Felsőoktatási tankönyvek
Kötetünk a biológiai sokszínűség megvalósításának széleskörű lehetőségeit mutatja be az óvodában. Közérthető formában ismerteti a biodiverzitás témáját, erre az elméleti háttérre építve, különböző gyakorlati színtereken mutatja be az óvodai megvalósítás lehetőségeit. Az olvasó többféle nézőpontból ismerkedhet meg az óvodai fenntarthatóság fogalmával, a zöld óvodák változatos tevékenységeivel, kiemelve azokat a teendőket, amelyekkel az óvodapedagógusok, a gyermekek és a szülők hozzájárulhatnak a világ sokszínűségének megőrzéséhez.
Könyvünk bemutatja, hogy milyen alapokon nyugszik a gyermek tudásvágya és hogyan fejlődnek a tanulási motívumai. Rávilágít az óvoda lehetőségeire a tudásvágy megalapozásában, és az óvodapedagógus megváltozott szerepére, amelyet a tanulás megszervezésében, a tanulásirányítás módjában és hatásrendszerében előnyös alkalmaznia.
A kötetből világosan kiderülnek a Montessori-módszer alapelvei és azok gyakorlatba ültetésének lehetőségei a gyermek különböző fejlődési szakaszaiban. A kulcsfontosságú gondolatok kiemelésével segítséget nyújt a gyakorló szülőknek, bölcsődei gondozóknak, óvónőknek, tanítónőknek és tanároknak saját gyakorlatuk átgondolásához. Továbbá hasznos olvasmány a gyermeknevelés területén tanulmányokat folytató leendő szakemberek, azok képzői, tanácsadók és iskolavezetők számára.
Gaál Sándorné új könyve útmutatás a pedagógiai gyakorlat számára az alapprogram mozgásfejlesztésre vonatkozó irányelvei és a 3–7 éves korú gyermekek körében végzett kutatások eredményei közötti összhang megteremtéséhez, a gyermeksport előkészítéséhez és megalapozásához – az óvodai nevelés cél- és feladatrendszerével egységben.
Könyvünk elsősorban hallgatóknak, valamint gyakornok és kezdő gyakorló óvodapedagógusoknak szeretne segítséget nyújtani az óvodapedagógia legfontosabb elméleti és gyakorlati kérdéseinek megválaszolásában, eligazodni az óvodapedagógia színes világában. Kötetünk szerzőit az oktatásirányítás, a felsőoktatás és a köznevelés területeiről kértük fel, hogy minél szélesebb rálátást biztosítsunk az óvodapedagógia egy-egy területére.
Forrai Katalin könyve az alapfokú ének-zene oktatás nélkülözhetetlen segédeszköze, amely a zenei kultúra továbbadásában, a magyar népzenekincs megismertetésében, a zenei készségek fejlesztésében nyújt szakmai, módszertani segítséget.
Az IKT az óvodában című szakkönyv azoknak nyújt segítséget, akik hasznosan szeretnék használni óvodai munkájuk során az informatikai eszközöket. Mi az, ami felkeltené a gyermekek érdeklődését? Ez a kérdés nap mint nap felmerül a csoportokban töltött foglalkozásokon. Célunk az, hogy aki most szeretné bevezetni a táblagépet a csoportjában, képet kapjon róla.
A szöveggyűjtemény címe – Játékpszichológia – sokak számára valószínűleg szokatlan: a fejlődés-, a szociál- és személyiséglélektan egy sajátos ága, amely a gyermeki játék mibenlétével, szerepével foglalkozik.
Ez az olvasókönyv az ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Karának óvodapedagógus hallgatói számára, a Játékpszichológia és játékpedagógia tantárgyi programhoz készült kiegészítő tankönyv. Az írásokat úgy válogattuk, hogy elsősorban a gyermekek játékával kapcsolatos elméleti ismereteket tartalmazzák.
A könyv a játékról, vagyis a gyermekkor természetes, életkornak megfelelő tevékenységéről és „nyelvéről” szól, melynek ismerete és tiszteletben tartása a felnőtt-gyerek közti gyümölcsöző kapcsolat alapja. A gyermekkori játék hatásai beépülnek a személyiségbe, ezért életre szólóak. Pszichológiai oldalról közelíti meg a játszást: nem annyira a felszínre, a láthatóra irányítja az olvasó figyelmét, hanem sokkal inkább a háttérben zajló – lényegi – folyamatokra.
A világ jelentős változáson megy keresztül, ezt jelzi a globalizáció, az információ-robbanás, a határokon átívelő szabad költözés megvalósulása. Az új társadalmi igény kritikus ütközőpontja az: hogyan lehet kisgyermekeinket erre a hatalmas változásra felkészíteni. Erre a kérdésre kíván segítő választ adni a kisgyermekek nevelésével foglalkozóknak a Magiszter című óvodapedagógiai szakkönyv.
Kézikönyvünk elsődlegesen a matematikáról és a játékról szól. Egyrészt módszertanként segíti a leendő pedagógusok gyakorlati munkáját, másrészt a korszerű nevelési program szellemiségével segíti a gyakorlatban helytálló óvodapedagógusok munkáját.
A nyelvi-kommunikációs nevelés az óvodai nevelő tevékenység kiemelt jelentőségű feladata, melynek az óvodapedagógusok csak megfelelő módszertani kulturáltságukra alapozva tudnak eleget tenni. Útmutató ez a könyv mindazok számára, akik szülőként, pedagógusjelöltként elméleti, gyakorlati ismeretekre kívánnak szert tenni a nyelvi fejlesztés területén. Kézikönyv azok számára, akik gyakorló pedagógusként hivatásuk értékes elemének tekintik az anyanyelvi nevelést.
Petőné Vígh Katalin szerk.: Az óvodapedagógia színes világa
Gaál Sándorné: A mozgástevékenység sokoldalú fejlesztése az óvodában
Körmöci Katalin: A gyermek szükségleteire épített tanulás az óvodában
Forrai Katalin: Ének az óvodában
A négy könyv együtt 30% kedvezménnyel!
Az Óvodapedagógiai kislexikon célja az, hogy az óvodapedagógia elméletében megjelenő sajátos szaknyelv közel azonos jelentéstartalommal bírjon minden óvodapedagógus és leendő óvodapedagógus (hallgató) számára.
Ez a mintegy négyszáz kis énekes és hangszeres darabot tartalmazó gyűjtemény Forrai Katalin Ének az óvodában című pedagógiai kézikönyvének szerves kiegészítője. A kötet az óvodai foglalkozások keretébe illeszkedő zenehallgatási anyag – dalocskák, altatók, népdalok, kánonok, könnyebb hangszeres művek – gazdag tárháza.