Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Szóra késztető

Paraméterek

Szerző H. Tóth István
Cím Szóra késztető
Alcím Háttérismeretek, fejlesztési lehetőségek óvodáskorúak beszéd- és kiejtésgondozásához
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2016
Terjedelem 160 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5278 26 6
Ár:
1.980 Ft
1.584 Ft
Kedvezmény: 20%

A könyv a kisgyermekek beszédnevelését, kiejtésgondozását segítő szándékkal készült. Az óvodapedagógusok és az alsóbb évfolyamokon tevékenykedő tanítók számára foglalja össze – gyakorlatias céllal – a beszéd- és kiejtésgondozáshoz nélkülözhetetlen háttérismereteket.

Leírás

Szóról szóra, mondatról mondatra haladó – szóra késztető – könyvünk a kisgyermekek beszédnevelését, kiejtésgondozását segítő szándékkal készült. Az óvodapedagógusok és az alsóbb évfolyamokon tevékenykedő tanítók számára nyolc témakörben foglaltuk össze – gyakorlatias céllal – a beszéd- és kiejtésgondozáshoz nélkülözhetetlen háttérismereteket:
 
légzéstechnika
artikuláció
beszédritmus
időtartam
hangsúly
hanglejtés
beszédfolyamat-váltás
beszédszünet
 
Minden témakörhöz számos feladatot, gyakorlatot állítottunk össze, és a kézikönyv egyben szemelvénygyűjtemény is: a kezdő és gyakorló óvodape­dagógusoknak és tanítóknak kíván ösztönzésül szolgálni a beszéd- és kiejtés­gondozás tervezéséhez, annak körültekintő, játékkal körülvett tevékenyked­tetésben történő megvalósításához.
 
Írta: H. Tóth István
Lektor: Harnóczi Erzsébet és Zóka Katalin

Tartalom

Beszélni: helyesen, pontosan, érthetően, választékosan – csak így érdemes
A beszédhallás és a beszédmozgás fejlesztése
A) A légzéstechnikáról
Ismeretek – háttér-információk a légzéstechnikáról
Követelmények – normaalkalmazás a légzéstechnikával kapcsolatban
Módszerek – javaslatok a légzéstechnikával kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár a légzéstechnikával kapcsolatban
B) Az artikulációról
Ismeretek – háttér-információk az artikulációról
Követelmények – normaalkalmazás az artikulációval kapcsolatban
Módszerek – javaslatok az artikulációval kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár az artikulációval kapcsolatban
C) A beszédritmusról
Ismérvek – háttér-információk a beszédritmusról
Követelmények – normaalkalmazás a beszédritmussal kapcsolatban
Módszerek – javaslatok a beszédritmussal kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár a beszédritmussal kapcsolatban
D) Az időtartamról
Ismérvek – háttér-információk az időtartamról
Követelmények – normaalkalmazás az időtartammal kapcsolatban
Módszerek – javaslatok az időtartammal kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár az időtartammal kapcsolatban
E) A hangsúlyról
Ismérvek – háttér-információk a hangsúlyról
Követelmények – normaalkalmazás a hangsúllyal kapcsolatban
Módszerek – javaslatok a hangsúllyal kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár a hangsúllyal kapcsolatban
F) A hanglejtésről
Ismérvek – háttér-információk a hanglejtésről
Követelmények – normaalkalmazás a hanglejtéssel kapcsolatban
Módszerek – javaslatok a hanglejtéssel kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár a hanglejtéssel kapcsolatban
G) A beszédfolyamat-váltásról
Ismérvek – háttér-információk a beszédfolyamat-váltásról
Követelmények – normaalkalmazás a beszédfolyamat-váltással kapcsolatban
Módszerek – javaslatok a beszédfolyamat-váltással kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár a beszédfolyamat-váltással kapcsolatban
H) A beszédszünetről
Ismérvek – háttér-információk a beszédszünetről
Követelmények – normaalkalmazás a beszédszünettel kapcsolatban
Módszerek – javaslatok a beszédszünettel kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár a beszédszünettel kapcsolatban
Az óvodai nevelésben–gondozásban résztvevő gyermekek kiejtési típushibáiról, ezek korrekciójáról
A kiejtési hibák és javításuk
A beszédhibák és javításuk
A beszédhibás gyermekekkel való bánásmód
Szemelvény- és ötlettár
Felhasznált és ajánlott szakirodalom