Programterv az óvodai testneveléshez
Paraméterek
Szerző | Gaál Sándorné – Gyarmati Zoltánné |
Cím | Programterv az óvodai testneveléshez |
Kiadó | Gaál Sándorné - Magánkiadás |
Kiadás éve | 2004 |
Terjedelem | 76 oldal |
Formátum | A/4, ragasztókötött |
ISBN | GS03 |
Az óvodai nevelés korszerűsítésére irányuló koncepciókban kiemelt helyen szerepelnek a tevékenységközpontú, képességfejlesztő, gyermekekre szabott nevelési elvek. Ezeknek az elgondolásoknak a nevelés gyakorlatában történő mielőbbi térhódításához szeretnénk hozzájárulni egy, az óvodai testnevelésben alkalmazható képességfejlesztő program kidolgozásával. |
|
|
Leírás
Az óvodai nevelés korszerűsítésére irányuló koncepciókban kiemelt helyen szerepelnek a tevékenységközpontú, képességfejlesztő, gyermekekre szabott nevelési elvek. Ezeknek az elgondolásoknak a nevelés gyakorlatában történő mielőbbi térhódításához szeretnénk hozzájárulni egy, az óvodai testnevelésben alkalmazható képességfejlesztő program kidolgozásával. Véleményünk, hogy a pedagógiai, pszichológiai és a szakmódszertani kutatások eredményeinek gyakorlati alkalmazásával, továbbá a méréses módszerek helyének és szerepének megtalálásával a pedagógiai gyakorlatban jelentős minőségi változás következhet be. Mint ismeretes, hogy a képességek bonyolult pszichikai képződmények, ezáltal nehezen megismerhetők, azonban a tevékenység minőségével jellemezhetők, hozzáférhetők. A motoros képességek mindenkori fejlettsége is a mozgás tevékenység alkotó elemeinek feltárása és megismerése által válik számbavehetővé, mérhetővé. Ennek ismeretében viszont megalapozottan megtervezhető a különböző életkorokban a nevelés fejlesztés egyéni üteme. Mivel a motoros képességek aktuális szintje és fejlődése viszonylag könnyen mérhető, így e fejlesztő program alkotó módon történő alkalmazását javasoljuk mindazoknak az óvodapedagógusoknak, akik csatlakozni kívánnak a megújulást kereső nevelési koncepciók valamelyikéhez, amelyben a tevékenységközpontú, a képességek optimális kibontakoztatására irányuló, az egyéni fejlődésbeli különbségeket is figyelembe vevő nevelési gyakorlat megvalósítására törekszenek.
Írta: Gaál Sándorné
Lektor: Kunos Andrásné, Szakács Mihályné
Kapcsolódó kiadványok: