Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Reklámszociológia

Paraméterek

Szerző Virányi Péter
Cím Reklámszociológia
Kiadó Gondolat Kiadó
Kiadás éve 2010
Terjedelem 356 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 978 963 693 246 6
Ár:
4.500 Ft
4.050 Ft
Kedvezmény: 10%

A könyvet ajánljuk a reklámszakma kutatóinak és gyakorlati szakembereinek, a kommunikáció- és médiatudomány oktatóinak és hallgatóinak, továbbá mindenkinek, aki érdeklődik a reklámok hatásmechanizmusa és pszichológiája iránt.

Leírás

Vegyünk valamit, és ettől minden megváltozik. A reklámok a fogyasztást teszik a társadalom központi értékévé. Ha megveszünk egy árut, vagy igénybe veszünk egy szolgáltatást, akkor ezzel boldogságot és vágyainknak, álmainknak megfelelő életformát veszünk. Úgy érezzük, hogy boldogok leszünk, hiszen a boldogság ígéretével manipulálnak bennünket. A módszerek finomodásával a reklámozás maga is külön szakmává nőtte ki magát, amelyben több különböző tudományág képviselteti magát, melyek közül az egyik a szociológia – egészen pontosan annak erre szakosodott ága, a reklámszociológia. A kötet, amely a reklámszakma legkiválóbb elméleti és gyakorlati szakembereinek tanulmányait gyűjtötte össze, arra keresi a választ, hogy – a szociológiára támaszkodva – milyen eszközökkel dolgozik a reklám, hogy hatását elérje. A válogatás átfogóan és az egyetemi jegyzetekhez, szöveggyűjteményekhez méltóan, mégis színesen és érdekesen vezeti be az olvasót a reklámok zegzugos világába, úgy, hogy újszerűen körvonalazza a szociológia létjogosultságát ebben a különös kommunikációs térben. A könyvet ajánljuk a reklámszakma kutatóinak és gyakorlati szakembereinek, a kommunikáció- és médiatudomány oktatóinak és hallgatóinak, továbbá mindenkinek, aki érdeklődik a reklámok hatásmechanizmusa és pszichológiája iránt.
 

Tartalom

Bevezetés
Virányi Péter: Utak, tévutak, hitek, tévhitek. A reklámok hatásáról és ellenhatásáról
I. A kommunikációról
Szakadát István: A kommunikáció modellje
Szekfű András: Szervezetek kommunikációja
II. A reklámról, fogalmi keretek
Sándor Imre: Társadalmi kommunikáció – marketingkommunikáció
Balogh Artúr: A reklám Amerikában
Janky Béla: Fogyasztás a modern társadalmakban
Tárkányi Eszter: Státusszimbólumok itt és most
David Ogilvy: A hatásos reklám
Sas István: Mintakövetés, véleményirányítók
Jon Steel: Igazság, hazugság, reklám
Oliviero Toscani: GTI Turbó modell · Négy sráccal kevesebb. A jó regionális kreatív ismérvei
Papp-Váry Árpád Ferenc: Made in hatás a gyakorlatban · Néhány érdekes történet
III. A reklám és célcsoport
Sas István: Identitások vására
Nyakas Levente: A fiatalok megjelenítése a reklámokban
Spanyolország
Idősek a reklámokban
Nőkép a reklámban – Gyönyörű szerető, gondos anya, kitűnő háziasszony
IV. Reklámhatás, reklámhatékonyság
Virányi Péter: Mérj, amit csak tudsz!
A humoros reklámokat szeretjük
Melles Katalin: Reklámattitűd-csoportok
Alapvető fogalmak a nézettségmérésben
V. A jelen, amely már lehet akár a jövő
Ki ölte meg a nyomtatott sajtót?
Kaizer Gábor: A reklám szép új világa
VI. Függelék
2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
Magyar Reklámetikai Kódex 2009
A közterületekről
Néhány fogalom értelmezése
Források és ajánlott olvasmányok jegyzéke reklámszociológia tárgykörben