Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Rajzolj te is!

Rajzolj te is! Katt rá a felnagyításhoz
Sorozat Rajzolj te is!
Szerző Türk, Hanne – Pradella, Rosanna
Cím Rajzolj te is!
Alcím Rajziskola gyerekeknek
Kiadó Sziget Könyvkiadó
Kiadás éve 2009
Terjedelem 80 oldal
Formátum A/4, keménytáblás
ISBN 978 963 7268 59 5
Ár:
2.300 Ft
2.070 Ft
Kedvezmény: 10%

Minden gyerek szeret rajzolni. Ebben nem számít a rajztehetség, a rajzolás mindentől függetlenül nagyon nagy jelentőséggel bír a gyermek fejlődése szempontjából. A rajzolás mindenekelőtt a vizuális észlelést, az elvonatkoztatási képességet, illetve a kéz és a szem összjátékát fejleszti.

Leírás

Minden gyerek szeret rajzolni. Ebben nem számít a rajztehetség, a rajzolás mindentől függetlenül nagyon nagy jelentőséggel bír a gyermek fejlődése szempontjából. A rajzolás mindenekelőtt a vizuális észlelést, az elvonatkoztatási képességet, illetve a kéz és a szem összjátékát fejleszti. Teret ad a gyermeknek érzelmei kifejezésére, és arra, hogy érzéseit a papíron vezethesse le. Ebből a könyvből a gyerekek játékos formában begyakorolhatják, hogyan bánjanak a papírral és ceruzával, és megtanulhatják, hogyan kanyarítsanak a papírra ügyes kis képeket.
Eleinte hagyjuk a gyerekeket, hadd foglalkozzanak az anyaggal tetszésük szerint. Ehhez rengeteg papírra és először lendületes csuklógyakorlatokra lesz szükség: ezután majd maguktól jutnak el az alapformákhoz – a hurkokhoz, vonalakhoz és cikkcakkmintákhoz. Közben megbarátkoznak a ceruzával, amely – nem mindig, de már egyre gyakrabban – azt teszi, amit elvárnak tőle: például egyenes vonalat vagy tojást rajzol nekik. Ezek előgyakorlatok és az írás megtanulását is elősegítik.
A test és a lélek egymásra hangolódva, észrevétlenül vezet el a szem és a kéz magabiztos összehangolásáig – és kezdetben a kerek vagy a szögletes formák kialakulásához. Ennek a megtapasztalása még jobban elmélyül, ha a gyermekek közben a versikéket mondogatják. A „körbe-körbe-karikába” hangfestő mondóka hosszan elnyújtott és hangos ismétlésével kísérhetik a rajzolás ritmusát. Ezzel szemben a „cikkcakk” nemcsak élesen és hegyesen hangzik, hanem – lám-lám – ennek megfelelő cikkcakkos nyomokat is hagy maga után. A szabad gyakorlatokból kialakulnak az alapformák: a kör, a tojás, a háromszög és a négyszög.
Ezen alapulnak a rajzgyakorlatok: rávezetik a gyerekeket a törpében, a hernyóban vagy akár a lovagvárban rejtőzködő alapformák felismerésére. Megmutatják, hogy a megfelelő módon összerakott alakzatok hogyan vezetnek lépésről lépésre a képekig, és végül a segédvonalak elhagyásával, valamint a részletek hozzáadásával hogyan bontakozik ki a kép.
Mindezt a lépések sorrendjét követő egyszerű rímek kísérik. A versikék a képekhez illő mulatságos történeteket mesélnek el. Ha a gyermekek néhányszor elolvassák, vagy elismételgetik ezeket a vidám verssorokat, akkor könnyen vissza tudják mondani őket, miközben leutánozzák a képeket. A látás és a hallás, a beszéd és a rajzolás – a képek nyelvén és nyelvi képeken át egyidejűleg tudatosul a kis rajzolókban a kép(szó) „hangzása” és a nyelv hangképe.
 
Fordította: Crow Zsófia Klára