Savaria University Press
Horváth Márk könyvében magyar nyelven elsőként tárja fel a halál és a digitalitás komplex kapcsolatát. Teszi ezt egy olyan filozófiai utazás keretében, amely elhagyott, digitális kísértetek által benépesített internetes oldalakon, felbomló e-maileken, gyászról szóló számítógépes játékok grafikai hibáin, számítógépes vírusokon és a „megrontott vér” tombolásán át egészen a lekapcsolt számítógépes játékok tömeges kihalásáig és Slender Man vérengzéséig vezet.
Márkus Tibor 20 éves tanári, előadói és a zenetudomány különböző területein végzett kutatói tapasztalata adta az indíttatást, hogy mindenki számára elérhető jazzelmélet könyvet írjon. A könyvet nem csak jazz zenészeknek, hanem minden, zenével foglalkozó embernek ajánljuk.
Márkus Tibor jazz-trilógiájának második kötetét sem csak jazz zenészeknek, hanem minden, zenével foglalkozó embernek ajánljuk.
Márkus Tibor A jazz elmélete háromkötetes műve hiányt pótló és régóta várt szakirodalom, nemcsak a konzervatóriumi diákok, hanem az egyetemi hallgatók számára is. A harmadik kötet szinte minden gondolata fontos információul szolgál, a most tanuló és a későbbiekben oktatni vágyó hallgatóknak, tanároknak és muzsikusoknak.
A szerző 1958-tól foglalkozik a könyvtáros Szabó Ervin munkásságával. Katsányi Sándor javaslatára három éve úgy gondolta, hogy Litván György monográfiája (A szocializmus moralistája) után itt az ideje, hogy újragondoljuk a könyvtáros Szabó Ervin tevékenységét is.
A nemzetközi kutatások fényében állíthatjuk, az erőszak körébe tartozó jelenségek és ezek hatása legérzékenyebben a gyermek- és fiatalkorúakat érinti. Az erőszakos magatartás, a zaklatás, az agresszív beszéd legkülönbözőbb formái jelen vannak az intézményes nevelés szereplőinek életében, a diákok agresszorként és áldozatként egyaránt érintettek, ezért az agresszióval való megküzdés kérdése kiemelten fontos területe a jelenség kutatásának.
A kötet célja, megismertetni az olvasót az utolsó negyedszázad, vagyis a rendszerváltozás óta eltelt időszak legjelentősebb oktatásügyi történéseivel. Reményeink szerint a könyv a pedagógus szakvizsgára készülő gyakorló szakemberek hasznára is válik.
Reményeink szerint a könyv a geográfus, történész, építész és város irányító-fejlesztő szakembereken túl felkelti a szélesebb szakmai közvélemény érdeklődését is.
Ma már elmondhatjuk, hogy Dsida Jenő annak a költő-nemzedéknek a tagja, mely a magyar líra két háború közötti történetében kitüntetett fejezetet alkot. József Attila (1905), Radnóti Miklós (1909) tartozik e nemzedékhez, az erdélyiek közül Szemlér Ferenc (1906) és Szabédi László (1907).
A könyv egy, a projektek fenntarthatóságának értékelésére kifejlesztett módszertani innovációt mutat be. Központi eleme a PSEM modell (Project Sustainability Excellence Model). A modell önmagában egy termék-innováció, amelyet tanácsadói területen alkalmazva a szervezeti projektek új szempontok szerinti elemzésére, ezáltal a sikerük javítására, növelésére használhatunk.
A világirodalomban vannak nagyon rövid idő alatt keletkezett terjedelmes regények. Stendhal például mindössze ötvenkét nap alatt vetette papírra A pármai kolostort. Ottlik Géza – tudjuk jól – nem siette el ennyire élete meghatározó élményének, a kőszegi katonaiskolában szerzett tapasztalatainak irodalmi formába öntését. Lényegében egész pályája során ugyanazt az egy regényt írta.
Kötetünket elsősorban azok számára írtuk és állítottuk össze, akik a magyar nyelv és irodalom tantárgy elhivatott tolmácsolói – vagy szeretnének a közeljövőben azok lenni. A kötet alkotói az ELTE szombathelyi, Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Központjának oktatói, illetve volt hallgatói.
A magyar-lett kisszótár az időközben megszűnt szombathelyi Uralisztikai Tanszék szótári programjának folytatása. A program keretében hat oroszországi uráli nyelv szótára mellett a Baltikum nyelvei közül az észtnek és a lettnek készültek el szótárai. A magyar-lett kisszótár több mint tízezer szócikket tartalmaz.
A nyolc szerző közreműködésével készült könyv egységes formában mutatja be hazánk jelenleg védett 19 pókfaját. A fajok részletes bemutatását 100 színes fénykép és 19 elterjedési térkép kíséri. Kiknek készült a könyv? Mindazoknak, akik elkötelezett hívei a természetvédelemnek.
Az Irodalomtanítás Innovációjának Országos Műhelye, közkeletűbben IROM, e második kötete nem a szó szoros értelmében vett konferenciakötet. Ebben a darabban már megtörténik az a nyitás, amely nem kizárólag az éppen aktuális IROM-találkozók szakmai dokumentációját jelenti csupán, hanem számos más szöveget is tartalmaz...
A könyv tizenkét írása a magyar nyelvterület peremeinek nyelvi világába és a nyelvjáráskutatás múltjába nyújt betekintést.
A könyv majdnem minden tekintetben szombathelyi alkotás. Szombathely nyelvhasználatának arról a tartományáról szól, amely nem köznyelvi. Más szavakkal arról, hogy mi az, ami a szombathelyiek beszélt nyelvét egyedíti, eredetivé, mássá teszi.
Egy igazi különlegességet tart kezében az olvasó. Pusztay János nyelvészprofesszor gyermekeknek írt verseit Hermann Ottó munkája inspirálta. Hermann Ottó A madarak káráról és hasznáról című könyve 1901-ben jelent meg első ízben [...] A szép magyar nyelven, közérthetően megírt könyvének újjászületését jelenti Pusztay János verseskötete.