Szervezeti tanulás és döntéshozatal
Paraméterek
Szerző | March, James G. |
Cím | Szervezeti tanulás és döntéshozatal |
Kiadó | Alinea Kiadó |
Kiadás éve | 2005 |
Terjedelem | 326 oldal |
Formátum | B/5, keménytáblás |
ISBN | 963 86651 3 0 |
Ár:
3.950 Ft
3.752 Ft
Kedvezmény:
5%
Kötetünk olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyeket bátran ajánlhatunk a szervezetek világában mozgó valamennyi szakembernek, legyen akár vállalatvezető, akár az államigazgatás munkatársa, akár elméleti kutató. |
|
|
Leírás
Kötetünk olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyeket bátran ajánlhatunk a szervezetek világában mozgó valamennyi szakembernek, legyen akár vállalatvezető, akár az államigazgatás munkatársa, akár elméleti kutató. James Marchnak mindannyiunk számára van mondanivalója. Régóta ismert, de Thomas Kuhn óta rendszerbe is foglalt gondolatmenet, hogy a különböző tudományterületek közös vonása az, hogy a békés és viszonylag lassú fejlődés korszakait időről időre »tudományos forradalmak« szakítják meg. Ilyenkor megkérdőjeleződnek az adott tudományterület legalapvetőbb tételei is, új alapelvek, megközelítések (paradigmák) alakulnak ki, amelyek aztán megalapozzák ismét viszonylag hosszabb időre a „normál tudomány” fejlődési pályáját, s egyúttal utat nyitnak a tudományos eredmények robbanásszerű, gyakorlati alkalmazása felé. Ilyen tudományos forradalom két kiemelkedő alakjának a neve találkozik most, amikor James March átveszi a Herbert Simon-díjat.
(Chikán Attila)
Szerkesztette: Csontos Annamária, Lángfalvy Anna
Tartalom
Előszó
Bevezetés
Szervezetek tanulmányozása
A Szervezetek újragondolása
Folytonosság és változás a szervezeti cselekvés elméleteiben
Tanácsadók és kutatás a szervezetekben
Nemzetközi politikai rendek intézményi (institucionalista) dinamikája
Egyéni és szervezeti döntéshozatal
A szervezeti választás szemeteskosár-modellje
Korlátozott racionalitás, nem egyértelmű preferenciák és döntési mechanizmusok
Döntéshozatal és a döntést követő meglepetések
Szervezeti tanulás
Szervezeti tanulás
Új lehetőségek kutatása és a tapasztalatok kihasználása a szervezeti tanulásban
Tanulás egyedi példákból – vagy azok hiányából
Adaptáció és szervezeti változás
Lábjegyzetek a szervezeti változáshoz
Az adaptáció mint információkorlátozás: a „forró kályha”-hatás
Interjú James G. March professzorral
Források