Szociálpedagógiai elméletek
Paraméterek
Sorozat | Paidea Könyvek |
Szerző | Sárkány Péter |
Cím | Szociálpedagógiai elméletek |
Kiadó | Jel Kiadó |
Kiadás éve | 2011 |
Terjedelem | 127 oldal |
Formátum | A/6, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 5147 07 4 |
Eredeti ár:
1.400 Ft
1.260 Ft
Online kedvezmény:
10%
A szerző alapvető célkitűzése a német nyelvű szociálpedagógia fogalmának, elméleti irányzatainak és módszertani vonatkozásainak vázlatos bemutatása. |
|
|
Leírás
Alapvető célkitűzésem a német nyelvű szociálpedagógia fogalmának, elméleti irányzatainak és módszertani vonatkozásainak vázlatos bemutatása. Vizsgálódásom tehát elméleti indíttatású, és a kortárs szakirodalomra támaszkodik. Az érvényesülő nézőpont a megfogalmazott célkitűzéshez igazodik. A szociálpedagógia lehetséges megközelítéseiből azt a tudományos szemléletet részesítem előnyben, amely mindenekelőtt a szociálpedagógiai elméletek sajátosságára, „megkülönböztető jegyére” koncentrál. A szakszövegek gondolatmenetének rendszeres feldolgozása és összevetése során elsősorban a fogalmi elemzésre összpontosítok.
A szerző
Jel Kiadó, 2011.
Paidea Könyvek–sorozat
Szerkesztette: Sárkány Péter
Fordította: Sárkány Péter
Tartalom
Előszó
Bevezetés
I. A szociálpedagógia fogalma
1. Meghatározás
2. A szociálpedagógia és szociális munka egysége és különbsége
3. A szociálpedagógia/szociális munka elméleti dimenziói
4. A szociálpedagógia/szociális munka cselekvési lehetőségeit meghatározó tényezők
II. A klasszikus német szociálpedagógia fontosabb elméletei
1. A szociálpedagógia mint polgárnevelés (Karl Mager)
2. A szociálpedagógia mint a pedagógia általános eszméje és az akarat nevelése (Paul Natorp)
3. A szociálpedagógia mint szellemtudomány és a nevelés harmadik színtere (Hermann Nohl)
4. A szociálpedagógia mint a társadalom kihívásaira adott válasz és ifjúságsegítés (Klaus Mollenhauer)
III. Kortárs elméleti törekvések
1. Az irányzatok osztályozása
2. A szociálpedagógiai diskurzus grammatikája (Michael Winkler)
3. Hétköznap- és életvilág-irányultságú szociálpedagógiai tanácsadás (Hans Thiersch)
4. Többszempontú szociálpedagógiai esetmunka (Burkhard Müller)