Netfüggő gyerekek
Paraméterek
Szerző | Chapman, Gary – Pellicane, Arlene |
Cím | Netfüggő gyerekek |
Alcím | Hogyan teremtsünk egyensúlyt a virtuális és a valódi kapcsolatok között |
Kiadó | Harmat Kiadó |
Kiadás éve | 2016 |
Terjedelem | 264 oldal |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 288 335 9 |
Eredeti ár:
2.990 Ft
2.840 Ft
Online kedvezmény:
5%
A digitális nemzedék szülei komoly kihívás előtt állnak: a gyerekek egyre több időt töltenek a képernyők előtt. A szerzők kutatási eredményeken és gyakorlati példákon keresztül mutatják be, mi mindent tehetnek a szülők azért, hogy a technológia ne szétzilálja, hanem inkább összehozza a családot. |
|
|
Leírás
A digitális nemzedék szülei komoly kihívás előtt állnak: a gyerekek egyre több időt töltenek a képernyők előtt. A szerzők kutatási eredményeken és gyakorlati példákon keresztül mutatják be, mi mindent tehetnek a szülők azért, hogy a technológia ne szétzilálja, hanem inkább összehozza a családot. Könyvükből megtudhatjuk
– mennyi képernyőidő számít túl soknak, és hogyan szabhatunk reális időkorlátokat
– miként taníthatjuk gyermekeinket tudatos képernyőhasználatra
– hogyan helyettesíthetjük a képernyőidőt közös családi időtöltéssel
– hogyan segíthetünk gyermekeinknek a társas készségek elsajátításában
– szülőként milyen mintát adunk saját képernyőhasználatunkkal.
Írta: Gary Chapman – Arlene Pellicane
Fordította: Szabadi István
Tartalom
Bevezetés: az otthon visszahódítása
1. képernyőidő: túl sokat, túl hamar
2. 5 nyerő stratégia a kapcsolati készségek fejlesztéséhez
3. érzelmi kötődés, szeretet
4. hála, megbecsülés
5. haragkezelés
6. bocsánatkérés
7. figyelem
8. a képernyőidő és a félénkség
9. a képernyőidő és az agy
10. a képernyőidő és a szeretetnyelvek
11. a képernyőidő és a biztonság
12. a képernyőidő és a szülői tekintély
13. a képernyőidő és az egyedülálló szülő
14. a képernyőidő és ön
Utószó: két otthon története
Jegyzetek
A társas fejlődés életkori szakaszai
Kvíz: túl sok képernyőidő?
Kérdések csoportos megbeszéléshez