméterek

Szerző Skaliczki Judit – Zalainé dr. Kovács Éva
Cím Minőségmenedzsment a könyvtárban
Kiadó Pannon Egyetemi Kiadó
Kiadás éve 2003
Terjedelem 244 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 963 9495 17 4
Ár:
1.890 Ft

Megérett a helyzet a hazai könyvtárakban, hogy a könyvtárosok ne csupán a menedzsment szemléletet, technikákat és technológiákat ismerjék, hanem továbblépjenek a minőségmenedzsment alkalmazásának irányába is.

Leírás

Megérett a helyzet a hazai könyvtárakban, hogy a könyvtárosok ne csupán a menedzsment szemléletet, technikákat és technológiákat ismerjék, hanem továbblépjenek a minőségmenedzsment alkalmazásának irányába is. Tankönyvünkkel ehhez a munkához kívánunk segítséget nyújtani hallgatóknak és gyakorló könyvtárosoknak. Nem könnyű feladat a minőségügy érdekében végrehajtott változtatás, az új elképzelések, szolgáltatások és módszerek meghonosítása, de igen sok eredménnyel jár. Növeli a könyvtár népszerűségét a használók körében, fokozza az együttdolgozás örömét a munkatársakban, közösséget alakít, és alkalmassá teszi a könyvtárat a folyamatos változtatásokra. A könyvben lévő szemlélet és módszerek alkalmazása lehetővé teszi, hogy felmérjék és ennek következtében tudatosan használják a jobbító változtatás eszközeit, és mindig tudjanak egyensúlyt teremteni a hagyományos könyvtári szerep és a jövő kívánalmai, a divat és az örök érték között. Azaz teljesíthessék a könyvtárak több ezeréves hivatását: hagyományt örökíteni és a jövőt szolgálni.
A tankönyvben a könyvtári minőségmenedzsment elméleti, irányítási, módszertani kérdéseit, a teljes körű minőségirányítás elveit és megvalósításának lehetőségeit, eszközeit, a humán erőforrás és a könyvtárhasználókkal való törődés módozatait ismerhetik meg az olvasók. A külföldi példák mellett igen fontos rész az esettanulmány, amely egy három éves projekt ismertetésén keresztül ábrázolja a minőségmenedzsment gyakorlatát, könyvtárat és könyvtárost átalakító lehetőségét. Könyvünk ezt az eszközt kívánja megmutatni és megtanítani mindazoknak, akik a korszerű könyvtárüggyel foglalkoznak, és akik a mai kor könyvtárát, a könyvtárhasználó könyvtárát kívánják megvalósítani vagy továbbfejleszteni.
 
Lektor: Bobokné Belányi Beáta

Tartalom

Előszó
Általános bevezetés
A minőségmenedzsment könyvtári meghonosítása és alkalmazása
A minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései
A stratégiai terv készítése
A minőségmenedzsment alkalmazásának módszerei és technikái
A minőségügyi dokumentációs rendszer
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
A humán erőforrás minőségi kérdései
Esettanulmány (Ramháb Mária)
A Katona József Könyvtár fejlődése 1996–2003 (Ramháb Mária)
Mellékletek
Irodalomjegyzék