Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Óvodai módszertani könyvcsomag – „ősz”

Paraméterek

Cím Óvodai módszertani könyvcsomag – „ősz”
Alcím Őszi akciós könyvcsomag
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2023
Terjedelem 960 oldal
Formátum Oktatócsomag
ISBN FLAKC15
Eredeti ár:
15.080 Ft
10.556 Ft
Online kedvezmény: 30%

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Itt van az ősz, elmúlt a nyár, kelepel a gólyamadár

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Őszi jeles napok az óvodai környezeti nevelésben

Lukács Józsefné: A részképességek játékos fejlesztése az óvodában – ŐSZ

Petőné Vígh Katalin szerk.: Gondozás és munka jellegű tevékenységek az óvodában

A négy könyv együtt 30% kedvezménnyel!

Leírás

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Itt van az ősz, elmúlt a nyár, kelepel a gólyamadár

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Őszi jeles napok az óvodai környezeti nevelésben

Lukács Józsefné: A részképességek játékos fejlesztése az óvodában – ŐSZ (Fejlesztő játékok részképesség területenként – az ŐSZI környezeti témákhoz illesztve)

Petőné Vígh Katalin szerk.: Gondozás és munka jellegű tevékenységek az óvodában

A négy könyv együtt 30% kedvezménnyel!

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Itt van az ősz, elmúlt a nyár, kelepel a gólyamadár

Ez a gyűjtemény az „Ősztől őszig” sorozat része, az őszi témájú fejlesztőjátékokat tartalmazó óvodai játékos csoportos fejlesztések ötlettára. A sorozatban olyan fejlesztő játékokat gyűjtöttünk egybe, amelyek az összes óvodai témát átölelik az évszakokra építve. Az évszak-irányultság a tervezési alap, mely biztosítja a koncentrációt, lehetőséget ad az állandó ismétlésre, és kapcsolja az új ismeretet a régihez. A csoportos fejlesztések ötlettárával lehetőséget kapunk arra, hogy a tématerveket még játékosabban dolgozzuk fel. A játékok a gyerekek képességszintjéhez igazodva kínálnak fejlesztési lehetőségeket, mind egyénileg, mind pedig együttes, közös játékkal. Az egyes csoportos fejlesztő játékok egy-egy témára épülnek, és szinte az összes részképességet fejlesztik, ezért ily módon komplex formában történik mindez. A gyerekek gondolkodása az értelmi képességek egyéb összetevői, sajátosságai miatt óvodáskorban tevékenységbe ágyazva, manipulációhoz kötötten fejleszthető eredményesen. A képességfejlesztő játékok és csoportos fejlesztések kellő hozzáértéssel és bánásmóddal a fejlesztés legjobb eszközei, és magukban foglalják az ismeretátadás lehetőségét is.

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Őszi jeles napok az óvodai környezeti nevelésben

Könyvünkben az óvodáskorú gyerekek számára könnyen érthető, feldolgozható, a mindennapi életünkhöz szervesen kapcsolódó, ám kevéssé ismert világnapokat, zöld jeles napokat mutatjuk be. A könyvben található ötletekkel élményközpontú, az életkori sajátosságokat figyelembe vevő tevékenységeket, játékokat tudunk biztosítani az óvodások számára, ami azért is fontos, mert a játékos tanulás ereje felbecsülhetetlen, és hatékonysága semmilyen más tanulási formához nem hasonlítható.

Lukács Józsefné: A részképességek játékos fejlesztése az óvodában – ŐSZ (Fejlesztő játékok részképesség területenként – az ŐSZI környezeti témákhoz illesztve)

A részképességek azok az alapvető képességek, amelyek segítségével a magasabb rendű pszichés funkciókat differenciáltan ki tudjuk alakítani – pl. a beszédet vagy a gondolkodást –, és a fejlődés egy későbbi szakaszában ezek képezik az olvasás, az írás, a számolás és az adaptív viselkedés alapját. A részképesség-gyengeségek korai felismerésével és befolyásolásával megakadályozhatjuk vagy enyhíthetjük az iskolai tanulási és magatartási zavarokat, elősegíthetjük a tehetség kibontakozását. A pszichikus funkciók intenzív érése az óvodáskorra esik, ezért az optimális fejlesztésük is óvodáskorban a legcélravezetőbb.

Lukács Józsefné – az Ősztől őszig és a Kerek egy esztendő sorozatok társszerzője – új könyvsorozatának első kötete ebben a fejlesztő munkában nyújt segítséget az óvodapedagógusoknak.

A könyvben található közel háromezer fejlesztő játék illeszkedik az aktuális környezeti témához, hisz e köré épül az óvodában valamennyi műveltségterület, így valósítható meg jól a komplexitás. Ugyanakkor az egyes témákhoz – pl. időjárás, öltözködés, egészség–betegség stb. – kapcsolt feladatok többsége nem csak ősszel, hanem a többi évszakban, más témaköröknél is kitűnően felhasználható, ezt minden fejezetben jelezzük is olvasóink számára.

A környezeti témához illesztett fejlesztés könnyen megvalósítható a nap folyamán bármikor, mert nincs szükség arra, hogy a gyereket kiemeljük megszokott környezetéből. A játékok részképesség-területekhez vannak besorolva – egy-egy játék akár több részképesség-terület fejlesztését is megvalósítja –, és felhasználhatók játékidőben és udvari játék során egyaránt.

Könyvünk segítségével az óvónő egy adott témán belül részképesség-területenként összeállíthatja a napi vagy heti fejlesztő játékokat aszerint, hogy a csoportnak, az egyes gyerekeknek milyen területen van szüksége fejlesztésre.

Petőné Vígh Katalin: Gondozás és munka jellegű tevékenységek az óvodában

Az óvodai nevelőmunkában a család szerepét folytatja a kisgyermeket fogadó óvodapedagógus. Nem pusztán az óvodai pedagógiai munkát segítő személyzet (dajka, asszisztens) feladata a gondozás, hanem az óvodapedagógusé is, az óvodai dolgozók mindegyike – a nevelés, azaz az interakciók közben – gondozza is a kisgyermeket. Beszélgetéssel, motivációk sorával, cselekvések biztosításával és folyamatos együttműködéssel segítenek neki az önellátásban: orrot fújni, kezet mosni, öltözködni, enni stb. Így válik a gyermek és a pedagógus között intimmé a viszony, és ez az, ami megalapozza az óvodában töltött további éveket. A gondozás és az ebből „kinövő” munka jellegű tevékenységek – a szabad játék és a gyermeki tanulás mellett – a kisgyermeknevelésnek, így az óvodai nevelésnek is alapvető eszközei. A mindennapi gyakorlatban – sok esetben – kezd eltűnni, megkopni. Nem szabad és nem is érdemes elhanyagolni!