Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Olvasástanítás fonomimikával

Paraméterek

Szerző Fazekasné Fenyvesi Margit
Cím Olvasástanítás fonomimikával
Alcím Komplex elvű fonomimika
Kiadó Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás éve 2019
Terjedelem 122 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5946 18 9
Ár:
2.700 Ft

A könyv egy 70 évvel ezelőtt politikai okokból megszüntetett, de előtte évtizedekig hatékony, motiváló és kedvelt olvasás-írástanítási módszert mutat be. Az elv ugyanaz, mint Kodály Zoltán szolmizáció kézjelei: a hang/betűt jelképező gesztus (fonomimika) mozdulata a gyermekeknek örömet okoz, gyorsabbá teszi a rögzítést, a differenciálást és az összeolvasást.

Leírás

A könyv egy 70 évvel ezelőtt politikai okokból megszüntetett, de előtte évtizedekig hatékony, motiváló és kedvelt olvasás-írástanítási módszert mutat be. Az elv ugyanaz, mint Kodály Zoltán szolmizáció kézjelei: a hang/betűt jelképező gesztus (fonomimika) mozdulata a gyermekeknek örömet okoz, gyorsabbá teszi a rögzítést, a differenciálást és az összeolvasást. A komplexitás azt jelenti, hogy bár alapul Tomcsányiné Czukrász Róza módszerét vettük, de azt erősen átdolgoztuk, kiegészítettük, korrigáltuk. Megtartva Meixner Ildikó hang/betűtanítási elveinek egy részét, benne van még a fonológiai tudatosság fejlesztésének szándéka is, amihez egy algoritmus alapján minden hang/betű tanításához előkészítő és gyakorló módszertani anyagok, játékok tartoznak. A fonomimika módszere nem kötött tankönyvcsaládhoz, betű/hangtanítási sorrendhez, semmilyen eszközigénye nincs. Teljes szabadságot ad a felhasználásban mindenkinek, aki a hang/betű tanítást és az összeolvasás tanítását motiválóan, gyorsan és stabil eredményekkel kívánja megvalósítani.

Írta: Fazekasné Fenyvesi Margit

Lektor: Meggyesné dr. Hosszu Tímea, Dr. Nyitrai Ágnes

Tartalom

ELŐSZÓ

A KÖNYV TARTALMI FELÉPÍTÉSE

AZ OLVASÁSTANÍTÁS MÓDSZEREI

Történeti áttekintés

A jelen

AZ OLVASÁS KÉSZSÉGE ÉS AZ OLVASÁS KÉPESSÉGE

Az olvasástanulás feltételei

Az olvasástanítás előkészítése

Az egyes olvasástanítási módszerek olvasástanítást előkészítő törekvései

A KOMPLEX ELVŰ FONOMIMIKA

A gesztusnyelv hatékonyságának bizonyítása

A komplex elvű fonomimika alapjai

A hang- és betűtanítás menete a komplex elvű fonomimikával

HANG- ÉS BETŰTANÍTÁS KOMPLEX ELVŰ FONOMIMIKÁVAL

Az a hang/betű tanításának menete

Az á hang/betű tanításának menete

A b hang/betű tanításának menete

A c hang/betű tanításának menete

A cs hang/betű tanításának menete

A d hang/betű tanításának menete

Az e hang/betű tanításának menete

Az é hang/betű tanításának menete

A f hang/betű tanításának menete

A g hang/betű tanításának menete

A gy hang/betű tanításának menete

A h hang/betű tanításának menete

Az i, í hang/betű tanításának menete

A j hang/betű tanításának menete

A k hang/betű tanításának menete

A l hang/betű tanításának menete

A m hang/betű tanításának menete

A n hang/betű tanításának menete

A ny hang/betű tanításának menete

Az o, ó hang/betű tanításának menete

Az ö, ő hang/betű tanításának menete

A p hang/betű tanításának menete

A r hang/betű tanításának menete

A s hang/betű tanításának menete

A sz hang/betű tanításának menete

A t hang/betű tanításának menete

A ty hang/betű tanításának menete

Az u, ú hang/betű tanításának menete

Az ü, ű hang/betű tanításának menete

A v hang/betű tanításának menete

A z hang/betű tanításának menete

A zs hang/betű tanításának menete

A dz, dzs, q, w, x, y hang/betű tanításának menete

A dz hang/betű tanításának menete

A dzs hang/betű tanításának menete

A q hang/betű tanításának menete

A w hang/betű tanításának menete

A x hang/betű tanításának menete

A y hang/betű tanításának menete

ÖSSZEOLVASÁS TANÍTÁSA A KOMPLEX ELVŰ FONOMIMIKA ALAPJÁN

ÖSSZEGEZÉS

KÉPJEGYZÉK

SZAKIRODALOM