Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Színezd ki... és számolj te is!

Színezd ki... és számolj te is! Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Szerző Egri Katalin – File Edit
Cím Színezd ki... és számolj te is!
Alcím Számoláskészséget fejlesztő feladatlapgyűjtemény 4-7 éves gyermekeknek
Kiadó Göncöl Kiadó
Kiadás éve 2009
Terjedelem 144 oldal
Formátum A/4, ragasztókötött
ISBN 978 963 9183 25 4
Ár:
1.200 Ft
1.140 Ft
Kedvezmény: 5%

Ez a kiadvány tematikus felépítése révén lehetővé teszi, hogy a gyermekek könnyen, lépésről lépésre sajátítsák el a számoláshoz szükséges alapvető készségeket, matematikai fogalmakat, szimbólumokat, így megelőzhetők azok a problémák, amelyek a matematika tanulása folyamán keletkezhetnek.

Leírás

Ez a munkafüzet olyan készségek fejlesztését szolgálja, amelyek a matematika megtanulásához, a számolászavar (dyscalculia) megelőzéséhez szükségesek. Tematikus felépítése révén a gyermekek könnyen, lépésről lépésre szerezhetik meg a számoláshoz szükséges alapokat, ismerhetik meg a matematikai fogalmakat, szimbólumokat, így megelőzhetők azok a problémák, amelyek később, a tanulás folyamán jelentkeznének. A feladatok a korrekciós munka során eredményesen alkalmazhatók enyhe értelmi fogyatékos, ép értelmű, de súlyos beszédhibás gyermekeknél, valamint óvodai nagycsoportos, és általános iskolai első osztályos tanulóknál, akiknél számolási zavar lépett fel, illetve tanulási készségük nehezített, lassított. A kiadvány szerkezete lehetővé teszi az egyénre szabott, differenciált munkát, és a motiválás útján a személyiség fejlesztését.
 
Írta: Egri Katalin – File Edit
Lektor: Dékány Judit

Tartalom

Útmutató
Általános készségfejlesztés
Csoportosítás, halmazalkotás
Ellentétpárok gyakorlása – kicsi-nagy, hosszú-rövid, alacsony-magas, tele-üres, rész-egész
Tájékozódás fejlesztése – fent, középen, lent; felső, középső, alsó; mellett, között; mellé, közé; első, középső, utolsó; sor, oszlop; bal-jobb irányok
Ritmikus soralkotások
Különbözőség, azonosság felismerése, az „ugyanolyan” fogalma
Számlálás 5-ös, 10-es szám körben (mozgás-beszéd koordinálása)
Sorszámnevek
Matematikai fogalmak kialakítása (sok-semmi, sok-kevés, több-kevesebb, ugyanannyi)
Relációs jel felismerése, értelmezése, írása, alkalmazása (becslés)
Speciális matematikai készségek fejlesztése, számfogalmak kialakítása
Számjegy, korongkép, ujjkép felismerése, mennyiségállandóság kialakítása
Mennyiség számjeggyel való egyeztetése
Adott mennyiség – sok, semmi, kevés, adott mennyiség egyeztetése
Matematikai relációk alkotása
A számjegy írása, optikus differenciálása, halmazalkotás a számkörön belül
A számjegy-mennyiség-számjegy egyeztetése, az adott szám írása
Számszomszédok
Bontás
Pótlás