Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Szerzők, filmek, kritikai-klinikai olvasatok

Paraméterek

Sorozat Zoom – A magyar filmtudomány kulcskérdései
Szerző Győri Zsolt
Cím Szerzők, filmek, kritikai-klinikai olvasatok
Kiadó Debreceni Egyetemi Kiadó
Kiadás éve 2014
Terjedelem 255 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 318 454 7
Ár:
2.100 Ft
1.995 Ft
Kedvezmény: 5%

Gilles Deleuze filmfilozófiája maradandó hatást gyakorolt a nemzetközi filmtudományra. Bizonyosan azért is, mert kérdésfelvetéseinek – az erőteljes filmelméleti beágyazott mellett – művészetpszichológiai, kultúratudományi, stílus- és ideológiatörténeti irányultságai is vannak. Győri Zsolt kötete Deleuze meglehetősen gyér, különösen a filmesztétikából hiányzó hazai recepcióját kívánja gazdagítani.

Leírás

Gilles Deleuze filmfilozófiája maradandó hatást gyakorolt a nemzetközi filmtudományra. Bizonyosan azért is, mert kérdésfelvetéseinek – az erőteljes filmelméleti beágyazott mellett – művészetpszichológiai, kultúratudományi, stílus- és ideológiatörténeti irányultságai is vannak. Győri Zsolt kötete Deleuze meglehetősen gyér, különösen a filmesztétikából hiányzó hazai recepcióját kívánja gazdagítani. Tanulmányai a francia gondolkodó filmelméletének sarokköveit jelentő fogalmakat kettős összefüggésrendszerben olvassák: egyfelől a filmképet az esztétikai gondolkodás nyomainak és jeleinek tekintő kritikai horizonton, másfelől az életvilág képkeretbe és képfolyamba helyezését a pszichológiai, kulturális és társadalmi identitáskeresés/identitásvesztés tüneteinek tekintő klinikai horizonton.

A kötetben a Deleuze-i fogalmak kommentárja és értelmezése filmek, filmes műfajok és szerzői életművek kontextusában bontakozik ki.

 
Zoom – A magyar filmtudomány kulcskérdései 3.
Szerkesztette: Győri Zsolt
Lektor: Angyalosi Gergely

Tartalom

Előszó

Köszönetnyilvánítás

Kritikai és klinikai olvasás Gilles Deleuze filmfilozófiájában

A virtuális útjai: gondolatok Gilles Deleuze esztétikájáról

Gondolatok a hollywoodi háborús film műfajának kulturális és esztétikai ideológiájáról

„Te vagy az John Wayne, Én vagyok az?” Átnevelés-narratívák és trauma-diskurzusok Stanley Kubrick Acéllövedék című filmjében

Túlélni az életet? Nyomozás, identitás és trauma Christopher Nolan Memento című filmjében

Memento: a műfajfilm Szindbádja?

A rések és a repedések: jegyzetek John Huston életművéhez

Az írások első megjelenési helye