Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Pszichomotoros fejlődés és fejlesztés

Pszichomotoros fejlődés és fejlesztés Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Szerző Huba Judit
Cím Pszichomotoros fejlődés és fejlesztés
Alcím A pszichomotoros fejlesztés a gyógypedagógiában I., II., III. kötetének átdolgozott változata
Kiadó Logopédia Kiadó
Kiadás éve 2011
Terjedelem 266 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 89075 3 0
Ár:
2.880 Ft
2.736 Ft
Kedvezmény: 5%
A pszichomotoros fejlesztés általános, nem korlátozódik a gyógypedagógiára, annak egy szakterületére. Szükség van rá a terápia, a tanítás, fejlesztés mellett a – sajnos egyre gyakoribb – beilleszkedési és tanulási nehézségek, zavarok kezelésében.

Leírás

A pszichomotoros fejlesztés általános, nem korlátozódik a gyógypedagógiára, annak egy szakterületére. Szükség van rá a terápia, a tanítás, fejlesztés mellett a – sajnos egyre gyakoribb – beilleszkedési és tanulási nehézségek, zavarok kezelésében.
A korai felismerés és fejlesztés szükségességét valljuk, mindinkább észrevesszük a bölcsődés- óvodás korúak között az eltérő fejlődés jegyeit. Egyre elterjedtebb, hogy a szenzo- pszichomotoros fejlődés enyhébb, vagy súlyosabb fokú eltérésében gondolkodunk, a terápiát, facilitációt, reedukációt pedig ennek a szemléletnek mentén ajánlatos megválasztanunk, alkalmaznunk.
 

Tartalom

Előszó
I. Történet
II. Nevek, definíciók
III. A Frostig modell bemutatása
Marianne Frostig: Mozgásnevelés / Bevezetés – összefoglalás
1. Tanulás mozgás által
2. Fejlesztés speciális esetekben
3. A gyermek megismerése, a szükségletek meghatározása
4. A foglalkozások szervezése, a pedagógus attitűdje
5. Speciális szempontok a tanulási zavarban szenvedő gyermekek foglalkozásaihoz
6. A gyakorlatok felosztása, rendszerezése
7. Óvodai, iskolai alapismeretek elsajátítását segítő mozgásos játékok
IV. Szenzomotorium
A mozgással kapcsolatos elméleti alapfogalmak
A./ A motoros egység
B./ Mozgásérzékelés, mozgásképzet, mozgásfogalom
C./ Praxia
D./ Mozgáskoordináció, motoros akció, mozgásos alkalmazkodás
E./ Motoros tanulás
Percepció, integráció
Félicie Affolter: Az észlelési funkciók zavartalan és patológiás fejlődésének szempontjai – szemelvény
Dr. med. Christopher Wolfensberger-Haessig: Szeriális gyengeség... – szemelvény
Testtudat
– test imágó, testséma, testfogalom
– lateralizáció, dominancia
Téri és idői dimenziók
V. Pszichomotoros zavarok
A mozgás zavarai
A./ A nagymozgások zavarai
B./ A manipuláció, grafomotorika zavarai
Ernst J. Kiphard: A tanulásban akadályozottak motoriuma – szemelvény
Percepciós, integrációs zavarok
Félicie Affolter: Észlelésükben zavart gyermekek teljesítményprofilja – szemelvény
Testséma, praxia zavarok
Téri tájékozódási- és ritmuszavarok
Osterwalder: Pszichomotoros nevelés és oktatás az általános iskolában és a gyógypedagógiai osztályokban – szemelvény
VI. Diagnosztika
Mozgásvizsgálatok
Kiphard, Schilling: Mozgáskoordinációs teszt gyermekek számára
A motoros fejlődés Frostig tesztje
Dirkwalter Baedke: Kézügyesség gyermekeknél – összefoglalás
Egyéb vizsgálatok
Frostig vizuopercepciós fejlődési tesztje
Bender tesztek
Emberábrázolás – értékelés Goodenough szerint
Az Ayres féle Dél-kaliforniai Szenzoros Integrációs Tesztek/SCSIT
Karlheinz Barth: Diagnosztikus becslő-skálák a fejlettségi állapot és iskolaérettség értékeléséhez
Franz Sedlak, Brigitte Sindelar: De jó, már én is tudom – vizsgálatok és terápiák
VII. Esetismertetések
Első esettanulmány
Második esettanulmány
Harmadik esettanulmány
VIII. Néhány fejlesztő program
1. melléklet
Patricia C. Pothier, Delmont Morrison: Szenzomotoros korrekciós program fejlődési zavarban, eltérésben szenvedő óvodások számára
2. melléklet
Peter Osterwalder: Pszichomotoros nevelés az oktatásban az általános és speciális iskolák alsó tagozatában – részletek
3. melléklet
Ernst J. Kiphard: A pszichomotoros tanulás kognitív és szociális szempontjai
4. melléklet
William Cruickshank: Vizuomotoros készségfejlesztés
5. melléklet
Pnina S. Klein, Allen A. Schwartz: Kézikönyv a szekvenciális emlékezet és figyelem gyakorlásához – részletek
6. melléklet
Peter Lory: Mozgásukban gátolt gyermekek a vízben
Pedagógiai gyakorlatgyűjtemény – részletek
7. melléklet
Marianne Frostig, David Horne, Ann-Marie Miller: Képek és minták
8. melléklet
Hajzer Mariann, Schubertné Lázárovics Izabella, Szűcs Erzsébet: Pszichomotoros fejlesztés – óratervek