Vizuális nevelés
A kötet alapmű, a téma enciklopédikus összefoglalása. Mint ilyen, tudományos munka, de az érdeklődő nem szakember számára is élvezetes, informatív. A rajzok értő tanulmányozása sokszor komoly ismeretszerző kirándulás a szavak nélküli világba.
A kötet az Első lépések a művészetek felé című komplex bölcsődei művészeti szakmai program módszertana, mely arra buzdítja a kisgyermekes szülőket, hogy adjanak lehetőséget gyermekeiknek, hogy kipróbálhassák művészi kifejezőképességüket. Olyan játékokat tartalmaz, melyekben akár már egy jól fejlett másfél éves kisgyermek is részt tud venni. Azt is bemutatja, hogy a nagyobbak milyen játéklehetőséget találnak ugyanazokban a helyzetekben, mivel fontos, hogy alkalmazkodjunk a gyermekfejlettségéhez. Adjunk időt és gyakori lehetőséget a kibontakozásra és a gyakorlásra!
A könyv az óvodapedagógusokat, tanárokat, védőnőket és a szociális gondozás területén munkálkodókat célozza meg, nekik kíván a mindennapi praxisban alapvető ismereteket nyújtó, ugyanakkor eligazító, tanácsadó, kézikönyvszerű jegyzetet adni.
12 kidolgozott projektterv, mely gyakorlatban megvalósított ötleteivel segítséget nyújt a komplex művészeti tevékenységek óvodai megvalósulásához! A könyve egyéves, komplex művészeti projektet tartalmaz színes képekkel, ötletekkel, a változatos, komplex művészeti nevelés jegyében! (Bakonyi Anna előszavával.)
Óvodásoktól a dédszülőkig mindenki megpróbálhatja a báb- és játékkészítést! A könyvben bemutatott figurák elkészítéséhez nem kell tudni szabni, varrni. Miközben készül a báb, a gyermekek megismerkedhetnek az anyagokkal, színekkel, a szülők-nagyszülők pedig élvezhetik a közös játék örömét....
A CD az óvodás korosztály számára könnyen megvalósítható barkácsötleteket tartalmaz kinagyítható, letölthető képekkel, sablonokkal. A változatos kínálatban szerepel a fiúk kedvence, az űrrakéta és a kétfedeles repülőgép. A lányok pedig többek között csipkeszurkával vagy papírfűzéssel készült díszekkel dekorálhatják környezetüket.
Ezt az igényesen összeállított, kreatív vizuális technikákat felvonultató, évszakokra bontott tematikus gyűjteményt egyaránt ajánljuk a pedagógusoknak, a szülőknek, a gyerekeknek, a játszóházak vezetőinek, valamint mindazoknak, akik a felfedezés izgalmával közelednek a feldolgozásra váró anyagok sokaságához, és a saját ötleteiket szeretnék megvalósítani.
A könyvben bemutatott ablakdíszeket már advent előtt elkészíthetjük, és egészen vízkeresztig díszíthetik az ablakokat. A transzparenspapír különlegessége, hogy áttetsző, így szűrten átengedi a fényt, ezáltal különleges látványt és fényjátékot nyújt az otthonunkban.
A kreatív tevékenységek során sokszor eshetünk abba a hibába, hogy igazából nem is a gyerekek kreativitását fejlesztjük, mert az alkalmazott technikák vagy anyagok nem felelnek meg az életkori sajátosságaiknak, vagy nem adnak elegendő teret a fantáziának. A kreativitásnak belülről kell fakadnia, amit úgy alapozhatunk meg, ha engedjük a gyerekeket kísérletezni, vagy minél több tevékenységbe bevonni, hogy valóban szabadon alkothassanak.
Látni és rajzolni is velünk, tőlünk, felnőttektől tanul a kisgyerek. Miközben rögzíti, amit (és ahogyan!) lát, néha döbbenetes kifejező erővel közli gondolatait, érzéseit, fogalmazza meg „közérzetét a világban”.