Múzeumpedagógiai tanulmányok III.
Paraméterek
Szerző | Foghtűy Krisztina – Szepesházyné Kurimay Ágnes |
Cím | Múzeumpedagógiai tanulmányok III. |
Kiadó | Gondolat Kiadó |
Kiadás éve | 2009 |
Terjedelem | 298 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 693 187 2 |
Ár:
3.000 Ft
2.700 Ft
Kedvezmény:
10%
A könyv gazdag tartalma, olvasmányos jellege alapján ajánlható azok számára, akik érdeklődnek a múzeumpedagógia iránt. |
|
|
Leírás
Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán működő Múzeumpedagógiai Munkacsoport célkitűzése a már pályán lévő pedagógusok, múzeumi szakemberek és a felsőoktatásban részt vevő hallgatók gyakorlatra orientált felkészítése múzeumi órák, szabadidős gyermekfoglalkozások szakszerű megtartására.
A Múzeumpedagógiai tanulmányok III. kötetével elsősorban a képzésben részt vevő hallgatók számára kívánunk segítséget nyújtani. A tanulmányok szerzői a hazai múzeumpedagógia jeles szakemberei, akik a szakon többnyire oktatási tevékenységet látnak el. A kötet témakínálata rendkívül változatos, képet kaphatunk a múzeumpedagógia hazai helyzetéről, valamint jövőképéről: művészeti, történettudományi, természettudományi, néprajzi és gyakorlati területről egyaránt. Valamennyi tanulmányhoz irodalomjegyzék kapcsolódik, amely segítséget kíván nyújtani a múzeumpedagógia iránt érdeklődők számára a további kutatási tevékenységekben való elmélyüléshez. A könyv gazdag tartalma, olvasmányos jellege alapján ajánlható azok számára, akik érdeklődnek a múzeumpedagógia iránt.
Szerkesztette: Foghtűy Krisztina – Szepesházyné Kurimay Ágnes
Lektor: Sipos Endre, Kócziánné Szentpéteri Erzsébet
Tartalom
Bevezetés
MŰVÉSZETI NEVELÉS ÉS MÚZEUMPEDAGÓGIA
Foghtűy Krisztina: Művészeti nevelés a múzeumpedagógiában
Sipos Endre: Képzőművészet és múzeumpedagógia
Veress Ágnes: Hagyományos múzeum, korszerű múzeumpedagógia
Kovács Gergely: Mesterségünk címere
Hemrik László: Modellek a kortárs művészet múzeumpedagógiai gyakorlatában
Sinkó István: A kortárs művészet és múzeumpedagógia
TÖRTÉNETTUDOMÁNY ÉS MÚZEUMPEDAGÓGIA
Pintér János: Gondolatok a történeti muzeológiáról
Lovas Márta: Aktivizáló formák a múzeumpedagógiában
Bencze Judit: A történeti tantárgyak múzeumpedagógiai feldolgozása a reformpedagógia elemeinek felhasználásával
Bondor Mária: Egy helytörténeti projekt felépítése
TERMÉSZETTUDOMÁNY ÉS MÚZEUMPEDAGÓGIA
Vásárhelyi Tamás: Gondolatok az élőlények múzeumi gyűjtéséről, kutatásáról, bemutatásáról
Victor András: Változó Világ
Darvas Lászlóné: „Tanulás a fenntarthatóságért” a múzeumpedagógiában
Magyar Erzsébet: Segédletek a Semmelweis Orvostörténeti Múzeum kiállításának múzeumpedagógiai feldolgozásához
NÉPRAJZ ÉS MÚZEUMPEDAGÓGIA
Selmeczi Kovács Attila: Néprajzi muzeológiai alapismeretek
Pocsainé dr. Eperjesi Eszter: A karácsonyi ünnepkör a néphagyományban
Bordácsné Kishonti Erika: Népi kismesterségek oktatása a múzeumpedagógus-hallgatók nyári gyakorlatán
A MÚZEUMPEDAGÓGIA GYAKORLATI KÉRDÉSEI
Szepesházyné Kurimay Ágnes: Kulcskompetenciák fejlesztése a múzeumpedagógiai foglalkozásokon
Sepsey Zsófia: Múzeumok és látogatók
Gulyás Anikó: Felfedező Útikönyv
Palotainé Simon Ilona: Fejtsük meg együtt!
Bárd Edit: Pedagógusi személyiségjegyek és pedagógiai kompetenciák a múzeumi ismeretátadásban
Végh Károly: A marketingszemlélet, avagy egy intézmény menedzselésének lehetséges útja