Tavasz
A részképességek azok az alapvető képességek, amelyek segítségével a magasabb rendű pszichés funkciókat differenciáltan ki tudjuk alakítani. A könyvben található közel háromezer fejlesztő játék illeszkedik az aktuális környezeti témához, hisz e köré épül az óvodában valamennyi műveltségterület, de az egyes témákhoz – pl. időjárás, állat- és növényvilág, közlekedés stb. – kapcsolt feladatok többsége nem csak tavasszal, hanem a többi évszakban, más témaköröknél is kitűnően felhasználható.
Mester Györgyi mesekönyve azért oly különleges, mert módszertani segédlettel van kiegészítve. Az alkotó szerkesztő olyan tárgymutatókkal vértezte fel, amely sokoldalú segítséget ad a pedagógusok és szülők számára a felhasználáshoz. (Körmöci Katalin)
Az óvodások és kisiskolások számára készített irodalmi szöveggyűjtemény a tavaszhoz kapcsolódó verseket, meséket, mondókákat tartalmaz. A mese- és vershallgatás a nyelvi képességek fejlesztésének egyik leghatásosabb módszere. Ezeken keresztül a gyermekek elsajátítják a helyes kiejtést, a tiszta beszédhallást és a nyelvtanilag helyes beszédet.
Könyvünkkel szeretnénk segítséget nyújtani az óvodapedagógusok tudatos tervező munkájához, ajánlást tenni az éves tematika összeállítására, a heti tervezésre. A heti tervek mennyiségi, tartalmi és módszertani szempontok alapján bővíthetők vagy csökkenthetők, a konkrét pedagógiai jellemzők, körülmények figyelembe vételével. Az óvodapedagógusok az ajánlásokat szabadon felhasználhatják, és kiegészíthetik saját, jól bevált ötleteikkel, alakíthatják óvodai csoportjuk és a gyerekek egyéni szükségleteihez, sajátosságaihoz.
Kerek egy esztendő című évszakalapú módszertani sorozatunk új, színes, átdolgozott, kibővített kiadásának tavaszi kötete – a gyakorlatban kipróbált, jól bevált tevékenységek ötlettára – nélkülözhetetlen szakmai adatbázis a környezeti nevelés komplex céljait és követelményeit magas szinten megvalósítani kívánó óvodapedagógusok számára.
Mesés mozgás című sorozatunk tavaszi kötetében – hasonlóan az őszi és téli részekhez – óvodai környezeti témára épített mindennapos testnevelést fűztünk meseláncba. Miért ajánljuk a mesés mozgásos tanulást? Mert figyel az aktualitásokra, a környező világ befogadásának témaköreire, a hagyományokra, a jeles napokra – úgy, hogy közben mozgunk, tanulunk és játszunk is.
Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Tavaszi jeles napok az óvodai környezeti nevelésben
Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Kerek egy esztendő - Heti tervező TAVASZ–NYÁR
Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Kerek egy esztendő – nyár
Lukács Józsefné – Ferencz Éva: Kerek egy esztendő – adattár
A négy könyv együtt 30% kedvezménnyel!
A négy kötetből álló szöveggyűjtemény a testi-lelki fejlesztés eszközéül használható mozgásos, vizuális és érdekes játékokat, verseket, dalokat, meséket tartalmaz a 3-7 éves korosztály szórakoztatására.
A környezeti neveléssel, környezetvédelemmel kapcsolatos jeles napok többségét az óvodásokkal is jól fel tudjuk dolgozni. A gyerekek érzelmeire hatva, a játékon, mozgáson, verseken, meséken, dalokon keresztül közvetíthetjük a zöld jeles napok, világnapok értékeit, céljait, s általuk a családok szemléletén is változtatni tudunk.