Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Próbáld meg Te is!

Paraméterek

Szerző Micklné Dévényi Mária – Keményné Forró Andrea
Cím Próbáld meg Te is!
Alcím A Jenaplan alkalmazása az általános iskola alsó tagozatában (projektek, didaktikai játékok)
Kiadó Eötvös József Könyvkiadó
Kiadás éve 2001
Terjedelem 85 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 963 9316 17 2
Eredeti ár:
990 Ft
940 Ft
Online kedvezmény: 5%

A mai magyar közoktatás problémái egyre több tanítót vezetnek el ahhoz a gondolathoz, hogy másképpen, alternatív- és reform pedagógiai módszerekkel kellene tanítani a gyerekeket. E könyv azok számára nyújt praktikus tanácsokat, akiknek ilyen terveik vannak, azonban a „hogyan”-hoz, a módszerekhez és eszközökhöz még segítségre van szükségük.

Leírás

A mai magyar közoktatás problémái egyre több tanítót vezetnek el ahhoz a gondolathoz, hogy másképpen, alternatív- és reform pedagógiai módszerekkel kellene tanítani a gyerekeket. Kevesebben vannak azonban olyanok, akik megtehetik, vagy meg szeretnék tenni, hogy teljes egészében valamilyen reformpedagógiai irányzatot adaptáljanak, a legtöbben csupán elemeket szeretnének munkájukba beemelni. E könyv azok számára nyújt praktikus tanácsokat, akiknek ilyen terveik vannak, azonban a „hogyan”-hoz, a módszerekhez és eszközökhöz még segítségre van szükségük. A szerzőpáros öt éve dolgozik a Jenaplan magyar adaptációján. Az öt év alatt rengeteg tapasztalatra tettek szert a differenciálás, a tanulók igényei, érdeklődése és képessége alapján szervezett oktatás területén. E tapasztalatok segítségével vezetik végig lépésről lépésre mindazokat, akik hozzájuk hasonlóan a közoktatás keretei között szeretnének másképpen tanítani.
 

Eötvös József Könyvkiadó, 2001.

Írta: Micklné Dévényi Mária – Keményné Forró Andrea

Lektor: Kopp Erika

Tartalom

Bevezetés
A Jena-Plan adaptációja a Perbáli Általános Iskolában
Megvalósult feltételek
Megvalósításra váró feltételek
Egy projekt kidolgozásának legfontosabb lépései
Cím, idő, hely kiválasztása, meghatározása
A téma körülírása, egyéb szabályozások
Célkitűzések
Megvalósítás
Egy projekt részletes leírása A víz 3. osztály – október
Szükséges előismeretek a tanítók számára
A tanulócsoport rövid leírása
A tanulók előismeretei a projekt témájáról
A projekt kidolgozásának előkészítése
A víz projekt kidolgozásának folyamata
A víz projekt kidolgozásának folyamata – A 2. hét
A víz projekt kidolgozásának folyamata – A 3. hét
Összegzés – a projekt értékelése
A játék szerepe a gyermek életében
Didaktikai játékok
Házikó
Gumis tábla
Párosító
Képlerakó
Felhasznált szakirodalom
Mellékletek