Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Rejtett szervezetek

Paraméterek

Szerző Szvetelszky Zsuzsanna
Cím Rejtett szervezetek
Alcím A munkahelyi titok dinamikája
Kiadó Typotex Kiadó
Kiadás éve 2017
Terjedelem 208 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 2799 34 6
Eredeti ár:
2.900 Ft
2.610 Ft
Online kedvezmény: 10%

A könyv célja, hogy a munkahelyi szóbeszéd működését, a szervezetek rejtett kommunikációs folyamatait vizsgálva bemutassa az informális vállalati kommunikáció tipikus vonásait.

Leírás

„A hírnevet számtalan jó cselekedettel lehet csak felépíteni, de egyetlen rossz mozdulattal le lehet rombolni” – mondta Benjamin Franklin a 18. században. Ez a rossz mozdulat a 21. században egy gombnyomás is lehet: már nemcsak a munkahelyi büfében vagy az irodaház emeleti teakonyhájában terjednek a vállalati hírek, hanem az „online folyosókon” is.
A könyv célja, hogy a munkahelyi szóbeszéd működését, a szervezetek rejtett kommunikációs folyamatait vizsgálva bemutassa az informális vállalati kommunikáció tipikus vonásait. Minél több beosztott elégedetlen a vállalat hivatalos információival, vagyis minél kevésbé megfelelő a formális kommunikáció, annál kiterjedtebb és intenzívebb lesz a cégen belüli informális eszmecsere. Minél kevesebb energiát fektet abba a vezetés, hogy maga uralja ezt a területet, annál nagyobb hitele lesz a beosztottak pozitív, negatív vagy éppen ellentmondásos véleményének, s így a vállalaton belül – a formális mellett – létrejöhet a rejtett szervezet.
Az informális kommunikáció megismerése, a formális kommunikációtól való eltéréseinek feltárása, a belső hálózatok feltérképezése és irányítása nem a hatalom vagy a manipuláció eszköze, hanem az egészséges és hatékony szervezeti működés lényeges aspektusa, tehát minden vezető számára fontos feladat.
 
Írta: Szvetelszky Zsuzsanna
 
Kapcsolódó témakör:

Tartalom

1. BEVEZETÉS

Az informális fordulat

2. DUPLA VAGY SEMMI

A vállalati belső kommunikáció kettős kockázata

A munkahelyi csoportok két élete

A formális és az informális kommunikáció

A rejtett szervezet

Az informális kommunikáció mint üzletileg kritikus tényező

Férfias és nőies aspektusok a vállalati informális kommunikációban

A rejtett funkciók felismerése

3. SZEMÉLYES ÉS AKTUÁLIS: INFORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ A SZERVEZETBEN

„Régen minden jobb volt…”

Az információ torzulásának veszélyei

A terjedés dinamikája

A vállalati pletyka legfontosabb típusai

Jellegzetes szervezeti narratívák

4. AZ INFORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ REJTETT FUNKCIÓI

5. REJTETT VONÁSOK, VÁRATLAN JELLEMZŐK

6. A NORMASZEGÉS NORMÁJA

Miért hasznos a normaszegés?

Minden álszentnek maga felé hajlik a keze

7. HÁLÓZATOK A SZERVEZETBEN

Beágyazott viszonyok

Ahány vállalat, annyi hálózat

Hálózattudat: tudjuk, hogy tudjátok, hogy tudjuk

Kooperáció

Hierarchia

Reputáció – irigység a hálózatban

Csoportarchetípusok

8. PLETYKAKONTROLL

Hogyan írjunk belső kommunikációs stratégiát?

A kommunikáció mint juttatás

Kommunikációs hibák mint a veszteségek forrásai

Az első számú vezető magányossága

A pletykakontroll szabályairól

ÖSSZEFOGLALÁS

IRODALOM