Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Oktatói kézikönyv a tehetséggondozáshoz

Paraméterek

Sorozat Baccalaureus Scientiae
Szerző Kun Ágota
Cím Oktatói kézikönyv a tehetséggondozáshoz
Kiadó Typotex Kiadó
Kiadás éve 2014
Terjedelem 106 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 279 403 7
Ár:
1.500 Ft
1.350 Ft
Kedvezmény: 10%

A kézikönyv a tehetséges diákokkal foglalkozó oktatók, mentorok számára szedi csokorba azokat a gyakorlatba átültethető, a mentor-diák mindennapi együttműködése során hasznos pszichológiai ismeretanyagokat, melyek megalapozzák és segítik a tehetséges diákokkal foglalkozók hozzáértését és munkájának sikerét.

Leírás

Napjainkban a tehetséggondozás kérdése igencsak népszerű, s számtalan olyan lehetőség van Magyarországon, melyek a tehetséggondozás szolgálatában állnak. Ebbe a sorba illeszkedik ez a kézikönyv is, mely elsősorban a tehetségesekkel foglalkozó szakemberek munkáját kívánja segíteni, legyenek ezek a tehetségesek akár kisgyermek, fiatal vagy felnőtt korúak. Ez a kézikönyv a tehetséges diákokkal foglalkozó oktatók, mentorok számára szedi csokorba azokat a legfontosabb, a gyakorlatba átültethető, a mentor-diák mindennapi együttműködése során hasznos pszichológiai ismeretanyagokat, melyek remélhetően még inkább megalapozzák és segítik a tehetséges diákokkal foglalkozók hozzáértését és munkájának sikerét. A fejezetek kifejezetten a minél hatékonyabb együttműködés és a minél jobb eredmény elérését, az együttműködés fokozását szolgálják. Ezen témák közé tartozik az önismeret és személyészlelés, az emberi kapcsolatok természete, a kommunikáció és konfliktuskezelés, a motiváció-motiválás, valamint a pszichés jóllét és feszültségkezelés. A fejezetek az elméleti oldalon túl, ahol lehet, igyekszenek hasznos gyakorlati megfontolásokat, néha tanácsokat is nyújtani ahhoz, hogy a tehetséges diákokkal való foglalkozás a felsőoktatásban is minél hatékonyabb és gyümölcsözőbb lehessen úgy a diák, mint a mentor és a jövő tudásalapú társadalma szempontjából is. Amennyiben az elmélethez további gyakorlatokat szeretne olvasni, ajánljuk a Pszichológia a gyakorlatban című könyvünket, melyet tekinthet akár egy, a jelen kézikönyvhöz tartozó munkafüzetnek is.
 
Szerkesztette: Kun Ágota – Takács Ildikó
Lektor: Bognár György

Tartalom

1. Fejezet – Tehetséggondozás a felsőoktatásban – Tehetségbarát egyetem (Bodnár Gabriella)
1.1 Bevezető gondolatok
1.2 A tehetségfogalom értelmezése a felsőoktatásban
1.3 Tehetségmenedzsment a felsőoktatásban
1.4 Záró gondolatok
1.5 Felhasznált irodalom
2. Fejezet – Az önismeret mint a fejlődés alapja (Takács Ildikó)
2.1 Bevezető gondolatok
2.2 Önreflektálás mechanizmusa, vagy az Énkép keletkezése
2.3 Záró gondolatok
2.4 Felhasznált irodalom
3. Fejezet – Személyészlelés (Takács Ildikó)
3.1 Bevezető gondolatok
3.2 A személyészlelést befolyásoló néhány tényező
3.3 A személyészlelés jellemzői: a köznapi emberfelfogás alapvető formái
3.4 Záró gondolatok
3.5 Felhasznált irodalom
4. Fejezet – Az emberi kapcsolatok (Perger Mónika)
4.1 Bevezető gondolatok
4.2 A család
4.3 A kortársakkal való kapcsolat
4.4 A pedagógussal való kapcsolat
4.5 A mentorral való kapcsolat
4.6 Kapcsolatok a munkahelyen
4.7 Munkacsoport (team)
4.8 Záró gondolatok
4.9 Felhasznált irodalom
5. Fejezet – Hatékony kommunikáció és konfliktuskezelés (Kun Ágota)
5.1 Bevezető gondolatok
5.2 A kommunikáció általános modellje
5.3 A kommunikáció formái
5.4 A hatékony kommunikáció
5.5 Konfliktus, konfliktuskezelés
5.6 Záró gondolatok
5.7 Felhasznált irodalom
6. Fejezet – Motiváció (Kun Ágota)
6.1 Bevezető gondolatok
6.2 A motiváció fogalma és néhány magyarázó modell
6.3 Motiváció, teljesítmény, tanulás
6.4 A motiváció szociális tényezői
6.5 Motiváció és tehetség
6.6 Hogyan motiváljunk?
6.7 Záró gondolatok
6.8 Felhasznált irodalom
7. Fejezet – Lelki és érzelmi jóllét, feszültségkezelés (Kun Ágota)
7.1 Bevezető gondolatok
7.2 Érzelmek, hangulatok, affektivitás
7.3 Jóllét
7.4 Feszültségkezelés
7.5 Záró gondolatok
7.6 Felhasznált irodalom