Humán tárgyak
A személyiség fejlődése során a gyermek egyes pszichikus folyamatai és tulajdonságai egy-egy életkorban erőteljes változást mutatnak. Ugyanez az élet első pillanataitól induló szocializációs folyamatokra is igaz. Könyvünkben a gyermeki Én, illetve az emberi személyiség kialakulásának folyamatát vizsgáljuk meg a biológiai érés és fejlődés, valamint a külső, környezeti (szocializációs) hatások tükrében.
A tankönyv felhasználható az Országos Képzési Jegyzékben lévő, iskolarendszerű 500 óra feletti szakképesítésekhez, illetve a felnőttképzéshez. Megtalálhatóak a könyvben a munkavállaláshoz, a munkaviszony létesítéséhez szükséges alapismeretek, valamint az álláskeresés, a karriertervezés módszerei, technikái.
A munkaerőpiaci folyamatok megismerése és megértése a kutatóktól, gyakorlati szakemberektől, de a témakörrel ismerkedőktől is racionális közgazdasági gondolkodást és ezzel egyidejűleg társadalmi érzékenységet igényel. A kézikönyv szerzői szakszerű pontossággal definiálják és értelmezik, teszik kézzelfoghatóvá e sokrétű témakör összefüggéseit.
A tankönyv felhasználható az Országos Képzési Jegyzékben szereplő 500 óra feletti szakképesítésekhez. A tankönyv a 11500-12-es számú közös modul tantárgyának összes témakörét tartalmazza.
A tankönyv a Művészet, közművelődés, kommunikáció szakmacsoporton belül elsősorban a Népi kézműves szakma szakirányaihoz készült.
Az esetfelvetésekkel bevezetett fejezetekre a válaszok a szakmai információtartalomban megtalálhatók, illetve a fejezetekben lévő gyakorlatok és feladatok elvégzésével fejleszthetők a képzésben résztvevők készségei, képességei és kialakíthatók speciális szakmai kompetenciái.
A színészmesterség szerteágazó és komplex ismereteket feltételez. Gyakorlása során nem válik szét szakmai elmélet és gyakorlat. A könyvet használhatják a középfokú színészképzésen túl az amatőr, ill. diákszínjátszó körök is.
Ez a gyakorlati kézikönyv a kezdő televízióműsor-készítőknek próbál támpontokat adni a mindennapi munkához, áttekintve a mozgóképes híranyagok, magazinműsor-bejátszások, televíziós riportok, stúdióbeszélgetések elkészülésének folyamatát, e folyamat feltételeit, szereplőit, eszközeit.
A könyv leírja a betegekkel, gondozottakkal való bánásmód alapjait, betekintést ad a beteg emberben, a gyógyító közösség tagjaiban és a hozzátartozókban zajló lelki, érzelmi folyamatokba. Megismertet a nővértípusokkal, a nővér okozta pszichikus ártalmakkal.
A pszichológia témájú tanagyag elsajátítása nem könnyű a tizenéveseknek, ezért a könyv felépítése során elsődleges szempontunk volt az áttekinthető felépítés és diákbarát megfogalmazás.
A kötet elsősorban a felsőfokú gyógypedagógiai asszisztens-képzés számára készült.
A könyv célja e kultúraelméleti tudományág legfőbb irányzatainak és törekvéseinek bemutatása. A művelődésszervező képzés céljaihoz igazodva elsősorban a kultúra sajátságait, lényegi vonásait középpontba helyező elméleti nézetek dominálnak, szemben a kulturális antropológia-kutatás módszertani és gyakorlati oldalaival.
Ajánljuk ezt a könyvet mindazoknak a pedagógusoknak és pedagógusjelölteknek, akik tudatosan szeretnék elfogadó és demokratikus nevelési attitűdjüket fejleszteni, és rendszerben leírva szeretnék látni azt, amit eddig is spontán módon alkalmaztak, vagy ezután szeretnének alkalmazni.
A munkáltatók vállát sok felelősség nyomja, melyek közül az egyik, hogy megfelelő egyéni védőeszközöket biztosítsanak a munkavállalók részére. E kiadvány bemutatja, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a kiválasztás során, valamint számba veszi a vonatkozó szabványokat. Táblázatok, ábrák és képek segítik az átláthatóságot, a könnyebb áttekintést és megértést.
A könyv elsősorban azoknak hasznos, akiknek fő feladatuk a rendezvények szervezése, a hoszteszeknek, akik a különféle események sikerét közreműködőként biztosítják. Emellett praktikus információkat tartalmaz a PR-ügynökségek, kommunikációs cégek munkatársai számára is.
A könyv a felsőoktatási humán képzésekben részt vevő, terepgyakorlatukat töltő, végzés előtt álló hallgatóknak szól, s ezen belül kiemelten a szociális munka szakos gyakornokoknak.
Utolsó példányok!
A könyv célja elsősorban gyakorlati segítséget adni a mindennapi hivatalos kapcsolatokhoz és a nem mindennapi protokolláris eseményeken való viselkedéshez.
Ez a tolmácsoláspedagógiai kötet nemcsak összegyűjti a hazai képzőintézményekben tevékenykedő tolmácsoktatók által legfontosabbnak ítélt problémákat, de egyúttal kijelöli azokat az irányokat, amelyek meghatározzák, meghatározhatják a modern tolmácspedagógiát.
A könyv a játékról, vagyis a gyermekkor természetes, életkornak megfelelő tevékenységéről és „nyelvéről” szól, melynek ismerete és tiszteletben tartása a felnőtt-gyerek közti gyümölcsöző kapcsolat alapja. A gyermekkori játék hatásai beépülnek a személyiségbe, ezért életre szólóak. Pszichológiai oldalról közelíti meg a játszást: nem annyira a felszínre, a láthatóra irányítja az olvasó figyelmét, hanem sokkal inkább a háttérben zajló – lényegi – folyamatokra.
A kommunikáció életünk szerves része, még ha alkalmazása nem is mindig tudatos. Fontosságát napi munkánk során folyamatosan érezzük. Sikereink, kudarcaink meghatározó eleme a kommunikációnk eredményessége. Hogyan tudjuk a leghatékonyabban közvetíteni gondolatainkat, érvényesíteni akaratunkat? Hogyan juthatunk leggyorsabban a szükséges, de hiányzó ismeretekhez? Melyek a legeredményesebb eszközök?