Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Olvasóközpontú irodalomtanítás

Paraméterek

Szerző Vojtek Sándor
Cím Olvasóközpontú irodalomtanítás
Kiadó Kék Egér Könyvek
Kiadás éve 2017
Terjedelem 704 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5694 02 8
Eredeti ár:
3.500 Ft
3.150 Ft
Online kedvezmény: 10%

Líra, dráma, epika, témák a Halotti beszédtől a Ruminiig, a mai irodalomtanítás egy különleges keresztmetszetben. A könyv Vojtek Sándor (1972–2013) publikált és hátrahagyott írásainak nagyszabású válogatása. A tanulmányok az irodalomtanítás gyakorlatáról szólnak, mindegyik témánál váratlanul sok feldolgozási ötlettel, sok aprólékosan kidolgozott feladattal. 

Leírás

Líra, dráma, epika, témák a Halotti beszédtől a Ruminiig, a mai irodalomtanítás egy különleges keresztmetszetben. A könyv Vojtek Sándor (1972–2013) publikált és hátrahagyott írásainak nagyszabású válogatása. A tanulmányok az irodalomtanítás gyakorlatáról szólnak, mindegyik témánál váratlanul sok feldolgozási ötlettel, sok aprólékosan kidolgozott feladattal. Az írások közös kiindulópontja, hogy olvasni, irodalmat tanulni és tanítani egy hatalmas közös intellektuális élmény lehet. De rengeteg múlik a tanáron, hogy tényleg az legyen.

Könyvtár és katedra–sorozat

Írta: Vojtek Sándor

Szerkesztette: Fenyő D. György

Tartalom

I. Versek és drámák a magyarórán
A szent poézis néma hattyú?
Dorottyázás
Csokonai – humor – erotika
„Mint tehessem, mint lehet, Hogy ne nyomjon engem álom...”
Hogyan tanítsuk a Tücsökzenét?
Tanítható-e a Thomas Mann üdvözlése? Hol, mikor, miért?

II. Prózai művek a tanításban
Halott-e a Halotti beszéd?
Feladatok az Egri csillagok iskolai és otthoni feldolgozásához
Csátholjunk!
Az Iskola az iskolában
Szétszabdalt meseregény

III. Témák, motívumok az irodalomban
Írott és festett bolondok
Étel és irodalom

IV. Az irodalomtankönyvek szemlélete
Mit tanítanak a szlovákiai magyar irodalomkönyvek
a nemzetiségi irodalom kapcsán?
Olvasóközpontú irodalomtanítás? Középiskolai tankönyvek elemzése

Utószó – Egy magyartanár hagyatéka (Fenyő D. György)