Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Szétszórt elmék

Paraméterek

Szerző Máté Gábor
Cím Szétszórt elmék
Alcím A figyelemhiány zavar új gyógymódja
Kiadó Libri Kiadó
Kiadás éve 2013
Terjedelem 410 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 310 207 7
Ár:
3.490 Ft
3.141 Ft
Kedvezmény: 10%

Népbetegség a figyelemzavar és a hiperaktivitás? Vagy csak a gyerekek szenvednek tőle? Honnan ered és hogyan gyógyítható? Máté Gábor nemcsak magát tartja figyelemzavarosnak, de három gyermekét is hiperaktív figyelemzavarral diagnosztizálták. Nem csoda hát, ha a téma mélyére akart látni, és meg akarta ismerni a betegség eredetét, hogy közelebb kerüljön a gyógyításához is. 

Leírás

Népbetegség a figyelemzavar és a hiperaktivitás? Vagy csak a gyerekek szenvednek tőle? Honnan ered és hogyan gyógyítható? Máté Gábor nemcsak magát tartja figyelemzavarosnak, de három gyermekét is hiperaktív figyelemzavarral diagnosztizálták. Nem csoda hát, ha a téma mélyére akart látni, és meg akarta ismerni a betegség eredetét, hogy közelebb kerüljön a gyógyításához is. A Szétszórt elmék teljesen új szemlélettel közelíti meg a témát, és új módszereket kínál, hogy segítsen azoknak a gyerekeknek és felnőtteknek, akiknek nap mint nap meg kell küzdeniük a figyelemzavar és a hiperaktivitás okozta gondokkal.
A Szétszórt elmékben Máté Gábor
•          Bebizonyítja, hogy a figyelemzavar nem örökletes betegség, hanem visszafordítható károsodás.
•          Elmagyarázza, hogy a figyelemzavaros agyban az érzelmek és a figyelem kontrolljáért felelős területek nem fejlődnek ki kisgyerekkorban – és azt is, hogy miért.
•          Megmutatja, hogy élettapasztalatunk pszichológiai „terméke” – már az anyaméhen belül is! –, hogy a figyelmünk elterelhető, hogy gyakran „kikapcsolunk”.
•          A szülőknek segít megérteni, miért tikkelnek a figyelemzavaros gyerekek, a figyelemzavaros felnőtteknek pedig megmutatja, hogyan értelmezhetik érzelmeiket és saját viselkedésüket.
•          Reménnyel tölti el az olvasót, hogy a figyelemzavar felnőttkorban is megváltoztatható.
•          Programot ajánl, amely a gyermekekben és felnőttekben ezt a változást elősegítheti.
 
Fordította: Váradi Péter

Tartalom

Előszó
A szerző megjegyzései
Bevezetés
Első rész
A figyelemhiány zavar természete
1. Totál leves és szemeteskuka
2. Mennyi végig nem járt út
3. Mindannyian megőrülhetünk
4. Konfliktusos házasság: a figyelemhiány zavar és a család (I.)
5. Feledni az előttük álló jövőt
Második rész
Hogyan fejlődik az agy? Hogyan jelennek meg a figyelemhiány zavar agyi áramkörei, és milyen a kémiája?
6. A figyelemhiány zavar és a gyermekkori környezet
7. Érzelmi allergiák: figyelemhiány zavar és érzékenység
8. Szürreális koreográfia
9. Összehangolódás és kötődés
10. A gyermekkor lenyomatai
Harmadik rész
A figyelemhiány zavar gyökerei a családban és a társadalomban
11. A tökéletes idegen: a figyelemhiány zavar és a család (II.)
12. Történetekbe csomagolt történetek: a figyelemhiány zavar és a család (III.)
13. A legizgágább kultúra: a figyelemhiány zavar társadalmi gyökerei
Negyedik rész
A figyelemhiány zavar tüneteinek és szimptómáinak jelentése
14. A gondolatok és a fecsegés szétválása: elhangolódás és rebbenékeny figyelem
15. Leng az inga: hiperaktivitás, letargia és szégyen
Ötödik rész
A figyelemhiány zavarral élő gyermek és a gyógyulás
16. A legutolsó pillanatig semmi sincs veszve: feltétel nélküli pozitív törődés
17. A gyermek beédesgetése
18. Mint hal a vízben
19. Csak fel akarja hívni magára a figyelmet
20. A dacos gyerekek: az ellenkezés
21. Az ellenakarat hatástalanítása
22. A mályvacukrom lángra kapott: motiváció és autonómia
23. Bizalom a gyerek iránt, bizalom önmagunk iránt: figyelemhiány zavar az osztályban
24. Mindig csak én: a tinédzserek
Hatodik rész
A figyelemhiány zavarral élő felnőtt
25. A személy létezésének igazolása: az önbecsülés
26. Ebből állnak emlékeink
27. Emlékezni a soha meg nem történtre: a figyelemhiány zavarral élő ember kapcsolatai
28. Mózest megmenti az angyal: önnevelés (I.)
29. A fizikai és spirituális környezet: önnevelés (II.)
30. Könnyek és siralom helyett: a szenvedélybetegségek és a figyelemhiány zavaros agy
Hetedik rész
Befejezés
31. Sohasem vettem észre a fákat: mire jók a gyógyszerek, és mire nem
32. Mit jelent figyelni
Irodalom
Jegyzetek