Projektpedagógia
Paraméterek
Szerző | Honfi Anita – Komlódi Nóra |
Cím | Projektpedagógia |
Alcím | Vezérfonal |
Kiadó | Műszaki Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2010 |
Terjedelem | 124 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 16 4465 4 |
Eredeti ár:
990 Ft
891 Ft
Online kedvezmény:
10%
A könyvet azoknak a pedagógusoknak ajánljuk, akik szeretnének kreatívabb és a gyerekek megváltozott érdeklődéséhez közelebb álló, együttműködésre késztető, modern pedagógiai módszert alkalmazni óráikon, és szeretnék elősegíteni a valóban hatékony és sikeres tanulást a tanulási folyamat során.
|
|
|
Leírás
A világ változásai folyamatosan új feladatok elé állítják az oktatási intézményeket és a gyakorló pedagógusokat. A projektpedagógia a lehetséges megoldások közül az a sikeres módszer, melynek segítségével lépést tarthatunk ezekkel a változásokkal. A projektek során egyszerre több különböző tudományág és művészeti forma bevonásával valósíthatjuk meg egy adott téma feldolgozását a tanórán, több irányból közelítünk komplex módon egy probléma vagy kérdés felé, ezáltal egyszerre több készséget, képességet mozgatunk meg és fejlesztünk a válaszok megtalálásához, a közös cél eléréséhez.
A szerzők a projektpedagógia gyakorlati megvalósításához nyújtanak hasznos „vezérfonalat” és útmutatót azoknak a pedagógusoknak, akik szeretnék saját gyakorlatukba ültetni a projektpedagógia módszerét, és mind tanítványaik, mind a pedagógus szakma javára kamatoztatni kívánják e módszer előnyeit.
A könyvet azoknak a pedagógusoknak ajánljuk, akik szeretnének kreatívabb és a gyerekek megváltozott érdeklődéséhez közelebb álló, együttműködésre késztető, modern pedagógiai módszert alkalmazni óráikon, és szeretnék elősegíteni a valóban hatékony és sikeres tanulást a tanulási folyamat során.
Műszaki Könyvkiadó, 2010.
MK-4465-4
Írta: Honfi Anita - Komlódi Nóra
Tartalom
ELŐSZÓ
Bevezetés
A PROJEKTPEDAGÓGIA – ELMÉLET ÉS GYAKORLAT
Tradicionális oktatás és tantárgyköziség
A projektpedagógia rövid története
A projektpedagógia meghatározása(i)
Mi is az a projektpedagógia?
A projektpedagógia sajátosságai
Projekt az iskolapadból nézve - a tanuló szemével
Projekt a katedra felől nézve - a tanár szemével
A tanítás-tanulás eredményessége - Bloom elmélete
A tanulásszervezési feladatok alakulása
A projektpedagógia ismertsége, alkalmazásának gyakorisága
A projektek fajtái, csoportosításuk
A projektpedagógia - a gyógypedagógus szemével
A PROJEKTSZERVEZÉS LÉPÉSEI
Az indulás - A mi projektünk
A téma több oldalról
Hogyan kezdjük?
1. lépés: Programjavaslat témaválasztás
2. lépés: Tananyagok csoportosítása
3. lépés: Tanmenet elkészítése
4. lépés: Anyagigénylés, anyagbeszerzés
5. lépés: Maga a projekt
6. lépés: Projektzáró
Milyen egy jó projektzáró?
Mi mindenre terjedjen ki a figyelmünk?
A nehézségekről és a nehézségeket feledtető sikerélményről
A tanári szerep átalakulása
A szervezés nehézségei
A tanórákról
Mégis: miért érdemes
Mégis: miért sikeres?
Mi a projektvezető feladata?
Miért csináljuk?
TANMENETEK
„Mese” projekt - 2. évfolyam
„Víz” projekt - 6. évfolyam
„Hó” projekt - 7. évfolyam
ÓRAVÁZLATOK
Projektezzünk már alsóban is!
Hogyan szervezzünk alsós projektet?
Heti egy „projektóra”
Témaválasztás, kooperatív technikák
A leggyakrabban alkalmazott, kedvelt technikák
Örök kérdés: hogyan szervezzünk csoportokat?
„MESE” PROJEKT - 2. ÉVFOLYAM
A mese az olvasásórán
Mesevirág
Olvasásóra – óravázlat
A mese a környezetismeret-órán
Mese és valóság
Környezetismeret-óra – Óravázlat
A mese a matematikaórán
„A szökevény cipó” és mérései
Matematika – Óravázlat
A mese a testnevelésórán
Mesedramatizálás
Testnevelésóra – óravázlat
A mese a többi tanórán
Technika
Rajz
Ének
PROJEKTZÁRÓ VETÉLKEDŐ – „VÍZ” PROJEKT - 6. ÉVFOLYAM
„HÓ” PROJEKT - 7. ÉVFOLYAM
A hó a magyar irodalom órán
Magyar irodalom óra – Óravázlat
A hó az osztályfőnöki órán I.
Utazási iroda üdülést szervez a Déli-sarkon
A hó az osztályfőnöki órán II.
Mikulás vagy Télapó?
Osztályfőnöki óra – Óravázlat
Szövegalkotás a magyar irodalom órán - 7. évfolyam
A hó a biológiaórán
Biológiaóra – Óravázlat
A tanóra értékelésének lehetőségei
„Igazmondó” lapok
„Hangulatjelentés”
GYERMEKMUNKÁK
Az irodalom tantárgy keretében született gyermekmunkák
FELHASZNÁLT IRODALOM