Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Iskolapszichológia–sorozat

Rendezés:
Nézet:

Kisgyermekeknél (3-10 éves korig) az egyik legegyszerűbben és leghatékonyabban használható projektív személyiségteszt a CAT. A személyiség többdimenziós megismerését lehetővé tevő tesztek közül az egyik „legkarcsúbb”, de magas információs értékkel rendelkező módszer az EPQ fiatalokra érvényes (Junior) változata. (Iskolapszichológia 3.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Nemcsak a konzultáció, de az ismeretátadás szintjén is vannak feladatai az iskolapszichológusnak. Gyakorlati munkája során esetenként a motiváció fogalom gondolatkörével is szembesül. (Iskolapszichológia 16.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Az iskola szervezeti céljai közé tartozik, hogy hatékony legyen az ismeretátadás, az ismeretek feldolgozásának folyamata. Kötetünk a tanulási stílusokról nyújt áttekintést. (Iskolapszichológia 2.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Az iskolapszichológus a korszerű lélektani ismereteket szeretné integrálni az iskolák működésébe – élményszerűen és minél nagyobb hatásfokkal. Ezzel összhangban kezd kirajzolódni, hogy az iskolapszichológus legalkalmasabb és legfőbb tevékenységi köre a tanárokkal folytatott konzultáció vagy tanácsadó megbeszélés. (Iskolapszichológia 10.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Az iskola pszichológiai kultúrájának növelése az oktatásügy fontos, és felismert feladata. A nevelési intézményektől azt várja el a társadalom, hogy a művelődési hátrányok kompenzálásának szem előtt tartásával oldják meg a kultúra átadását... (Iskolapszichológia 1.)

1.200 Ft 1.080 Ft

A különböző csoportokban szerzett tapasztalatainkat átvisszük más élethelyzeteinkre, más csoportokra. Alapmodellt jelent a családi helyzet, később az iskolai és munkahelyi csoportok. A csoportmódszer tehát ennek a spontán lejátszódó folyamatnak a későbbi felismerése és alkalmazása a társadalmi élet különböző területein. (Iskolapszichológia 8.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Az iskola fő elvárása az iskolapszichológussal szemben, hogy az ún. „problémás gyerek” gondját a vállára vegye, ezzel könnyítve a pedagógus helyzetén, tehermentesítve őt. S természetesen: jól alkalmazkodó, s viszonylag jól tanuló gyermeket szeretne rövidesen látni. (Iskolapszichológia 13.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Az iskolarendszerek által meghatározott életkorban a pálya- és iskolaválasztás mindenki számára problémaként jelentkezik. A pályaválasztás előkészítését már 6. osztálytól kezdeményező osztályfőnökök joggal várnak módszertani segítséget. (Iskolapszichológia 22.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Napjaink hazai közoktatásában az ismeretek növelésével szemben a gyermekek alapképességeinek fejlesztésére helyeződik át a hangsúly. A kiadvány célja a tanulási képességek témakör szemléleti keretének és a fejlesztés lehetőségeinek, konkrét gyakorlati alkalmazásának bemutatása. (Iskolapszichológia 30.)

1.200 Ft 1.080 Ft

A szerző tesztismertetésének bevezetőjében részletesen kifejti a teszt alapját képező mélylélektani dinamikus pszichológiai és szimbólumtani elméleteket, legközvetlenebbül Ch. Baudoin-nek a freudi, adleri és jungi személyiségkoncepciót ötvöző személyiségstruktúráját alkalmazva. (Iskolapszichológia 23.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Bácskai Júlia itt következő írása megkapó őszinteséggel meséli el saját élményeit, történeteit, amelyeket átélt – ő mint ember, aki pszichológus (is) egy adott szociális térben. (Iskolapszichológia 15.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Az iskolapszichológus munkája során főként tanulási és magatartási problémákkal jellemezhető gyerekekkel kerül kapcsolatba, az ezekkel való foglalkozáshoz kér tőle segítséget a pedagógus. (Iskolapszichológia 9.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Az iskolai kommunikáció elemzésének legfőbb célja, hogy támpontokat nyújtson az iskolapszichológusnak tanácsadói és konzultációs tevékenysége megvalósításához. (Iskolapszichológia 7.)

1.200 Ft 1.080 Ft

A csoportos szűrésre alkalmas pszichológiai eljárások bemutatásával gazdagítani szeretnénk a hálózatban működő iskolapszichológusok módszertani repertoárját, s egyben konkrét gyakorlati segítséget adni az iskolai alkalmasság megállapításához. (Iskolapszichológia 17.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Az „önismereti” csoport elnevezés elhatárolást jelent. Mindenféle csoportos fejlesztés hatással van az önismeretre, különösen, ha tudatosításra is kerül a haladás. (Iskolapszichológia 19.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Az iskolapszichológus munkaköri feladatai közé tartozik a tehetséggondozás a pedagógusokkal való együttműködésben. Az iskolapszichológus és a pedagógusok számára alapvető feladat az iskolai osztályok megismerése, az osztályokban kialakult társas mező és viszonyok feltérképezése. (Iskolapszichológia 12.) 

1.200 Ft 1.080 Ft

A mindennapok pedagógiájának (egyik) nagy kihívása: a serdülők nevelésének/oktatásának nehézségei. Kiváló pedagógusok tapasztalják a serdülők „furcsaságait”: „beszól az órán”, „nem tanul”, „hazudik”, „késik” stb. Mit lehet tenni? Milyen módszereket lehet követni, melyek nem ártanak, hanem építenek? (Iskolapszichológia 31.)

1.200 Ft 1.080 Ft

A tizenévesek – akiknek az életkori sajátosságaiknak megfelelő kihívásokon túl a dinamikusan változó társadalom növekvő elvárásaival is szembe kell nézniük – egyre több szinten kerülnek konfliktusba környezetükkel. A szerző bemutatja a tíz és tizennégy éves korosztályokra kipróbált szociális készségfejlesztő tréningek moduljait. (Iskolapszichológia 26.)

1.200 Ft 1.080 Ft

A tanulók önállóan tanulásának eredményessége szorosan összefügg a tanulási folyamat során alkalmazott eljárásokkal, az előnyben részesített stratégiákkal. Az itt közreadott tanulmányok a tanulási stratégiák felmérésével és fejlesztési lehetőségeivel foglalkoznak. (Iskolapszichológia 14.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Az iskolakezdésnél alapvető fontosságú a gyermekek pszichikai alkalmassága, mely a tanulási képességeket meghatározó percepciós és perceptuomotoros funkciók fejlettségével mutat szoros összefüggést. A problémakör átfogó kutatási eredményei szerint a tanulási zavarok fő oka e funkciók egyenetlen fejlődése, hiányos működése. (Iskolapszichológia 21.)

1.200 Ft 1.080 Ft

Az iskolai teljesítményzavaroknak ez a speciális köre szinte minden pedagógust érint. A kötet célja, hogy kézikönyvként használható legyen a készségfejlesztő kiscsoport megszervezésénél és vezetésénél. (Iskolapszichológia 18.)

1.200 Ft 1.080 Ft