Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Óvodai módszertani könyvcsomag 2.

Paraméterek

Cím Óvodai módszertani könyvcsomag 2.
Alcím A kreativitás fejlesztése – A képesség- és készségszint vizsgálata
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2016
Terjedelem 444 oldal
Formátum A/4, keménytáblás
ISBN FLAKC02
Ár:
6.970 Ft
4.879 Ft
Kedvezmény: 30%
A kreativitás játékos fejlesztése az óvodában (Barkácsolási technikák gyakorlati útmutatója)
Amit az óvónőnek észre kell venni (Tájékozódó vizsgálat a nagycsoportos óvodások képesség- és készségszintjéről)
A két könyv együtt 30% kedvezménnyel!

Leírás

Horváthné Csapucha Klára – Szabóné Nemes Magdolna – Wittmann-né Dúzs Margit: A kreativitás játékos fejlesztése az óvodában (Barkácsolási technikák gyakorlati útmutatója)
Aszalai Anett – Horváth Judit – Horváthné Csapucha Klára – Rónáné Falus Júlia: Amit az óvónőnek észre kell venni (Tájékozódó vizsgálat a nagycsoportos óvodások képesség- és készségszintjéről)
A két könyv együtt 30% kedvezménnyel!
 
A kreativitás játékos fejlesztése az óvodában
A gyermekek fejlesztési lehetőségei közül kiemelkedő helyen kell számításba vennünk a vizuális nevelést és a barkácsolást, mert e tevékenységek az óvodai nevelés irányelvei mentén fejtik ki pozitív hatásukat.
Az óvodai nevelési folyamatnak három fontos része van: a tapasztalatszerzés, az elemi általánosítások és a gyakorlás. Ezeket az egymásba fonódó tevékenységeket a gyerekekkel végzett valamennyi nevelési területen megfigyelhetjük és alkalmazzuk, de a vizuális nevelés, a barkácsolás során végzett játékok bizonyulnak a leggazdagabb lehetőségeknek a cselekvéses tapasztalatszerzésre.
Az óvodai vizuális nevelés feladata az esztétikai fogékonyság kialakítása, az esztétikai érdeklődés felkeltése és az, hogy az esztétikai élményeket észrevegyék és befogadják a gyerekek. A barkácsolás tevékenysége ebben is nagy figyelmet igényel a pedagógustól.
A könyv szerzői nagy hangsúlyt fektettek az anyagok csoportosítására, egymással variálhatóságára. Törekedtek az egyszerűségre, hogy minden óvodában meglévő, vagy könnyen beszerezhető anyagokkal dolgozhassunk. Mégis legfontosabb elvük a szép, esztétikai élményt is nyújtó darabok elkészítése volt! Minden technikánál feltüntették a felhasznált eszközöket, kellékeket, mert ez megkönnyíti a pedagógusok tervező munkáját.
 
Amit az óvónőnek észre kell venni
Több évvel ezelőtt egy megyeszékhely nevelési tanácsadójának team-jében dolgoztunk. Éveken át vizsgáltuk, diagnosztizáltuk, fejlesztettük a hozzánk került óvodásokat és kisiskolásokat. Gyakran jártunk ki az intézményekhez, beszélgettünk pedagógusokkal, szülőkkel. Mindenki egy célért dolgozott, hogy megtanítsuk sikeres és boldog emberként létezni gyermekeinket. Mit jelent ez? Talán azt, hogy megtalálják a saját helyüket, tehetségüket, amivel érdemes megélni és átélni a világunkat. Rálelni mindezekre? Könnyű, vagy nehéz? Kinek ez, kinek az. Egy biztos: „egyedül nem megy”. Az egészséges felnőttnek is olykor-olykor, a gyermeknek folyamatosan szüksége van a kapaszkodókra. Ezeket mi adjuk a kicsik kezébe, és hogy az milyen legyen és mikor kapják, azt csak akkor tudjuk, ha értő figyelemmel, kíváncsisággal fordulunk feléjük.
Gyűjteményünk célja, hogy az elméleti és gyakorlati tapasztalatainkat összesítve segítséget nyújtsunk az óvodapedagógusoknak megelőzni, időben észrevenni, okosan korrigálni a hiányosságokat. Felhalmozott ismeretanyagunk alapján próbáltuk szakszerűen, mégis mindenki számára közérthetően megfogalmazni azokat az információkat, amelyek segítségével ráismerhetővé és azonosíthatóvá válnak a különböző részképességek és azok hiányosságai, a pszichológiai rendellenességek. A hangsúlyt mégis mindannyian az óvodai megelőző, preventív munkára helyezzük. Az óvónőre, akinek elméleti tudását és gyakorlati tapasztalatait segítünk rendszerezni, és hangsúlyozzuk felelősségét a gyerekeknek nyújtott játékválaszték összeállításánál, a megelőzés munkájában. A könyvhöz kapcsolódó akkreditált és egynapos képzéseinken szemléletünket és tapasztalatainkat adjuk tovább, a gyakorlatban dolgozó pedagógusoknak. Ezeken az alkalmakon az elméleti tudásuk rendszerezésére, esetmegbeszélésekre és a munkájukat segítő játékok készítésére is sor kerül. Pedagógus továbbképzéseinken mi is sokat tanultunk a résztvevőktől, napi problémáikból, kérdéseikből, igényeikből. Ezért készítettük el a három kiadást megért, keresett könyvünk kibővített, átdolgozott változatát. Mivel lett több a mostani tartalom? A könyvünkben megjelenő vizsgálati eljárást és a hozzá kapcsolódó értékelési és értelmezési módszereket rendszerezőbb elmélettel bővítettük ki. Az értékelés segítésére egy komplett vizsgálatot is mellékeltünk a szöveges leíráshoz. Nagyobb terjedelemben kerültek bele a gyermekekkel együtt elkészíthető játékok. Ezeket az eszközöket didaktikus sorrendbe, egymásra épülve és fokozatosan nehezedve rendszereztük a játéktárba. Célunk volt, hogy a preventív és korrekciós munkához egyaránt felhasználható fejlesztő eszközkészletet állíthassanak össze az óvónők. Az első könyvhöz képest két fejezet minőségi kibővítését is megtettük. Az anyanyelvi játékok teljes skálája és a kreatív finommotorika fejlesztés eszközei, technikái is megtalálhatók már ebben a kiadványban.