Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Mit tanítsunk? Gondolatokat vagy gondolkodva tanulást?

Mit tanítsunk? Gondolatokat vagy gondolkodva tanulást? Katt rá a felnagyításhoz
Szerző Perlai Rezsőné
Cím Mit tanítsunk? Gondolatokat vagy gondolkodva tanulást?
Alcím Tapasztalatok az óvodáskori tanulásról
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2015
Terjedelem 144 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5278 19 8
Ár:
1.880 Ft
1.504 Ft
Kedvezmény: 20%

Az óvodáskorú gyermek tanulását a játéka során megjelenő érzelmei, kíváncsisága, megismerési vágya, utánzási kedve, sikerélménye motiválja. Amire kíváncsi, ami iránt érdeklődést mutat, abban segítenünk kell őt, csak így juthat el az önállósághoz gondolkodásban, döntésben, cselekedeteiben...

Leírás

Az óvodáskorú gyermek tanulását a játéka során megjelenő érzelmei, kíváncsisága, megismerési vágya, utánzási kedve, sikerélménye motiválja. Amire kíváncsi, ami iránt érdeklődést mutat, abban segítenünk kell őt, csak így juthat el az önállósághoz gondolkodásban, döntésben, cselekedeteiben. Nem kívánhatunk óvodáskorban olyan szintű tanulási motívumokat a gyermektől, amelyek csak iskoláskorra fejlődnek ki. A könyv azt mutatja be, hogyan lehet összhangot létesíteni óvodás gyermekeink játszó világa és a környező valóság megismerése között, úgy, hogy közben ne sérüljön játszó kedvük, erősödjön kíváncsiságuk, gondolkodásuk. Ahhoz ugyanis, hogy megismerjenek dolgokat, hogy képesek legyenek szembenézni a világgal, nem elegendő a kíváncsiságuk. Ismernünk és támogatnunk kell őket nevelő–fejlesztő tevékenységünkkel. A tanítás elsősorban a gondolkodva tanulás megtanítása legyen! A játékban ott rejlik a gondolkodás lehetősége, de a gondolkodás nem játék, nem tekinthetjük egyszerűen csak játéknak. Fontos, hogy a pedagógus tanuljon meg együtt gondolkodni a gyermekkel, együtt keressék a helyes és igaz utat a megismerés és a megértés felé. A gyermeki gondolkodás tanulása, logikájának finomítása akkor jár sikerrel, ha ébren tudjuk tartani a gyermeki érdeklődést.

Írta: Perlai Rezsőné

Lektor: Körmöci Katalin

Tartalom

Előszó
Tanulásról óvodapedagógusoknak
Tanításról, tanulásról
A gyermeki játék és a tanulás
Az egyéni játék és a tanulás
A közös játék és a tanulás
A játék, mint gyermeki szükséglet
A foglalkozás, mint pedagógusi szükséglet
Fejlesztőjátékok a tanulás érdekében
Szabályjáték és a tanulás
A gyermeki szükségletek és a tanulás
A gyermeki érzelmek és a tanulás
A gyermeki tanulás motívumai
Életszakaszok domináns motívumai
A tanulás pszichikus változásai
Sajátosságok
A motiválhatóság jellemzői
A tanulás életünk tartozéka
Alapvető tanulási formák
A mozgás tanulása
Érzéki tanulás
Verbális tanulás
Szociális tanulás
A tanulás eszközei
Tapasztalás, emlékezés
Gondolkodás
Kérdezés, beszélgetés, vitatkozás, töprengés
Mit tanítsunk? Gondolatokat vagy gondolkodást?
Felhasznált irodalom és idézetek jegyzéke
A gyermeki gondolkodás megértéséről és támogatásáról
Bekukkantó!
Gyermekeink játékvilága
Játék, mozgás, cselekvő gondolkodás
A fantázia jelenléte
Alkotásvágy
Benne van a matematika a játékban!
Az érzelmek hatása a játékra
A gyermeki „miértek?”
Látni tanulni, hasznos dolog
Mi tehát a képesség?
A gondolkodás mint képesség
A dolgok logikája
Játsszunk érzékszerveink segítségével!
Alakulnak a kommunikációs képességek!
Használjunk műveleteket a sikeres gondolkodás érdekében!
Kérdezés, beszélgetés, vitatkozás, töprengés
Összegző gondolatok
Milyen a szakmai SZEM, ha vegyül a nagyanyói SZEM érzéseivel?