Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Óvodai matematika nevelés

Paraméterek

Szerző Zsámboki Károlyné
Cím Óvodai matematika nevelés
Alcím Módszertani javaslatok az Óvodai nevelés alapprogramjához (2., átdolgozott kiadás)
Kiadó Nyugat-Magyarországi Egyetem
Kiadás éve 2003
Terjedelem 104 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 963 7315 38 7
Ár:
1.960 Ft
1.862 Ft
Kedvezmény: 5%

Az óvodai tevékenységekben, témákban megtalálni a matematikát csak úgy lehet, ha tudjuk, hogy mit keresünk! Ismerni kell a matematika óvodában használatos fogalmait, a matematikai tevékenységek elnevezéseit, és a fejlődéspszichológia és az óvodapedagógia alapfogalmait, törvényszerű megállapításait.

Leírás

Az óvodai tevékenységekben, témákban megtalálni a matematikát csak úgy lehet, ha tudjuk, hogy mit keresünk! Ismerni kell a matematika óvodában használatos fogalmait, a matematikai tevékenységek elnevezéseit, és a fejlődéspszichológia és az óvodapedagógia alapfogalmait, törvényszerű megállapításait. E könyv segít mindezeket elméleti síkon felidézni, továbbá felismerni és megérteni a matematikai nevelés célját, feladatait, tartalmát, a tapasztalatszerzés, a megismerés folyamatát. Gyakorlati síkon bemutatja a számfogalom alapozásának és a geometriai tapasztalatszerzésnek az útjait az óvodás gyermek életkori sajátosságának tükrében.
 
Írta: Zsámboki Károlyné
Lektor: C. Neményi Eszter

Tartalom

Bevezető gondolatok
Az óvodai matematikai nevelés múltja és jelene, helye és szerepe
A matematikai nevelés pszichológiai és pedagógiai alapjai
Az óvodás gyermek életkori sajátosságai
A matematikai nevelés céljai, elvei és feladatai
A megvalósítás lehetőségei, útjai, módjai
Az óvodai matematikai nevelés legjellemzőbb tevékenységei és tartalmai
Az összehasonlítás
A számfogalom alapozása
A geometriai ismeretszerzés alapjai
A fejlődés jellemzői az óvodáskor végére
A matematikai nevelés tervezése, szervezése
A matematikai nevelés elemzése
Forrásmunkák, szakirodalom