Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Programterv az óvodai testneveléshez

Paraméterek

Szerző Gaál Sándorné – Gyarmati Zoltánné
Cím Programterv az óvodai testneveléshez
Kiadó Gaál Sándorné - Magánkiadás
Kiadás éve 2004
Terjedelem 76 oldal
Formátum A/4, ragasztókötött
ISBN GS03
Ár:
1.380 Ft
1.311 Ft
Kedvezmény: 5%

Az óvodai nevelés korszerűsítésére irányuló koncepciókban kiemelt helyen szerepelnek a tevékenységközpontú, képességfejlesztő, gyermekekre szabott nevelési elvek. Ezeknek az elgondolásoknak a nevelés gyakorlatában történő mielőbbi térhódításához szeretnénk hozzájárulni egy, az óvodai testnevelésben alkalmazható képességfejlesztő program kidolgozásával.

Leírás

Az óvodai nevelés korszerűsítésére irányuló koncepciókban kiemelt helyen szerepelnek a tevékenységközpontú, képességfejlesztő, gyermekekre szabott nevelési elvek. Ezeknek az elgondolásoknak a nevelés gyakorlatában történő mielőbbi térhódításához szeretnénk hozzájárulni egy, az óvodai testnevelésben alkalmazható képességfejlesztő program kidolgozásával. Véleményünk, hogy a pedagógiai, pszichológiai és a szakmódszertani kutatások eredményeinek gyakorlati alkalmazásával, továbbá a méréses módszerek helyének és szerepének megtalálásával a pedagógiai gyakorlatban jelentős minőségi változás következhet be. Mint ismeretes, hogy a képességek bonyolult pszichikai képződmények, ezáltal nehezen megismerhetők, azonban a tevékenység minőségével jellemezhetők, hozzáférhetők. A motoros képességek mindenkori fejlettsége is a mozgás tevékenység alkotó elemeinek feltárása és megismerése által válik számbavehetővé, mérhetővé. Ennek ismeretében viszont megalapozottan megtervezhető a különböző életkorokban a nevelés fejlesztés egyéni üteme. Mivel a motoros képességek aktuális szintje és fejlődése viszonylag könnyen mérhető, így e fejlesztő program alkotó módon történő alkalmazását javasoljuk mindazoknak az óvodapedagógusoknak, akik csatlakozni kívánnak a megújulást kereső nevelési koncepciók valamelyikéhez, amelyben a tevékenységközpontú, a képességek optimális kibontakoztatására irányuló, az egyéni fejlődésbeli különbségeket is figyelembe vevő nevelési gyakorlat megvalósítására törekszenek. 

Írta: Gaál Sándorné

Lektor: Kunos Andrásné, Szakács Mihályné