Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Óvodai módszertani könyvcsomag – „ősz”

Paraméterek

Cím Óvodai módszertani könyvcsomag – „ősz”
Alcím Nevelési-év kezdő őszi akciós könyvcsomag
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2019
Terjedelem 864 oldal
Formátum Oktatócsomag
ISBN FLAKC15
Ár:
12.450 Ft
8.715 Ft
Kedvezmény: 30%

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Kerek egy esztendő – ŐSZ

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Mesés mozgás – ŐSZ

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Itt van az ősz, elmúlt a nyár, kelepel a gólyamadár

Horváthné Csapucha Klára – Szabóné Nemes Magdolna – Wittmann-né Dúzs Margit: A kreativitás játékos fejlesztése az óvodában

A négy könyv együtt 30% kedvezménnyel!

Leírás

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Kerek egy esztendő – ŐSZ (Komplex tevékenységek az óvodai környezeti nevelésben)

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Mesés mozgás – ŐSZ (Játékos őszi mesés torna az óvodai élet mindennapjaira)

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Itt van az ősz, elmúlt a nyár, kelepel a gólyamadár (Óvodai játékos csoportos fejlesztések ötlettára)

Horváthné Csapucha Klára – Szabóné Nemes Magdolna – Wittmann-né Dúzs Margit: A kreativitás játékos fejlesztése az óvodában (Barkácsolási technikák gyakorlati útmutatója)

A négy könyv együtt 30% kedvezménnyel!

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Kerek egy esztendő – ŐSZ (Komplex tevékenységek az óvodai környezeti nevelésben)

Kerek egy esztendő című évszakalapú módszertani sorozatunk új, színes, átdolgozott, kibővített kiadásának őszi kötete – a gyakorlatban kipróbált, jól bevált tevékenységek ötlettára – nélkülözhetetlen szakmai adatbázis a környezeti nevelés komplex céljait és követelményeit magas szinten megvalósítani kívánó óvodapedagógusok számára.

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Mesés mozgás – ŐSZ (Játékos őszi mesés torna az óvodai élet mindennapjaira)

Mit tegyünk 25–30 gyerekkel, vegyes korcsoportban, tornaszoba hiányában, esetlegesen több problémás gyerekkel? Hát azt, amit igazán szeretnek: játsszunk, mozogjunk és meséljünk! Használjuk ki a játék adta lehetőségeket, a szerepjátszást, a dramatikus játékok erejét, a mesét – mindezt a mozgásfejlesztés érdekében!

Csoportos játékkal, a járás-, futás- és gimnasztikai gyakorlatokat játékos keretbe építve alakítottuk ki saját mindennapos fejlesztő játékunkat – az óvodai nevelés környezeti témaköreire építve. A közös, mindennapos mozgásos játék során a gyerekek ismereteket is szerezhetnek az őket körülvevő világról, valamint a korábban megszerzett ismereteiket tovább gazdagíthatják a komplex tevékenységek közben.

Módszerünk lényege: mesébe ágyazni a mozgásfejlesztést. A bemelegítéstől a gimnasztikán át, egészen a főrészig alakítsuk úgy a történetet, hogy az egy szálon fusson, egy figura vagy helyszín, történet köré épüljön. Váljunk mesefigurákká, hősökké, állatokká, különféle emberekké – rajtunk áll, hogy milyen szerepet kínálunk fel. Mesés mozgás közben bárki kiléphet, bejöhet a játékba, nincs győztes és vesztes, a játék végtelen és inspiráló, szabadságot adó. Ez a fajta játék és a mesekeret biztos sikert és vidámságot hoz a mindennapokba úgy, hogy a gyerek azt hiszi: csak játszunk. 

Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Itt van az ősz, elmúlt a nyár, kelepel a gólyamadár (Óvodai játékos csoportos fejlesztések ötlettára)

Ez a gyűjtemény az „Ősztől őszig” sorozat őszi témájú fejlesztőjátékokat tartalmazó gyakorlati útmutatója. A sorozatban olyan fejlesztő játékokat gyűjtöttünk egybe, amelyek az összes óvodai témát átölelik az évszakokra építve. Az évszak-irányultság a tervezési alap, mely biztosítja a koncentrációt, lehetőséget ad az állandó ismétlésre, és kapcsolja az új ismeretet a régihez. A csoportos fejlesztések ötlettárával lehetőséget kapunk arra, hogy a tématerveket még játékosabban dolgozzuk fel. A játékok a gyerekek képességszintjéhez igazodva kínálnak fejlesztési lehetőségeket, mind egyénileg, mind pedig együttes, közös játékkal. Az egyes csoportos fejlesztő játékok egy-egy témára épülnek, és szinte az összes részképességet fejlesztik, ezért ily módon komplex formában történik mindez. A gyerekek gondolkodása az értelmi képességek egyéb összetevői, sajátosságai miatt óvodáskorban tevékenységbe ágyazva, manipulációhoz kötötten fejleszthető eredményesen. A képességfejlesztő játékok és csoportos fejlesztések kellő hozzáértéssel és bánásmóddal a fejlesztés legjobb eszközei, és magukban foglalják az ismeretátadás lehetőségét is.

Horváthné Csapucha Klára – Szabóné Nemes Magdolna – Wittmann-né Dúzs Margit: A kreativitás játékos fejlesztése az óvodában (Barkácsolási technikák gyakorlati útmutatója)

A gyermekek fejlesztési lehetőségei közül kiemelkedő helyen kell számításba vennünk a vizuális nevelést és a barkácsolást, mert e tevékenységek az óvodai nevelés irányelvei mentén fejtik ki pozitív hatásukat.

Az óvodai nevelési folyamatnak három fontos része van: a tapasztalatszerzés, az elemi általánosítások és a gyakorlás. Ezeket az egymásba fonódó tevékenységeket a gyerekekkel végzett valamennyi nevelési területen megfigyelhetjük és alkalmazzuk, de a vizuális nevelés, a barkácsolás során végzett játékok bizonyulnak a leggazdagabb lehetőségeknek a cselekvéses tapasztalatszerzésre.

Az óvodai vizuális nevelés feladata az esztétikai fogékonyság kialakítása, az esztétikai érdeklődés felkeltése és az, hogy az esztétikai élményeket észrevegyék és befogadják a gyerekek. A barkácsolás tevékenysége ebben is nagy figyelmet igényel a pedagógustól.

A könyv szerzői nagy hangsúlyt fektettek az anyagok csoportosítására, egymással variálhatóságára. Törekedtek az egyszerűségre, hogy minden óvodában meglévő, vagy könnyen beszerezhető anyagokkal dolgozhassunk. Mégis legfontosabb elvük a szép, esztétikai élményt is nyújtó darabok elkészítése volt! Minden technikánál feltüntették a felhasznált eszközöket, kellékeket, mert ez megkönnyíti a pedagógusok tervező munkáját.